Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Денис Ризов: Влюбен съм в 12-цилиндровите двигатели

Автомобилните истории на музиканта и телевизионен водещ Денис Ризов са безкрайни, както и колите, минали през ръцете му Снимка: Facebook
Автомобилните истории на музиканта и телевизионен водещ Денис Ризов са безкрайни, както и колите, минали през ръцете му

Това е рубриката на Webcafe.bg и Shell "Бензин в кръвта".

В нея ви срещаме с интересни българи, които водят динамичен живот, пътуват много или просто обичат приключенията. Тук ще намерите също и нашата селекция от пленителни места, които можете да посетите само с едно или две зареждания на колата.

Музикантът Денис Ризов е част от легендарната българска рок група "Ахат", а за последно феновете му го гледаха и като тв водещ - на вечерното шоу на БНТ "Денис и приятели".

Медиите у нас от години пишат за жените в живота на Денис, за къщите и бизнеса му, за престоя му в Щатите, за музиката и концертите му с "Ахат" и т.н. И някак си все не се остава време за колите, които е карал или обича да кара, а повярвайте ни, Денис има какво да ни каже по този въпрос.

Помни много точно почти всяка кола, която е минала през ръцете му, откъде е дошла и след това накъде е заминала, както и хората, свързани с нея. И излага историята си в точна хронология.

Въпреки солидното количество автомобили, на които Денис е давал газ и им е плащал сметките, той веднага прави уговорката, че никога не е имал проблеми със сервизите и досега не му се е случвало кола да го остави на пътя. Късмет или нещо повече? Няма значение, важен е резултатът.

И така, започваме с автомобилите, карани от музиканта в Америка, където както знаем колите са доста по-големи от тези, които се произвеждат и продават в Европа.

Даваме възможност на Денис да ни въведе в света на неговите автомобили.

"В Щатите съм карал всякакви коли, но моите не са били много. Първата, която си купих там беше Mercedes S420 с 8-цилиндров двигател, впечатляваща лимузина, беше от края на 90-те. Освен това много карах и различни ванове - като трябва да возя някоя група или да ходим в Ню Йорк, основно Chevrolet и Ford, но това е конфекция, при това в най-различни конфигурации - до 18-местни.

Слави като имаше турне в Щатите го возех точно с такъв. Беше Chevy Express - голям бус с много мощен V8 мотор, като дадеш газ и главите на пътниците отскачат назад", спомня си популярния рок музикант.

Chevy Express, снимка: Wikipedia

"Връщам се на първия ми Mercedes в Щатите, колегите ми от "Ахат" му викаха "Големия кораб". През 1999 като записахме с "Ахат" албума си в Щатите, те ми пееха "Минава, големият кораб минава...", всеки път като ме видят с тази кола".

В Щатите е трудно да си намериш компактен автомобил по европейските размери. Какво обаче идва след първия Mercedes зад Океана?

"Продължих с Mercedes. През 2000 година баща ми се разболя от рак и цяла година прекарах с него в Щатите, за да го лекуват. Той много се притесняваше, че всичко това струва много скъпо и аз, за да го убедя, че нямам финансови проблеми, че всичко е наред, си купих новата тогава S-класа. Исках да го накарам да се чувства по-спокоен, да му покажа, че няма да какво да се притеснява", заравя се в спомените Ризов.

"Освен това съм карал и най-различни фирмени автомобили, няма как бизнесът да върви без служебни коли. В Щатите схемата е ясна - взимахме ги на лизинг за по три години. През 1986 първата ни служебна кола беше Nissan, втората не си я спомням".

"Между 2000 и 2001 годихме имахме служебен Mercedes S500, после 7 серия на BMW, но тази кола я върнахме много бързо, защото имаше много дефекти.

Mercedes S500, 2000 година, снимка: gullwingmotorcars.com

В Щатите има закон, че ако едно и също нещо дефектира три пъти, можеш да върнеш колата и дилърът ти дава същата, но нова.

Върнахме 7-ата серия, но се отказахме от новата и си купихме Range Rover Sport - чисто нов, страхотия. После взехме и едно Porsche 911 Carrera, а последната ни служебна кола беше Ford F250, огромен пикап, но за там е нещо нормално, при това от лимитираната серия Harley Davidson".

