Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как мъката на един баща се превърна във видеоигра

Райън Грийн казва, че целта на играта е да обедини хората, като им помогне да разберат как се чувства някой друг. По-късно той признава, че играта също така е мотивирана от нуждата да задържи спомена за сина си и да се опита да го опознае - туморът на детето го е оставил със съзнанието на новородено и на 4-годишна възраст то не е можело да говори
Райън Грийн казва, че целта на играта е да обедини хората, като им помогне да разберат как се чувства някой друг. По-късно той признава, че играта също така е мотивирана от нуждата да задържи спомена за сина си и да се опита да го опознае - туморът на детето го е оставил със съзнанието на новородено и на 4-годишна възраст то не е можело да говори

Вратата се отваря в дигитален офис, където са седнали компютърните модели на мъж и жена. Те са информирани от доктори, също съставени от полигони, че ракът на сина им се е завърнал - химиотерапията му се е провалила - но болничното заведение предлага много добри „грижи в края на живота" за пациенти в такава ситуация.

Кадърът се спира на бащата, лицето му е насочено надолу, а в стаята започва да вали, нивото на водата се покачва и внезапно мъжът е в лодка с болния си син, седнал тихо до него и облечен в спасителна жилетка. Бащата опитва да удържи на бурята, а фразата „край на живота" отеква под звуците на дъжда.

Това е откриващата сцена на новия документален филм Thank You For Playing, както и ранно ниво от видеоиграта That Dragon, Cancer, създадена от героя на филма - Райън Грийн.

Грийн е дизайнер от Колорадо, който решава да създаде игра с цел по-лесно да се справи с мъката и трудностите покрай диагнозата на малкия си син Джоел - неизлечим рак на мозъка. Диагнозата е поставена на детето, когато то е само на една година, с прогнозата, че му остават само няколко месеца живот. То обаче преживява още четири години.

Бащата избира да създаде видеоигра по темата и така се ражда едно от най-необичайните заглавия, спечелило неочаквано много положителни реакции от геймърите и високи оценки в критическите ревюта.

За Райън That Dragon, Cancer е не само израз на неговата болка и страхове, но и начин да достигне до други хора и да получи подкрепа за всичко, през което преминава.

Самата игра е експериментален проект и геймърите я играят от перспективата на Райън и жена му Ейми, които се сблъскват с трудностите в отглеждането на сина си и опитват да се насладят на редките моменти на радост. За играещия That Dragon, Cancer представлява както тежко, така и незабравимо преживяване, а документалният филм Thank You For Playing дава повече подробности за възникването и реализирането на идеята.

Филмът проследява тази необикновена история, като избягва да й дава някакви оценки.

Само в един епизод той засяга въпроса дали играта има реална стойност като произведение на изкуството - тогава Райън чете мнение в интернет, че That Dragon, Cancer e безполезно манипулативен проект.

Когато Джоел е в края на живота си, семейство Грийн са благословени с още едно дете. Това не е представено като хепиенд, а просто като още една съпоставка между живота и смъртта, между щастието и нещастието, през които ни превеждат както играта, така и филмът.

 

Най-четените