Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вече може и по красота да ги избирате

Дискриминация или не, оборотът зависи от красивите
Дискриминация или не, оборотът зависи от красивите

Следвайки очевидно дълбокото си убеждение, че красивите хора не е нужно да си имат работа с обикновени на вид или грозновати люде, онлайн предприемачът Грег Ходж, собственик на популярния сайт за запознанства Beautiful People, е лансирал нов сайт за оферти за работа, който позволява на работодателите да избират само между добре изглеждащи кандидати.

"Многобройни изследвания са доказали, че клиентите като цяло са склонни да реагират по-положително и са по-предрадположени към привлекателните хора," заявява уеб сайтът. "Ако е искрен, всеки работодател ще ви каже, че има изгода от назначаването на добре изглеждащ персонал," оправдава се Ходж в изявление за медиите. "Привлекателните хора като цяло правят по-добро първо впечатление на клиентите, осигуряват повече продажби и печелят повече."

Ако замисълът на сайта звучи направо оскърбително за мнозина, има и много по-конкретни причини, поради които е лоша идея

Въпреки че Ходж засега се е ориентирал основно към работодателите в бизнеса с продажби и услуги, в много други области добрият външен вид се е доказал дори като недостатък. През март м.г. изследователи от Израел установиха, че е много по-малко вероятно красивите жени да бъдат поканени на интервю за работа, в сравнение с недотам привлекателните.

(Изследването е анализирало автобиографии на жени с прикрепени към тях портретни снимки - често срещана практика в немалко части на света).

В САЩ изследване на университета в Колорадо демонстрира, че в определени кариерни области, включително инженерните дисциплини, финансите и строителството, привлекателните жени е по-вероятно да бъдат дискриминирани заради външния си вид.

Отделен въпрос е и фактът, че подобна практика би била и проблематична от гледна точка на законодателството срещу дискриминацията, обясняват специалисти по трудово право.

В допълнение, нерядко същите тези компании, които залагат на красивия външен вид, са подложени на масов обществен негативизъм

През 2006 г. изпълнителният директор на Abercrombie and Fitch Майк Джефрис заяви, че "добре изглеждащите хора привличат други добре изглеждащи хора, а ние желаем да продаваме на готини, красиви хора."

В скорошно интервю Джефрис повтори същите аргументи, след което акциите на Abercrombie се сринаха драстично, а продажбите на фирмата намаляха. Компанията бе подложена на масова критика, стартираха и онлайн петиции и кампании с призиви за бойкот на продуктите на Abercrombie. American Apparel и определени ресторантски вериги също са страдали от лош имидж, след обвинения, че наемат само красиви служители.

Достъпните в момента работни места са достъпни само за регистрирани потребители (което изисква качване в сайта на снимка, привлекателността на която да бъде оценявана от представители на противоположния пол!), така че засега не можем да коментираме качеството или количеството на предлаганите позиции.

Въпреки това Ходж твърди, че иска сайтът му да бъде приеман насериозно: "Това не е покана грозници да идват и да зяпат нашите красиви потребители," коментира той.

 

Най-четените