Интересни служебни коли, нали? А палитрата автомобили между 911 на Porsche и F250 на Ford е доста голяма.

Крайно време е да попитаме кой от тези автомобили е успял да разочарова Денис. Отсега ви казваме, отговорът ще ви изненада.

"За кратко бях горд собственик на Bentley Continental GT - купих си го през 2007 или 2008, но реших да си запазя и S-класата от 2001 година" - така Денис започва поредната кратка, но интересна автомобилна история.

Bentley Continental GT 2012, снимка: Wikipedia

"Тогава станах агент на приятел, който имаше дилърство на Bentley, Rolls Royce и Lotus, нашата компания продава коли от негово име, но не му бяхме клон. Трябваше да имаме такава кола и ми дадоха отстъпка от 15 или 20% за това Bentley, което беше на 2-3 години и струваше точно 162 000 долара, а аз го взех за 135 000".

"И се оказа, че точно тази кола не ми харесва, въпреки че сега това ми звучи малко странно. Разочаровах се, вътре ми беше тясно, клаустрофобично, возеше много твърдо, изобщо, неприятна изненада. И след това всичко се нареди.

Имам един приятел, който има автокъща и прави и тунинг на автомобили. На петия ден, след като купих Bentley-то си говорих с него и той ми каза, че имал клиент, който му поръчал тунинговано Bentley и той търсеше такава кола, но на добра цена. Казвам му: "Имам една за 150 000 долара" и той се съгласи. Така шест дни бях собственик на Bentley и изкарах 15 000 долара".

Понякога съдбата ти помага, а Денис вече е доказал, че освен талант на музикант има и бизнес нюх. Дали това важи и за вноса на автомобили?

"Внесъл съм сигурно стотина коли от Щатите у нас. Почти всички Toyota FJ Cruiser, които виждате по улиците съм ги внесъл аз или поне първите от тях, както и много и най-различни модели на Mercedes - ML, GL, S-класи.

Внесох един S550 за Наталия (Наталия Симеонова, бившата съпруга на Денис), тя го кара доста години плюс и един Jeep Grand Cherokee за зимата, но накрая разкарахме и двете коли. Mercedes-ът беше скъп за поддръжка, а Cherokee-то много се чупеше.

После Наталия пак кара кола от Щатите - Porsche Cayenne - вкарах го от Сарасота, общо-взето, кола, която купих за зимата, като си казах, че пролетта ще я продам, но през пролетта дойде кризата и тя си остана моя".

И стигаме до колите на Денис в България...

"Пак всякакви, но доста по-смешни", разкрива музикантът.

"Научих се да карам на колата на баща ми - Лада 1200, така че в това отношение не съм изключение. Първата кола, която си купих сам беше един син Austin Montego, уникален, нямаше друг такъв в София. За втората си кола направих голяма стъпка напред - Chevrolet Camaro - версията за 25-годишния юбилей на модела, поръчах си точно такъв автомобил, докарах го от Америка, с двигател от Corvette - 319 конски сили, с механична скоростна кутия, задно предаване, много беше як".

"После имах Grand Cherokee. Преди над 15 години си купих Mercedes S600 - от Германия. Тръгнах да си купувам S500, но исках много екстри и в един момент си казвам: "Добре де, защо не си взема направо S600?".

Оттогава съм влюбен в 12-цилиндровите мотори, карах го този автомобил 3 години, после го продадох, купих си още един S600, и накрая пак Mercedes-ът, който карах последно е с тунинг на Lorinser, като това включва и окачването.

Mercedes S600 Lorinser, снимка: Youtube.com

Което означава, че карам доста ниска за българските пътища кола, но вече свиквам".

Последен въпрос, който чака реда си от доста време: Наистина ли Денис Ризов не е бил изоставян от автомобила си на пътя?

"Никога - категоричен е той. - Обаче заради един глупак не можах цял месец да си карам Camaro-то.

Някакъв майстор на покрива ритна една керемида и тя падна на предното стъкло на Camaro-то, поръчах ново от Щатите и чаках един месец докато дойде. Този месец ми се видя много дълъг".

 

Най-четените