Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Идва ли зимата за Ана Уинтур

Главните редактори не са това, което бяха, но важен е митът Снимка: Getty Images
Главните редактори не са това, което бяха, но важен е митът
Идва ли зимата за Ана Уинтур Снимка: Getty Images

#annawintour #office #newyorkcity #vogue

A photo posted by Anna Wintour (@annawintor.vogue) on

@voguemagazine #tbt

A photo posted by Anna Wintour (@anna.wintour) on

#annawintour #hilaryforpresident #fucktrump

A photo posted by crispino21 (@crispino21) on

3 ноември трябва да бъде обявен за световен ден на главните редактори, като се има предвид че "Witour is comming"... Това е игра на думи, майтап с името на вездесъщата и всеизвестна главна редакторка на американския "Vogue"- Ана Уинтур.

Съчетанието от фамилията на дамата с прическа тип "боб" и с неизменните черни очила, която на 3-ти ноември празнува рожден ден, и култовата реплика, че "зимата идва" от сериала Game Of Thornes е сред споделяните хаштагове в Instagram.

Социалните медии днес не са особено благосклонни към шефката на всички главни редактори, към 28-мата по влияние дама в света (според Forbes) и към Господ Бог на "Модната Библия", както Кари Брадшоу от "Секса и града" наричаше "Vogue".

След 25 години на поста главен редактор, през 2013-та Уинтур беше повишена на позицията артистичен директор на Condé Nast - издателят не само на Vogue но и на още 21 големи американски медии, което й дава властта да решава визуалното съдържание на голяма част от американския пазар на лайфстайл издания.

Навършващата 67 години дама продължава да е на първа линия на всички важни модни ревюта, в публиката на всички елитни тенис мачове и e сред най-ангажираните политически знаменитости.

С Дейвид Бекъм на финала на US Open през 2015

В жестоко разделената на демократи и републиканци предизборна Америка, Уинтур е твърдо на страната на Хилъри Клинтън, като подпомага кампанията й с дарения. Всъщност тя симпатизира на Демократическата партия от много време и беше основен дарител и на кампаниите на президента Обама през 2008-ма и 2012-та година.

Митичната главна редакторка, която беше на колосалната заплата от 2 млн. долара годишно начело на "Модната Библия", поне по информация за 2005-та година, е известна и със своите благотворителни кампании, сред които Met Gala - известното годишно преброяване на звездите към Музей Метрополитен (MOMA).

Уинтур го организира от 1999 година насам и под нейния строг поглед звездите досега са събрали 145 млн. долара за благотворителност, което, несъмнено, е не малка сума, особено ако успяваш да я извадиш от чужди джобове.

Благодарение на своето име, сериозни връзки и огромно влияние в Ню Йорк, а и в родния Лондон, шефката, която вдъхнови книгата, а по-късно и филма "Дяволът носи Прада", по някакъв странен начин успява да се задържа все така на върха в един изключително хлъзгав бизнес, какъвто е издателския и медийния днес.

И докато все повече служители в изданията на Condé Nast остават на улицата, заради трансформацията на печатните медии в дигитални, Уинтур продължава да доказва чрез фотосесисии с всички възможни знаменитости, че името може да надживее всички исторически обрати.

И все пак отсъствието от Instagram на жената, която в продължение на десетилетия дърпаше къде задкулисно, къде явно тенденциите в модата, е притеснително.

Социалната мрежа е тази, която в момента определя и тенденциите по подиумите и модели като Джиджи Хадид и Кендъл Дженър са идолите на новите поколения.

През това време на официалната страница на Ана Уинтур в Instagram, ако тя е действително официална, което по никакъв начин не е ясно, седи една единствена снимка - и тя не е нейна.

Да, духът й присъства в социалната мрежа, но въплътен в хиляди мемета и снимки, повечето от които или неуважителни, или подигравателни, или пък придружени от негативни коментари, от които най-мекият е: "Най-голямата кучка в индустрията".

Хиляди потребители използват хаштага #AnnaWintour, когато се снимат с прическа боб и характерните тъмни очила.

Много модели и актриси също така тагват Уинтур, когато позират с нея, но може ли това да се брои за сериозно онлайн присъствие?

Ако Уинтур е институция, по всичко изглежда, че тази институция онлайн е попаднала под ударите на профанизацията - онова, от което Шефката, облечена в Прада и Шанел, вероятно се ужасява.

Но докато ние спекулираме дали "зимата идва" за главните редактори на елитните модни издания и въобще за медийния бранш, който претърпява тотална трансформация, митът за жената, която притежава властта да решава тенденциите над цяла една индустрия, продължава да вълнува умовете и сърцата.

Нейният личен девиз "Защо да се вписваш, когато можеш да изпъкваш" трябва да бъде записан със златни букви в учебниците по мода...

Всъщност той вече е записан. Само че в цитатите, споделяни онлайн.

Вижте в галерията някои снимки от Instagram, които показват, че Ана Уинтур все пак съществува в социалната мрежа.

 

Най-четените