Webcafe

"Мануела! Мануела! Къде са ми чорапите?"

AdCafe
27.03.2019, 11:56 (обновена 29.03.2019, 15:08)

Един латино и ретро подход от страна на IKEA

Има много начини да достигнеш до целевата си аудитория, когато рекламираш продукт. Един от тях е да се облегнеш на нещо, което аудиторията ти харесва.

Така IKEA решават, че за страните от Близкия изток добър вариант ще е да трансформират рекламите си в минителеновели с привкус от 80-те.

Причината е в популярността на този формат (познат и като "сапунени опери") в региона и възможността чрез него да бъдат представяни ежедневни "драматични" моменти, с които всяко семейство се сблъсква.

Така в една от рекламите мъж разхвърля цялата спалня в търсене на сините си чорапи. Той дори вика на помощ своята съпруга Мануела, която обаче е възмутена от поведението му и създадената бъркотия. Още повече, когато мъжът - Хосе Армандо, казва, че не става дума "просто за чорапи", а за чорапи, които са подарък от майка му.

На финала Мануела драматично напуска стаята, а Хосе Армандо поклаща глава, изтормозен от търсенето на любимите чорапи... само за да се окаже, че цялата истерия е реклама на гардероб със специално отделение за чорапи.

Идеята е на агенцията Memac Ogilvy, които създават Мануела и Хосе Армандо като герои на рекламната теленовела "End the Everyday Drama" ("Сложете край на ежедневната драма").

Тя е заснета в типичния мелодраматичен стил с традиционните избухвания, спорове и обвинения между героите. Решението обаче винаги се крие в нуждата от нова мебел.

Така в друга реклама Мануела се събужда сама в леглото си и веднага решава, че Хосе Армандо й изневерява. Заварва го на дивана с телефон в ръка и го обвинява, че пише на любовницата си, а той просто не може да спи. Въпреки това Мануела приема случилото се като повод да напусне мъжа си.

По-смисленото решение? Нов и по-удобен матрак.

Трети "епизод" на "End the Everyday Drama" въвежда нов член на семейството - синът Анхелито. Празното му легло и отвореният прозорец говорят само за едно - момчето е отвлечено. Оказва се обаче, че той се е скрил, защото се страхува от чудовището под леглото си. Досещате се какво е решението.

Рекламите се излъчват в Обединените арабски емирства, Катар и Египет, като се очакват още видеа от поредицата. Съвсем наскоро кампанията получава две награди на фестивала за креативна индустрия "Dubai Lynx".

Oще: adcafe  ikea  драма  креативност  реклама  теленовела  чорапи 


Още от Ikea

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.