Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой седи зад успешните инфлуенсъри?

Влиянието не е въпрос на брой последователи - Ния Коцева разказва за тайните на инфлуенсър маркетинга Снимка: Мира Дерменджиева
Влиянието не е въпрос на брой последователи - Ния Коцева разказва за тайните на инфлуенсър маркетинга

Някога имаше звезди и суперзвезди. Днес има инфлуенсъри с по-малко последователи и инфлуенсъри с милиони последователи. Някога имаше продуцентски компании, а днес тази роля изпълняват различни платформи.

Добрата новина е, че и у нас вече съществува платформа, която подава ръка на всички, желаещи да влияят през социалните мрежи. Influencer.bg е основана от 27-годишната Ния Коцева.

Тя е завършила магистратура "Иновации, предприемачество и финанси" във Висшето училище за застраховане и финанси (ВУЗФ). Ния придобива бакалавърска степен във Великобритания, след което живее и работи две години в Белгия. От малка пътува постоянно, тъй като семейството й е разпръснато из Европа. Тя се самоопределя като гражданин на света, чиито дом в момента се намира в София.

Разпитахме я какво точно означава "инфлуенсър", как се развива този бизнес, как новата платформа допринася за развитието му и как точно образованието й е помогнало да се занимава с това, което прави...

Можете ли да разкажете повече за себе си? Коя е Ния в личен и професионален план?

Аз съм изключително разностранна, динамична и активна личност, която не може да стои на едно място. В работата ми със сигурност най-важното нещо за мен е развитието на Influencer.bg. Това не е просто агенция или платформа за инфлуенсъри, идеята е много по-дълбока. Целим иновиране и задълбочаване на отношенията бранд - инфлуенсър, както и развитие на дейността на инфлуенсъра като професия.

Сред най-съществените страни на работата ни е установяването на пазарни норми и правила - цени, условия и метод на работа. С екипа активно работим по това да наложим тези пазарни норми и стандарти в провеждането на инфлуенсър маркетинг кампании и колаборациите с брандове. И не само искаме това да се случи, но и успяваме.

В личен план активно развивам хобитата си - занимавам се с музика, организирам партита с приятели и съм любител DJ.

Откъде се появи интереса към инфлуенсър-маркетинга?

Винаги съм изпитвала интерес към необикновени хора. Нали знаете: онези хора, които влизат в стаята и моментално привличат вниманието към себе си, чрез аурата си и силното си присъствие. Това някак много добре се съчета с активната ми работа в маркетинга, PR-а и социалните мрежи. Най-много харесвам в работата си именно общуването с необикновени хора всеки ден. Специално е, защото те са хем креативни, хем съвестни личности. А и всяка успешна кампания ми доставя истинско удоволствие.

Дефинирайте "инфлуенсър" на българския пазар?

Говорим за международен термин. Инфлуенсърът е човек, който е в позиция на силно влияние върху определена група хора. Това влияние произлиза изцяло от натурата и същността на човека в тази позиция. Ако говорим за българските инфлуенсъри, то не бих казала, че има кой знае каква разлика спрямо инфлуенсърите от другите страни.

Как изглежда идеалният "инфлуенсър"? Някое име?

Това е човек, който има силно позитивно влияние върху група хора, като размерът на групата няма значение. Важна е силата на влиянието, което той има. В този смисъл инфлуенсъри са хора, които спомагат промяната в начина на мислене на хората в позитивна посока.

Може да кажем, че Rihanna е инфлуенсър, защото променя критериите за женственост и вдъхва увереност на жените по цял свят, но същевременно и момиче с 1000 последователи в Instagram също е инфлуенсър, защото успява да направи същото за онези, които я следват.

Kaкви са хоризонтите пред вашия бизнес?

Потенциалът е много широк, тъй като инфлуенсър маркетингът в днешния си облик търпи развитие през последните няколко години и не е сигурно в каква посока ще поеме. Аз искрено вярвам, че успешните инфлуенсъри днес ще бъдат тези, които ще диктуват много повече от трендовете в онлайн пространството. Точно за това избираме да работим с най-силните от тях.

Какво научавате всеки ден от работата си?

Живеем в много интересно и бързо време. Това изисква от нас да се адаптираме бързо.

Завършили сте "Иновации, предприемачество и финанси" във ВУЗФ. Защо решихте да изберете точно това учебно заведение?

След като се прибрах в България исках да продължа обучението си с магистратура. Търсих специалност, която да включва бизнес и иновации, но да не бъде насочена към бакалаври с икономика, защото аз съм завършила право. Намерих специалност, която ми допадна: Innovation, Entrepreneurship and Finance. Предлагаше се на едно място в Испания и, изненадващо, във ВУЗФ! Впоследствие се запознах с учителите и студентите, както и с учебната база, и вече бях сигурна, че съм попаднала на правилното място.

При началото на обучението си във ВУЗФ вече бях изградила собствена PR агенция FRANK13 и имах възможността да използвам практически опита си. Няколко месеца след дипломирането си започнах работа върху Influencer.bg и приложих на практика всички умения, които придобих.

Дефинирайте "предприемач" в България?

Това не е ли също международен термин? И тук, както и в чужбина, да си с предприемаческо мислене значи да имаш смелостта и мотивацията да започваш проекти и да ги развиваш. Моите наблюдения са, че в България има много хора с активно предприемаческо мислене, което може би се дължи и на характеристики на държавата и времето, в което живеем. Това е хубаво.

Какво е мнението ви за висшето образование в България?

Висшето образование има нужда от критична промяна, която да отговаря на съвременното развитие на света. Университетите имат отговорността да подготвят кадри, адекватни на динамично време и променящата се среда, в което ще излязат в последствие.

Мисля, че образованието навсякъде, не само в България, претърпява криза, защото системата е много остаряла. Развитието на интернет и дигиталните технологии се случи много бързо и промени всичко и учебните заведения все още не са успели да наваксат промените.

 

Най-четените