Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ново iPhone приложение брои калориите

Секунди, след като сте направили снимка на ястието, телефонът започва да търси информация в база данни на DailyBurn от 500 хиляди храни и изпраща отговор за калориите в чинията ви Снимка: Getty Images
Секунди, след като сте направили снимка на ястието, телефонът започва да търси информация в база данни на DailyBurn от 500 хиляди храни и изпраща отговор за калориите в чинията ви

След като стана ясно, че смартфоните не пазят тайни и че споделят личните данни масово и редовно, както констатира скорошно проучване, освен телефонни номера, настоящо местоположение, често и реалното име на собственика и дори уникален идентификационен номер, iPhone вече ще издава и с какво се храни притежателят му. 

Най-новото приложение за iPhone на Apple - MealSnap - дава пълен отчет за калоричната стойност на храната само по снимка.

Ако имате връзка с Интернет, единственото, което остава да направите, е да снимате ястието си - за няколко секунди джаджата изчислява хранителната му стойност, включително въглехидрати, протеини, мазнини и витамини.

MealSnap е разработка на социалната фитнес мрежа DailyBurn, която има богат опит в създаването на мобилни апликации в областта на спорта и здравословното хранене.

Секунди, след като сте направили снимка на ястието, телефонът започва да търси информация в база данни на DailyBurn от 500 хиляди храни и изпраща отговор за калориите в чинията ви.

„Нашата база данни е пригодена да разпознава храната максимално бързо, като отчита колко калории, протеини, мазнини и витамини има в даденото ястие", твърди изпълнителният директор на DailyBurn Анди Смит.

Приложението е подходящо за хора, които спазват диета, спортисти, както и пациенти със заболявания като диабет, за които точното изчисление на хлебните единици е изключително важно.

MealSnap също така изпълнява ролята и на дневник за хранене, като позволява на потребителите да следят какво и кога са яли.

Предвидена е интеграция с Twitter и Foursquare, а собствениците на приложението могат да споделят с приятелите си какво и къде са яли.

Цената на софтуера е 2.99 долара.

Приложенията и рекламата

Приложенията съществуват от години, но нашумяха след отварянето на Apple App Store през юли 2008 г. Сега App Store твърди, че разпространява над 300 000 програми.

Проверка на 101 популярни приложения за смартфони - игри и друг софтуер за iPhone и Android телефони - разкри, че 56 предават уникалния идентификатор на телефона на други фирми без знанието или съгласието на потребителите, писа преди няколко месеца "Уолстрийт Джърнъл". 47 приложения по някакъв начин са предавали местоположението на телефона. 5 са изпращали информация за възрастта, пола и други лични данни на външни лица.

Основните компании, задаващи правилата за събиране на данните от приложения, имат големи дялове и в рекламния бизнес. Двете най-популярни платформи за нови смартфони в САЩ са Apple iPhone и Google Android. Google и Apple също така притежават двете най-печеливши услуги за предоставяне на реклами върху мобилни телефони.

Рекламните мрежи и на Apple, и на Google позволяват на рекламодателите да се ориентират към групи потребители. И двете компании заявяват, че не проследяват отделни лица на база начина, по който те използват приложения.

Потребителите на смартфони са почти безпомощни в това да ограничават следенето.

Apple твърдят, че приложенията на iPhone "не могат да предават данни за потребителя, без първо да получат разрешение от потребителя и без да осигурят достъп до информацията как и къде ще бъдат използвани данните." Много от тестваните приложения изглежда нарушават тези правила, като изпращат местоположението на потребителя до рекламни мрежи без известяване. Apple отказват да обсъждат как интерпретират или налагат политиката си.

 

Най-четените