Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сексът продава скъпо

Жените не искат да ги мислим за преоценени часовници

Да си рекламист е трудно. От една страна, сексът продава (и продава, и продава), а от друга - жените понякога се обиждат от похотливите реклами. Отказват да купуват твоя продукт или забраняват на гаджетата си да го купуват и докато се усетите вече са спретнали Twitter кампания срещу компанията ти.

За щастие, ново изследване, публикувано в сп. Psychological Science разкрива кога е приемливо да изкараме пари от женското тяло... добре, де, от изображението му. Според екип, ръководен от Катлийн Вохс от Университета в Минесота, жените намират еротичните реклами за по-малко безвкусни в случаите, когато се рекламира нещо особено скъпо. Изненадани?

Високи планини и дълбоки деколтета

В рамките на един от експериментите, Вохс и колегите й пускали на 87 студенти от мъжки и женски пол реклами на дамски часовници. Половината респонденти гледали 20-секундни видеа с красиви заснежени планини, а другата половина - такива с подчертано сексуално съдържание. Цените на часовниците варирали от $10 до $1250.

Изследователите открили, че жените, гледали пиперливи реклами на евтини часовници, били в по-голяма степен „потиснати емоционално" в сравнение с тези, които гледали същите видеа, но като промоционален продукт за луксозни продукти. Дамите от първата група открито обявили, че не харесват гледаното, докато тези от втората група имали по-неутрално мнение. Впрочем, мъжете и в двата случая не били особено впечатлени.

Аз евтиния ли съм?

Учените обясняват своето откритие с теорията на сексуалната икономика, която разглежда търсенето на връзка и секс като търсене на стока на пазара. Според тази не твърде любима на феминистките теория, жените искат да чувстват телата си като нещо „рядко и скъпоценно", защото продават секс на мъжете срещу ресурси (в т.ч. и трудни са придобиване такива като вниманието).

Рекламите, които обвързват женската сексуалност с висококачествени скъпи продукти помагат за това самовнушение, а тези, които приравняват привличането на нежния пол с това на Casio от битака явно имат обратен ефект. „Използването на сексуални изображения за рекламата на евтини продукти насърчава неприятните асоциации между секса и евтинията, баналността и ниската стойност - точно обратното на това, което жените искат да разбират под секс", пишат авторите на изследването.

Дамите не искат да са преоценени часовници, а ферарита и ботуши на Диор! Шегувам се, разбира се: жените правят или отказват секс поради множество причини, също както и мъжете.

От коя страна на сергията са?

Нещо, което ме порази в това изследване е, начинът, по който участвалите в изследването колежанки се идентифицирали повече със секси силуетите на екрана, отколкото с евентуалния купувач. За мен, това подчертава колко дълбоко се влияят жените от стандартите, които виждат в рекламата и медиите; как автоматично поставят те себе си на билборда или си се представят в това странно, фотошопирано и хиперсексуализирано пространство.

Както казах по-горе, младите мъже не се впечатлили особено от по-пиперливите реклами, даже и когато те включвали представители на техния пол. Това е защото те правилно са поставили себе си в ролята на аудиторията, на този, който купува, а не на този, който продава.

Една последна бележка: идеята, че жените искат секса да става факт само в невероятни обстоятелства (когато звездите се подредят и цената е адекватна) изглежда доста ограничаваща и тотално се разминава с историите за бързи свалки. Небрежните забежки имат своите недостатъци, но интимните отношения между жената и мъжа не е нужно да са „редки и скъпоценни" - достатъчно е да са забавни и безопасни.

 

Най-четените