Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бокс, трико и неопрен

Разгледайте колекцията в галерията Снимка: H&M
Разгледайте колекцията в галерията
Бокс, трико и неопрен Снимка: Getty Images
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: H&M
Бокс, трико и неопрен Снимка: Getty Images
Бокс, трико и неопрен Снимка: Getty Images

Ексцентричният Александър Уанг дирижира новата зимна колекция на шведската модна къща H&M - и първите оценки са в негова полза. Както коментира Vogue, селекцията на американеца е точно такава, каквато модните среди очакваха - дръзка, под влияние на спортната фантастика, градска и, разбира се, тотално унисекс.

30-годишният Уанг, творчески директор на Balenciaga, е един от най-актуалните творци в бурните води на висшата мода. Верен на изненадите и размитите граници, през април той обяви сътрудничество с H&M, а по-късно компанията пусна специално екшън промовидео в социалните мрежи, за да подгрее интереса към зимната колекция.

В нея Александър Уанг предлага мъжки и дамски облекла, съчетани със спортна естетика и остри разрези, пухкави горнища и впити в тялото панталони, които се явяват под формата на клинове за бягане.Любопитство будят и нетипичните за висшата мода материали като неопрен, които дизайнерът използва за връхните дрехи.

За феновете на Уанг подборът на модели и материали не е изненадващ. Още с първата си самостоятелна колекция, създадена през 2004 година, след като младокът от тайландски произход напуска училището за моден дизайн Parsons, той залага на унисекс облекло, на младежка визия, както и на черния цвят, който преобладава и в колекцията за H&M.

Там откриваме дълбоко изрязани бюстиета и горнища с ластици, асиметрични "scuba" рокли, кожени панталони, дебели сиви пуловери, строги якета и огромни шуби - всички, щамповани с логото на неговия лейбъл - WANG.

Аксесоарите са ръкавици, включително и боксови, спорни сакове и зимни плетени шапки. Новата лимитирана колекция ще се появи от 6 ноември в 250 подбрани магазина на веригата по цял свят.

Модните критици коментират, че сътрудничеството със шведите е поредна важна стъпка в кариерата на Уанг.

Дебютът му във висшата мода идва през 2007 година по време на Седмицата на модата в Ню Йорк, и отново със зимна колекция. Година по-късно той печели престижна награда на Vogue, модната Библия, придружена с чек за 200 000 долара, за да започне собствен бизнес.

Ангажирайки почти цялото си семейство зад голяма цел, оттогава насам азиатският вундеркинд върви само нагоре, макар пътят му да не е безоблачен. Уанг е съден от негови работници за трудова експлоатация, а и не се свени да използва евтината работна ръка от Китай.

 

Най-четените