Защо "ВИП Брадър" е туше*? | webcafe.bg
Webcafe

Защо "ВИП Брадър" е туше*?

Мариета Иванова
13.09.2018, 15:04 (обновена 14.09.2018, 21:21)
vip brother

Снимка: © Nova TV

Рейтингът на предаването се срива, може би за добро

Каквото и да е масовото обществено мнение, особено на по-образованата част от телевизионните зрители, в годините VIP Brother има твърдо ядро зрители, вярно на съответното качество на продукта. Точно както повелява законът за еволюцията, аудиторията се разделя на естествен принцип.

Всеки избира какво да гледа и преценява дали съдържанието, което нахлува в дома му чрез телевизора, е интересно, подходящо за семейството му и общото ниво на интелект. Ако не е - просто не гледа и сменя на друг канал.

Двете големи телевизии отдавна влизат в задължителния старт на сезонните си двубои по-скоро по задължение и по правило.

Отдавна знаят спрямо праймтайм програмите си какъв пазарен дял имат и коя аудитория при кого отива. Всяка ползва собствена пийпълметрия, макар "на рекламния пазар" това никак да му харесва, но тука е така.

През настоящия сезон обаче се случи нещо странно. До тази есен "Брадърът" държеше приличен резултат, без значение от съдържанието, участниците, темата и конфликтите. Собствената пийпълметрия го показваше, без значение какво показва пийпълметрията на другата телевизия, там битката не може да бъде спечелена.

От самия си старт в началото на тази седмица обаче риалитито е направо смазано по собствените си рейтинги - те са в полза на конкурентния формат "Фермата". Последните данни от сряда вечерта дават повече от 10 пункта разлика в полза на "Фермата" по рейтингите на Нова тв. По рейтингите на бТВ разликата е над 20 пункта.

Стигна се дори дотам форматът да изкопира от "Фермата" уроците по българска история, които предаването води всяка седмица и са част от състезанието между участниците. Когато обаче подредиш на чинове в класна стая плеймейтки по народни носии и гримьори, чиито речник е по-беден дори от магазин по времето на Виденовата зима, а обръщенията помежду им варират между „мяймуняк", „селянка" и „грозница", резултатът е още по-тъжен и отблъскващ.

Тези изводи нямат особена стойност за онези пред малкия екран, които не само, че никога няма да спрат с дистанционното на маймуняка и грозницата, ами изобщо не се и интересуват от резултатите.

От туш-състоянието VIP Brother и сриващия му се рейтинг се вълнуват на пръв поглед предимно рекламодателите, за да си сверят часовника какво избира аудиторията, а оттам - къде да насочат рекламните си бюджети.

В недрата на тази иначе вътрешноведомствена информация обаче може и да дреме една чудата и странна добра новина.

Да не й се радваме предварително, може и да не се случи. Но си представете, ако ерата на низките страсти и ниското качество от все още основния информационен източник у нас - телевизията, приключва? Толко отдавна е време, че чак времето сякаш спря.

*Тушé (от фр.) - поражение

Oще: big brother  btv  vip brother  биг брадър  нова тв  нова телевизия  рейтинг  рейтинги  фермата 


Още от Врява

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

2 peta_wawa | 13.09.201821:26

TRASH Брадър е по-подходящо.
И да не искаш да дледаш, оттук-оттам нахалстват с информация, така че щем-нещем, вече разбрахме кои са участниците. Брадъра кУлаГира Смее се ...
Този път Тъпарев подцени електората, чувството за самосъхранение заработи дори у най-закоравелите всеядници Смее се ...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.09.2011, 15:49

1 Klient | 13.09.201817:57

VIP Brother - две думи - идиотизъм и простотия.
Ниско ниско най-ниско.
А кой се храни с тези фекалии ?
Отговора е смущаващ !
   

оценка

+2 -0