Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дни преди 8-ми март Джони Уокър отстъпва на Джейн Уокър

"Мъжки" брандове се опитват да привлекат жените-клиенти Снимка: Twitter
"Мъжки" брандове се опитват да привлекат жените-клиенти

Марката скоч Johnnie Walker също не устоя на натиска на #MeToo и реши да стане една идея по-политически коректна. Производителят на редица алкохолни напитки Diageo, сред които освен скоча са и Bacardi и Pernod Ricard, ще пусне на пазара лимитирана серия от 12-годишния "Черен етикет", на който вместо крачещия Джони ще бъде крачещата Джейн.

Стойката й напомня на тази на Джони, а тя е облечена във фрак, с бомбе и високи жокейски ботуши.

Бутилките с Джейн на етикета обаче ще се продават единствено в САЩ. Очаква се цената да бъде около 26 долара. Лимитираната серия от 250 хиляди бутилки ще бъде по магазините на 1 март - точно седмица преди Международния ден на жената.

Това е първата драстична промяна в логото на бранда от повече от сто години. Преди това то е било модифицирано и са нанасяни известни корекции по него, но никога не е било заменяно с такова с жена. От компанията Diageo възприемат новия етикет като символ на прогреса, но и се надяват да привлекат повече жени към питието и към марката си.

Според вицепрезидентът на Johnnie Walker - Стефани Джейкъби, възможността повече жени да посегнат към техния бранд е истински вълнуваща.

Все пак скочът е напитка, която не е сред най-популярните сред жените.

Зад променения етикет стои не само хитра маркетинг кампания, но и благотворителност. За всяка продадена бутилка с Джейн Уокър компанията ще дарява по 1 долар за различни каузи в подкрепа на жените в различни сфери. Сред тях са Monumental Women - проект, който има за цел да популяризира жени, оставили следа в историята, както и She Should Run - кауза, която се стреми към назначаването на повече жени на ръководни постове.

Тази лимитирана серия най-вероятно няма да е последният път, в който виждаме крачещата Джейн Уокър. Джейкъби каза, че всички във фирмата страшно много са харесали образа й и обмислят още един вариант на етикета на скоча, на който Джони и Джейн са ръка за ръка един до друг.

Тя допълни, че от Johnnie Walker не виждат двамата като конкуренция, в която единият се опитва да измести другия, а като партньори, за които най-естественото нещо е да вървят заедно напред.

И докато положителните коментари за Джейн Уокър преобладават, отново се намериха и критици, които я намират за обидна. Някои обвиниха марката алкохол, че просто цели да си вдигне продажбите с евтин популизъм на чувствителна в момента тема. Други смятат, че отделен етикет, посветен изцяло на жените, само подчертава неравноправието между половете, вместо да го заличава.

Инициативата на Johnnie Walker е поредният опит да се елиминира сексизмът в сектор, който има навика да използва смятани за унизителни изображения и рекламни клипове. Така големи групи от потенциални клиенти биват отблъснати от дадена марка. А жените, които употребяват бира, твърди алкохолни напитки или избират кариерата на сомелиери и алкохолни критици стават все повече.

По тази причина "мъжки" брандове като тези за бърза храна или алкохол се опитват да феминизират облика си.

Един от последните примери е с веригата KFC, която нае американската кънтри певица Риба Макинтайър да участва в реклама, в която влиза в образа на създателя на веригата - полковник Харлънд Сандърс.

Дали подобни ходове имат благотворен ефект върху популярността на тези продукти сред женската аудитория, както и дали влияят положително на продажбите им - тепърва предстои да видим.

 

Най-четените