Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да излетиш за 5 секунди

Тунел, дълъг 6-7 метра, през който пътниците ще минават набързо, тъй като разполага с всички технологии за контрол на пътниците, багажа и документите им Снимка: La Repubblica
Тунел, дълъг 6-7 метра, през който пътниците ще минават набързо, тъй като разполага с всички технологии за контрол на пътниците, багажа и документите им
По думите на Бисиняни съвременният чекпойнт е създаден преди четири десетилетия и днес е необходимо е да се премине от системата за търсене на опасни предмети към такава за търсене на опасни хора Снимка: По La Repubblica
По думите на Бисиняни съвременният чекпойнт е създаден преди четири десетилетия и днес е необходимо е да се премине от системата за търсене на опасни предмети към такава за търсене на опасни хора

Скоро проверките на летището ще са в рамките на 5 секунди, изключвайки досадното сваляне на колани и обувки, ровенето за забравени ключове, мобилни телефони и флашки по джобовете. Това обещават от Iata, международната асоциация на въздушните превозвачи, които по време на 67-ата си среща в Сингапур, представиха прототип на "контролно-пропускателен пункт на бъдещето"

Става дума за тунел, дълъг 6-7 метра, през който пътниците ще минават набързо, тъй като разполага с всички технологии за контрол на пътниците, багажа и документите им.

Тунелът ще включва три пропускателни пункта, на три нива, в които ще бъдат насочвани съответно три вида пътници: „познати", „стандарт" и онези, за които е необходимо ниво на "повишена сигурност". Насочването на пътниците към едната или другата врата ще зависи от предварителната проверка на ириса и на биометричните данни в паспортите от последно поколение.

Трите тунела ще бъдат технологично диференцирани за проверка на пътниците: от стандартния контрол на метали и течности, през контрол на обувките, до детектор за следи от експлозиви и скенер на цялото тяло.

Технологията все още е в процес на развитие, като идеята е тези процеси да се комбинират и при процедурите на излизане от митниците. В същото време, 19 правителства, включително САЩ, работят за определяне на стандарти за контролно-пропускателния пункт на бъдещето.

"Харчим 7,4 милиарда долара на година за сигурност на летищата, но нашите пътници се натъкват непрестанно на проблеми", заяви Джовани Бисиняни, директор на Iata. „Пътниците трябва да могат да пътуват с достойнство и затова е необходимо да инвестираме в един по-цивилизован начин на летене."

По думите на Бисиняни съвременният чекпойнт е създаден преди четири десетилетия и днес е необходимо е да се премине от системата за търсене на опасни предмети към такава за търсене на опасни хора. Някои технологии все още предстои да бъдат разработени, но също така предлагат големи промени, които могат да се случат до две-три години, казва още той.

 

Най-четените