Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сто години красота

Всички исторически снимки от рекламни кампании на Nivea от 20-те години на миналия век до наши дни

Женският образ в 100-годишната рекламна визия на Nivea разбива всички съвременни стереотипи за красота по изключително нежен начин, за да си обясним митичното влияние на марката върху толкова поколения.

Фини, усмихнати и изпитващи удоволствие, момичетата в принт рекламите на марката от изминалите десетилетия не изглеждат заставени да бъдат красиви, а са най-вече естествени - като формулата на класическия крем Nivea, дал име и на следващите продукти на марката - от латинските думи nix (сняг) и nivis (снежен).

Историята започва през 1911-а, когато фармацевтът Оскар Тропловиц, по съвет на дерматолога професор Пол Герсон Уна, решава да използва потенциала на емулгатора Eucerit, разработен от химика Исак Лифшутц. Eucerit позволява свързването на масло и вода в стабилен крем и в началото е замислен за употреба в медицината.

Така се появява първият продукт за грижа за кожата, надживял войните, различните стилове на живот, женската еманципация, рекламните концепции и маркетинговите вируси, без никога да променя своята проста и ефективна формула.

Когато излиза на пазара, кремът е опакован в жълта кутийка, декорирана със зелени орнаментив стил art nouveau. Класическата синя кутийка на крема се появява през 1925 г. и оттогава нейната визия също не е променяна.   

Тази година Beiersdorf празнува стогодишнината на крема с редица събития, едно от които беше мултимедийна изложба в столицата на модата - Милано, която разказва дългата история на марката.

Дълга, най-вече защото Nivea Creme се е превърнал в обект на ежедневието, който изглежда ще съществува винаги. Създаден да предпазва кожата през 20-те години на миналия век, през 30-те Nivea пуска плажно олио, за да отговори на новите нужди на жените - тонизирани, спортни и загорели тела. Онези, които Коко Шанел освобождава от корсетите и облича в еластично жарсе.

От този момент започват да се появяват другите знакови продукти на марката - кремът за бръснене, балсамът за коса, първият шампоан. До Nivea Milk, което омекотява краката под полите на Mary Quant и Nivea for Men, новата линия за мъже в крак с възхода на мъжкия нарцисизъм през 80-те.

Тайната на успеха? Първият продукт на демократичната красота, достъпен за всички, които вярват, че естествеността ще спаси света.

 

Най-четените