Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Незабелязаното момиче на Холивуд

Без да се появява по кориците на списания, ще й бъде трудно да стигне до статуса на суперзвезда
Незабелязаното момиче на Холивуд Снимка: Getty Images
Незабелязаното момиче на Холивуд Снимка: Getty Images

Зоуи Салдана определено си има от всичко по много, или поне така изглежда на пръв поглед. Шоколадова кожа, стройна и крехка фигура, а силите, които управляват Холивуд, са склонни да наливат огромни количества пари във всеки проект с нейното участие.

Въпреки това има едно нещо, което изненадващо й липсва до този момент: корица в голямо модно списание, посветена на първия й филм, в който играе главна роля.

"Колумбийката" е в синхрон с първоначалните набези на Салдана към ролята на агресивен женски супергерой, а освен това е и първият филм, който се крепи почти изцяло на нейната роля - предизвикателство, с което през последните години успява да се справи само Анджелина Джоли - властелинката на женските екшън герои.

Стилните и лъскави реклами на филма с участието на Салдана бяха достатъчно изкушаващи, за да му осигурят второ място в щатския бокс офис през изминалия уикенд, при все че голяма част от Източното крайбрежие по това време се бореше с урагана Айрийн. С продажби на билети на стойност над 11 милиона долара, "Колумбийката" е изпреварена единствено от упорития любимец на публиката "Помощ".

Звезда, игнорирана от списанията

"Зоуи е новата звезда на Холивуд, няма съмнение в това" твърди Марвет Брито от агенцията Britto, консултантска компания за брендинг и имиджмейкинг. "Тя присъства в списъка с предпочитани актриси на почти всички проекти, които се обсъждат от режисьорите в момента". Това е доста впечатляващо за цветнокожа жена, а дори и още повече имайки предвид, че Салдана не получава от най-сигурните начини за реклама, който обикновено е гарантиран при големите филми като "Колумбийката", както и при всяко младо, красиво и секси момиче в шоубизнеса - появата на корица на модно списание.

Без съмнение Холивуд е индустрия, движена от медиите, които я заобикалят. Филмите и звездите, избрани да участват в тях, оцеляват, преуспяват и стават световноизвестни не само заради ролите си, но и заради изобилието от възможности за медийна изява, които идват заедно с касов филм или телевизионен сериал.

Трудно е да отречем, че широката популярност, на която се радват актриси като Дженифър Анистън, Кейт Хъдсън и Гуинет Полтроу, се подхранва повече от безбройните корици на списания, които те "озаряват" всеки месец, отколкото от участието им в силно критикувани филми.

Как стоят нещата при Салдана?

През 2010 г. тя изненадващо отсъстваше от годишното обзорно издание за Холивуд на известното списание Vanity Fair, въпреки че през 2009 се превърна в единствената актриса, която е участвала в три филма от американския "Топ 20" за 3 поредни седмици. Един от тези филми, именно "Аватар", се превърна в най-печелившият за всички времена.

Миналата година дори дизайнерът Келвин Клайн я покани да участва в рекламната кампания на линията си за бельо Envy. Само по себе си това е впечатляваща стъпка напред за всяка холивудска актриса, която обаче явно така и не успя да впечатли нюйоркските редактори на модни списания.

Този месец Vogue, Bazaar, Marie Claire и Elle отново предпочитат добре изпитаната селекция от известни лица за своите септемврийски броеве, която определено не включва Зоуи. Актрисата се появи единствено на кориците на няколко специализирани "етнически" издания като Ebony и Latina.

"Индустрията на модните списания винаги се колебае да поставя на корицата цветнокожи жени, тъй като те не продават добре", коментира Бетън Хардисън - моден консултант, бивш модел и собственик на модна агенция, която носи името й. "Това не се е променило през годините. Хората в бранша все още предпочитат руси коси и сини очи".

Актрисата става жертва на медийния стереотип за "афроамериканска звезда"

Въпреки че Салдана е от пуерторикански и доминикански произход и често подчертава испанските си корени пред всички, които обръщат внимание на нейната персона, хората често я бъркат с афроамериканка, което до голяма степен се дължи на шоколадовокафявата й кожа и тъмните й коси.

За разлика от нейните сънароднички Дженифър Лопес и Джесика Алба, които са дарени с по-европейски черти, тъмнокожата Салдана все още търси одобрението на редакторите на топ списанията в САЩ.

Извън САЩ обаче тя жъне успехи в тази насока - през месец юли тя огря кориците на руския Vogue, а по-рано през февруари се появи и в италианското издание на списанието. "Тя може и да отрича, че е афроамериканка, но в нея има нещо негърско," твърди Хардисън. "Именно това виждат в нея, когато решават кой ще стои на корицата на списанията. Знам, че не е честно, но така стоят нещата".

Други в модната индустрия отбелязват, че въпреки че Бионсе и Риана се появиха на кориците на InStyle и Glamour този месец, и двете са певици, което се смята в някакъв смисъл за по-общоприета роля за цветнокожите жени.

За съжаление явно успехите в киното не се вписват в традиционните разбирания.

"Тя е чаровно момиче и актриса с присъствие" твърди кино историкът Донълд Боугъл. "Но без да се появява по кориците на списания, ще й бъде много трудно да стигне до статуса на суперзвезда".

 

Най-четените