Webcafe

Милена Ибишева: Модата вече не иска жертви

СибинаСибина Григорова
22.05.2017, 14:30 (обновена 27.05.2017, 11:09)

1 от 4 снимки Назад Напред

Милена Ибишева, бижута Pandora

Снимка: © Мирослава Дерменджиева, Webcafe

Основният тренд, който набира сила е дрехата да е удобна. Все по-рядко излизат много впити дрехи, много неудобни обувки. Хората са все по-активни и искат да им е удобно.

Избраните аксесоари са част от новата колекция на бижута PANDORA

Милена Ибишева е маркетинг мениджър на Global Brands - компанията има над 40 магазина в България и Румъния, и представлява над 20 световно известни модни марки от среден и висок клас, сред които Ralph Lauren, Emporio Armani, Philip Plein и др.

Казва за себе си, че е човек започнал от нулата, който с с много труд, усилие и постоянство е успял да постигне това, което е сега.

Милена е 12 години в компанията. Като истински Козирог тя е целеустремена, амбициозна и посветена на работата си. Говори бързо, мисли бързо. Сега е на 29 години. Започва като продавач-консултант в Мол София, после става управител на няколко магазина. Напуска работа, за може да се дипломира и се връща 3 месеца по-късно като маркетинг мениджър на Global Brands. По това време тя е човека-отдел. Сега Милена има екип от 10 човека. Работни предимно с млади хора и никога не спира да се учи.  Точно в момента се учи да делегира.

Още си спомня първата си бизнес-среща: "Не знаех какво да правя, как да се държа, как да започна разговора и просто стоях и мълчах. За мен това беше нов свят, само през практиката човек може да разбере всичко онова, което е учил в университета.

Имаш ли обяснение как нещо изведнъж става хипер модерно?

Да, в момента блогърите и известните личности са изключително силни като канал, от който хората се информират и черпят вдъхновение за модата. В България хората също започват да ги следят и когато един инфлуенсър облече нещо, снима се с него, после го прави и втори и трети и се получава ефека на снежната топка. Всички започват да копират.

Коя е твоята социална мрежа?

Определено Instagram, дори наскоро си спрях Facebook-а, защото е препълнен от излишна, а и в някой случай много натоварваща информация. В България Snapchat още не е толкова силен. Instagram е каналът, който продава, ако имаш правилния човек, който да презентира продуктите ти. Това означава той да се асоциира с марката, продуктът да му отива, да е в синхрон с неговия имидж и личност. Тогава ефектът е невероятен.

Ние сме имали случаи, когато определена известна личност облича една рокля от наш магазин, снима се с нея и роклята свърша буквално за часове.

Много ли работиш?

В началото работех ужасно много. Дори вечер не можех да заспивам от притеснение. Отговорността, която носех беше ужасно голяма. Взимах сама всички решения, правех сама бюджетите за всички марки, преценявах къде колко ще инвестираме. Ходех по-рано на работа - в 7-7.30, защото тъкмо бях взела книжка и исках да шофирам, когато няма много трафик, и работехме до 9, дори 10 вечерта. Сега, имайки вече доста опит, взимам решения много по-бързо - познавам средата, хората. Сега съм по-продуктивна и опитна.

Нашият шеф ни е научил никога да не сме 100% доволни от резултата, винаги да се питаме: "не можеше ли да направим това по-добре"  - можете да си представите напрежението и стреса, които поражда този въпрос. Но истината е, че само мислейки по този начин и стремейки се непрестанно към нещо по-добро, наистина успяхме да постигнем страхотни резултати. В момента се уча да делегирам, защото фирмата е много голяма и вече не е възможно да правя всичко сама. Все още ми е много трудно да делегирам, защото аз държа всичко да е направено по най-добрия начин, но хората, понякога не виждат нещата като мен - а може би аз не винаги ги обяснявам добре. Искам да науча всички да гледаме в една посока и както мен ме бяха обучили, така и аз да възпитам моя екип, да знае във всеки един момент какво да направи.

Коя марка ти е най-голяма предизвикателство?

Има някои с традиции като Armani, Ralph Lauren, има и съвсем нови като Philip Plein - там могат да се правят най-много неща out of the box, креативни неща.

