Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сексизмът в старите реклами

В 21 век много жени се чудят как и защо са се появили феминистките, гледайки от високо на тяхната борба за права.

Част от публикуваните стари реклами в италианското издание La Repubblica (доста от които са преди 40-50 години) хвърлят светлина върху проблема.

Поредица от изображения, в които жените не са, това което са. Или?

Освен сексизъм, в рекламите от тези години се наблюдава и т.нар, "пазар на красотата" - въведеният от феминистката Наоми Улф термин, като нов и актуален инструмент на патриархата за контролирането на жените.

Мъжете установяват критерии за "красота" според които се "оценява" всяка жена, и самите жени се стараят трескаво да повдигнат своята "стойност" на този пазар, чрез правенето си на "красиви". Със засилването на влиянието на "пазара на красотата" при жените се забелязва бум от хранителни разстройства (анорексия, булимия) и прибягване до пластична хирургия, за да се постигне "стандартът".

Забелязва се и образът на "жената дете", срещу който пък пише Джейн Руут. Невинно изглеждащото момиче, което се харесва много на мъжете. От една страна, така мъжете се чувстват "силни" във всички смисли – физически, финансово, умствено, но от друга страна, това сливане на сексуален обект и детско излъчване подчертава иманентната педофилия, закодирана в патриархалната мъжка психика, твърди Руут.

 

Най-четените