Кой седи зад успешните инфлуенсъри? | webcafe.bg
Webcafe

Кой седи зад успешните инфлуенсъри?

ема ивановаЕма Иванова
28.09.2018, 11:53 (обновена 29.09.2018, 09:33)
Ния Коцева

Снимка: © Мира Дерменджиева

Влиянието не е въпрос на брой последователи - Ния Коцева разказва за тайните на инфлуенсър маркетинга

Някога имаше звезди и суперзвезди. Днес има инфлуенсъри с по-малко последователи и инфлуенсъри с милиони последователи. Някога имаше продуцентски компании, а днес тази роля изпълняват различни платформи.

Добрата новина е, че и у нас вече съществува платформа, която подава ръка на всички, желаещи да влияят през социалните мрежи. Influencer.bg е основана от 27-годишната Ния Коцева.

Тя е завършила магистратура "Иновации, предприемачество и финанси" във Висшето училище за застраховане и финанси (ВУЗФ). Ния придобива бакалавърска степен във Великобритания, след което живее и работи две години в Белгия. От малка пътува постоянно, тъй като семейството й е разпръснато из Европа. Тя се самоопределя като гражданин на света, чиито дом в момента се намира в София.

Разпитахме я какво точно означава "инфлуенсър", как се развива този бизнес, как новата платформа допринася за развитието му и как точно образованието й е помогнало да се занимава с това, което прави...

Можете ли да разкажете повече за себе си? Коя е Ния в личен и професионален план?

Аз съм изключително разностранна, динамична и активна личност, която не може да стои на едно място. В работата ми със сигурност най-важното нещо за мен е развитието на Influencer.bg. Това не е просто агенция или платформа за инфлуенсъри, идеята е много по-дълбока. Целим иновиране и задълбочаване на отношенията бранд - инфлуенсър, както и развитие на дейността на инфлуенсъра като професия.

Сред най-съществените страни на работата ни е установяването на пазарни норми и правила - цени, условия и метод на работа. С екипа активно работим по това да наложим тези пазарни норми и стандарти в провеждането на инфлуенсър маркетинг кампании и колаборациите с брандове. И не само искаме това да се случи, но и успяваме.

В личен план активно развивам хобитата си - занимавам се с музика, организирам партита с приятели и съм любител DJ.

Откъде се появи интереса към инфлуенсър-маркетинга?

Винаги съм изпитвала интерес към необикновени хора. Нали знаете: онези хора, които влизат в стаята и моментално привличат вниманието към себе си, чрез аурата си и силното си присъствие. Това някак много добре се съчета с активната ми работа в маркетинга, PR-а и социалните мрежи. Най-много харесвам в работата си именно общуването с необикновени хора всеки ден. Специално е, защото те са хем креативни, хем съвестни личности. А и всяка успешна кампания ми доставя истинско удоволствие.

Дефинирайте "инфлуенсър" на българския пазар?

Говорим за международен термин. Инфлуенсърът е човек, който е в позиция на силно влияние върху определена група хора. Това влияние произлиза изцяло от натурата и същността на човека в тази позиция. Ако говорим за българските инфлуенсъри, то не бих казала, че има кой знае каква разлика спрямо инфлуенсърите от другите страни.

Как изглежда идеалният "инфлуенсър"? Някое име?

Това е човек, който има силно позитивно влияние върху група хора, като размерът на групата няма значение. Важна е силата на влиянието, което той има. В този смисъл инфлуенсъри са хора, които спомагат промяната в начина на мислене на хората в позитивна посока.

Може да кажем, че Rihanna е инфлуенсър, защото променя критериите за женственост и вдъхва увереност на жените по цял свят, но същевременно и момиче с 1000 последователи в Instagram също е инфлуенсър, защото успява да направи същото за онези, които я следват.

Kaкви са хоризонтите пред вашия бизнес?

Потенциалът е много широк, тъй като инфлуенсър маркетингът в днешния си облик търпи развитие през последните няколко години и не е сигурно в каква посока ще поеме. Аз искрено вярвам, че успешните инфлуенсъри днес ще бъдат тези, които ще диктуват много повече от трендовете в онлайн пространството. Точно за това избираме да работим с най-силните от тях.

Какво научавате всеки ден от работата си?

Живеем в много интересно и бързо време. Това изисква от нас да се адаптираме бързо.

Завършили сте "Иновации, предприемачество и финанси" във ВУЗФ. Защо решихте да изберете точно това учебно заведение?

След като се прибрах в България исках да продължа обучението си с магистратура. Търсих специалност, която да включва бизнес и иновации, но да не бъде насочена към бакалаври с икономика, защото аз съм завършила право. Намерих специалност, която ми допадна: Innovation, Entrepreneurship and Finance. Предлагаше се на едно място в Испания и, изненадващо, във ВУЗФ! Впоследствие се запознах с учителите и студентите, както и с учебната база, и вече бях сигурна, че съм попаднала на правилното място.

При началото на обучението си във ВУЗФ вече бях изградила собствена PR агенция FRANK13 и имах възможността да използвам практически опита си. Няколко месеца след дипломирането си започнах работа върху Influencer.bg и приложих на практика всички умения, които придобих.

Дефинирайте "предприемач" в България?

Това не е ли също международен термин? И тук, както и в чужбина, да си с предприемаческо мислене значи да имаш смелостта и мотивацията да започваш проекти и да ги развиваш. Моите наблюдения са, че в България има много хора с активно предприемаческо мислене, което може би се дължи и на характеристики на държавата и времето, в което живеем. Това е хубаво.

Какво е мнението ви за висшето образование в България?

Висшето образование има нужда от критична промяна, която да отговаря на съвременното развитие на света. Университетите имат отговорността да подготвят кадри, адекватни на динамично време и променящата се среда, в което ще излязат в последствие.

Мисля, че образованието навсякъде, не само в България, претърпява криза, защото системата е много остаряла. Развитието на интернет и дигиталните технологии се случи много бързо и промени всичко и учебните заведения все още не са успели да наваксат промените.

Oще: influencer.bg  бизнес  висше образование  вузф  инфлуенсъри  инфлуенсър маркетинг  ния коцева  образование  опит  предприемач  предприемачество 


Още от Story

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.