Ние контактуваме ежедневно с техните екипи, срещаме се всеки месец, ходим на много интересни събития като седмиците на модата в Ню Йорк, Милано, Париж. На тези събития следим актуалните тенденции - както при нашите марки, така и при конкурентите ни. Естествено, правим обиколка по магазините, гледаме витрините, хората как се облечени.

А коя е твоята марка?

Тази, която аз нося най-често и бих нарекла моята марка е Liu Jo.

Имаш ли вече впечатления за разликата между пазара в България и Румъния?

Да, имам. Първо, там доходите са доста по-високи от България. Второ, има много стриктни правила, които се спазват. Хората са много по-внимателни, много по-модерни също. Бях преди време в Румъния на събитие на известно списание- всички бяха спазили дрескода, което много ме впечатли, защото в България много малко хора го правят. Бяха проявили креативност. Дрескодът беше fashion denim и всеки беше творил.

А ти как беше облечена?

Ето признавам си, аз не бях спазила дрескода, защото не си бях взела за Румъния никакъв деним, носех само черни дрехи.

Значи си била черната овца на това събитие.

Да, определено бях черната овца (смее се).

 

It's @jmeeksofficial baby!!! #philippplein #cannesfilmfestival #cannes #fashionshow #lajungleduroi#happygirl @globalbrandsbg

A post shared by Milena Ibisheva (@milena_ibisheva) on May 24, 2017 at 1:41pm PDT

Милена Ибишева в Кан с Джеръми Мийкс - бившият затворник, който се превърна в манекен благодарение на сексапилното си излъчване на полицейските снимки. Джеръми Мийкс се качи на подиума по време на ревюто на Филип Плейн, за да представи новата му колекция пред очите на звездите във фестивалния град.

А как се разви тук пазарът в последните години?

Мога да кажа, че много се разводни. Отвориха се много магазини, много молове, онлайн търговията се разви и изведнъж предлагането стана огромно. За нас голям проблем са ментетата, защото се оказва, че всеки може да предлага ментета в социалните мрежи абсолютно безнаказано.

Проблемът е толкова сериозен и то не само за България, че имаше инициатива на Европейската комисия, която направи среща между брандове, онлайн търговци, Facebook и излезе с конкретни данни за това колко загуби годишно търпи бизнесът от търговията с ментета.

Как се променя тогава бизнесът заради това свръх-предлагане?

В момента в световен мащаб тенденцията е в магазините да се предлага special service или additional service, тоест ти да избереш магазина, защото там имаш уникално преживяване, добавен стойност. Започват да се обединяват различните бизнеси, например гримове с дрехи, за да дадат добавена стойност и да привлекат хората в магазините.

Кажи няколко неща, които са тренд за пролет-лято 2017?

Основният тренд, който набира сила е дрехата да е удобна. Все по-рядко излизат много впити дрехи, много неудобни обувки. Хората са все по-активни и искат да им е удобно. Това е свързано и със здравословния начин на живот - тенденция хората да се интересуват какво слагат на масата се пренася и върху дрехите. Те трябва да се като втора кожа, да са удобни.

В момента всички инфлуенсъри се обличат така - съчетание на спортно долнище с токчета. Всичко се върти около това да ти е удобно. Дори и тези жени, които най-много търпяха, за да са красиви, сега се преориентират.

Какви бижута харесваш?

Зависи от случая. Ако съм със семпла рокля бих харесала нещо, което е по-голямо, с повече цветове и детайли. В ежедневието си харесвам много гривни с леки детайли и по-изчистени пръстени.

Суеверна ли си, имаш ли си някакви ритуали някакви както да кажем имат спортистите?

Ритуали нямам, но нещо, което забелязах преди важно събитие, че много ми помага, е да си повтарям,че всичко ще бъде наред, да насоча мисълта си в позитивна посока.

Бижута: Pandora

Облекло: магазин Scandal

Фотограф: Мирослава Дерменджиева

Коса: Росица Петрова

Грим: Оксана Николова

 

Oще: #dopandorastyle  emporio armani  global brands  pandora  philip plein  ralph lauren  аксесоари  бижута  инфлуенсъри  милена ибишева  мода  пандора  социални медии 


Още от Жени в действие

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.