Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

С вкус на шампанско и реклама

Какво ти се консумира, като седнеш на маса с подобна форма?

През 1979-а в "Изгубени в супермаркета" Clash пяха за отчуждаването на тези, които живеят в хиперконсуматорското общество. Но може би дори и Джо Стръмър не би могъл да си представи това, което се е случило в германският град Ньовид. Там една от най-известните сгради е хотел, построен и обзаведен в духа на супермаркетите, като интериорът на всяка стая е на тема храна или е посветен на някаква популярна напитка.

Във Food Hotel всяка стая носи името на определен хранителен продукт, като изборът варира от стая с възглавници във формата на бисквити или сандвичи, тапети с домати или пък по-сложни изкушения като "разляти" по стените шоколад, шампанско или кока-кола.

Всичко това, разбира се, е свързано със спонсорството: до голяма степен Food Hotel е финансиран от компании, сред които наприемр е и шоколадовият гигант Ferrero, "брандирал" една от стаите с изкусителни изображения на своите бонбони.  

"Намерихме спонсори за всички стаи", обяснява управителят на хотела Петер Грюнхойзер. Компаниите са били свободни да изразят своята креативност както намерят за добре, за да изтъкнат своите продукти. Стаята, финансирани от производител на чай, например, е украсена с изображенията на екзотични насаждения, докато в друга, посветена на бирата, сякаш вали дъжд от златни балончета...

"Психологическото въздействие на изображенията, посветени на храненето, е основополагащо", казва диетологът Рафаела Говони, но допълва, че подобни интериори нямат нищо общо с рекламирането на конкретните изделия.

"Въпреки това би било по-добре да се предпочитат изображенията на по-полезни храни пред тези с високо съдържание на калории. Мисля, че идеята на Food Hotel е оригинална и не твърде "опасна", но щом се прави с цел насърчаване на търговията, трябва да се фокусира и върху зеленчуци, зърнени храни и риба...", казва Говони.

И все пак остава загадка защо някой би решил да похарчи 90 евро за нощувка в единична стая (и 129 евро за двойна стая), където да спи върху възглавница с форма на бисквита или да си пие бирата на маса под формата на кутия за бира? И наистина ли е толкова забавно да прекараш някоя и друга нощ в посветена на чипса стая, освен ако не си горд, че си пристрастен към него...  

 

Най-четените