Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Няма вече супермодели като Синди

Синди Крофорд оповести, че се оттегля от модния подиум

На снимката: Синди с израелски войници, април, 1992 Снимка: Getty Images
Синди Крофорд оповести, че се оттегля от модния подиум

На снимката: Синди с израелски войници, април, 1992
Американският модел умело показа как една жена може да прави много повече (а и да печели много повече) от това просто да позира и да ходи по подиума. 

На снимката: Синди през 1990 Снимка: Getty Images
Американският модел умело показа как една жена може да прави много повече (а и да печели много повече) от това просто да позира и да ходи по подиума.

На снимката: Синди през 1990
С Карл Лагерфелд и Клаудия Шифър Снимка: Getty Images
С Карл Лагерфелд и Клаудия Шифър
Тя е един от първите "супермодели", които Rolling Stone някога нарече "най-чистото въплъщение на човешкото съвършенство в нашия еволюционен континуум" Снимка: Getty Images
Тя е един от първите "супермодели", които Rolling Stone някога нарече "най-чистото въплъщение на човешкото съвършенство в нашия еволюционен континуум"
Със съпруга си Ричърд Гиър на раздаването на 63-тите награди "Оскар" през 1991 Снимка: Getty Images
Със съпруга си Ричърд Гиър на раздаването на 63-тите награди "Оскар" през 1991
Само за първите три години в бранша тя попада на кориците на 200 списания и става образец за американския модел на поколението на 90-те
Снимка: Getty Images
Само за първите три години в бранша тя попада на кориците на 200 списания и става образец за американския модел на поколението на 90-те
През 1995-та е обявена за най-скъпоплатения модел в света
Снимка: Getty Images
През 1995-та е обявена за най-скъпоплатения модел в света
"Сигурна съм, че ще ме снимат поне още 10 години", казва тя пред Rhapsody, "но вече не като модел".
Снимка: Getty Images
"Сигурна съм, че ще ме снимат поне още 10 години", казва тя пред Rhapsody, "но вече не като модел".

Феноменът на съвременните модели, които се саморекламират в социалните медии и други платформи, в момента е толкова вездесъщ, че почти се е превърнал в клише.

Но да превърнеш името си в марка не винаги е толкова лесно, колкото да си правиш сам PR из Instagram.

Много преди възхода на трупащите последователи и залагащи на социалните мрежи Кара, Кендъл и Кайли, изгря звездата на Синди Крофорд.

Американският модел умело показа как една жена може да прави много повече (а и да печели много повече) от това просто да позира и да ходи по подиума.

Един от първите "супермодели", които Rolling Stone някога нарече "най-чистото въплъщение на човешкото съвършенство в нашия еволюционен континуум", Синди беше и първият модел, който преобразува името си си в марка, а марката превърна в бизнес-империя.

На 20 февруари Крофорд ще навърши 50 години. А преди дни оповести, че модната й кариера е приключила.

Тя заяви оттеглянето си в интервю пред бордното списание на United Airlines - Rhapsody:

"Работих с невероятни фотографи. Какво още да правя? Не мога постоянно да продължавам да преокривам себе си. Не би трябвало да се налага да се самодоказвам отново и отново. А и не искам".

Определено на Синди не й се налага повече да го прави. Особено след всичко постигнато, когато се премества от малко градче в Илиноис в Ню Йорк, за да гради кариера на модел преди 30 години.

Възходът на Крофорд е невъзможен днес.

Само за първите три години в бранша тя попада на кориците на 200 списания и става образец за американския модел на поколението на 90-те.

Синди се прочува както с формите си, така и с бенката - застрахована за милион долара - над устната си.

Крофорд става лице на Revlon, лице на Pepsi, посланик на часовниците Omega (партньорство, което продължава 20 години), а малко по-късно и водеща на House of Style по MTV, където разкрива част от характера си - рядка възможност за моделите по онова време.

Тя бързо развива предприемаческия си дух и пуска собствен календар по бански, както и собствени видеа с упражнения - "Cindy Crawford: Shape Your Body Workout".

После, през 1995-та, се появява Fashion Cafe - ресторант, който тя отваря, заедно с няколко други супермодели в Рокфелер Център.

Същата година е обявена за най-скъпоплатения модел в света.

През 2005-та тя създава много успешна серия масови мебели - "Cindy Crawford Home Collection", като си партнира с марки като Raymour & Flanigan. Колекцията все още й носи проходи от повече от 250 млн. долара годишно.

Четири години по-късно, Синди пуска и лайфстайл серия продукти, заедно с JC Penney.

Дълги години живее без брак с Ричард Гиър, с който се запознава чрез фотографа Хърб Риц - общ техен приятел - през 1987-ма.

Двамата се женят чак през 1991-ва и се развеждат четири години по-късно - през 1995-та, когато Крофърд е в пика на кариерата си.

Година по-рано, двамата се прочуха с реклама на цяла страница в лондонския Times, която опроверга слуховете, че Гиър е гей и че връзката им се разпада.

"Ние сме хетеросексуални и моногамни и приемаме ангажимента си един към друг много сериозно", гласеше рекламата. "Нямаме планове, нито някога сме имали планове за развод. Оставаме женени. Нямаме търпение семейството ни да се увеличи".

Скоро след развода, Крофорд започва връзка с бизнесмена Ранди Гърбър. С него са женени от 17 години. Двамата имат две деца - 14-годишните Пресли и Кая, която е същински двойник на Крофърд и подписа договор с IMG Models през юни миналата година.

Оповестяването на оттеглянето й в бордно списание изглежда странен избор. И все пак тя загатваше, че ще приключи кариерата си на няколко пъти в последната година.

"Сигурна съм, че ще ме снимат поне още 10 години", казва тя пред Rhapsody, "но вече не като модел".

Тя прекара последните няколко месеца в промотиране на новата си книга Becoming, която е донякъде ретроспектива на нейната кариера - и донякъде мемоари.

В книгата тя пише за своите собствени проблеми с възприемането на тялото си и коментира трайната обсесия към слабите модели в бранша.

Синди също така участва в нашумялата рекламна кампания на Balmain за пролетта на 2016-та, заедно с другите си посестрими супермодели Клаудия Шифър и Наоми Кембъл (стъпка в различна посока за парижката модна къща, която напоследък предпочиташе прочути актуални модели като Кендъл и Кание).

Какъв по-добър начин Крофорд да се оттегли от завладяваща черно-бяла кампания за Balmain, рамо до рамо с две други супермоделки от 90-те?

Тя както винаги изглежда секси, като всичките й характерни черти са на показ: бенка, бухнали устни, изящни вежди, тяло с форма на пясъчен часовник и безкрайно дълги крака.

Един кадър я показва как се навежда към камерата във велурено сако-бюстие, с натежали клепки, разтворени провокативно устни, с дясна ръка, притисната към деколтето.

Съветът й към по-младите модели?

"Вярвайте, че никой не познава вашата марка по-добре от вас самите".

 

Най-четените