Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-влиятелните хора под 30 години

1. Евън Спигъл, съосновател и изпълнителен директор на Snapchat На една ръка разстояние от почти всеки млад човек със смартфон, приложението на Спигъл за изпращане на "мимолетни снимки" има над 100 млн. потребители по цял свят, което прави 24-годишния Спигъл водещ играч в технологиите и в обществото като цяло.
В момента с пазарна капитализация 10 млрд. долара(състоянието на самия Спигъл е около 1,5 млрд.), Snapchat продължава да еволюира според променящите се желания и потребности на потребителите. Освен изчезващите снимки и видеа, компанията добави нова функция, наречена Discover, която възпроизвежда видеоклипове от ESPN, CNN и други партньори и която представлява сериозна заплаха за други медиа-платформи. Всъщност повече хора гледат колежански футбол чрез "Mega-Stories" на Snapchat, отколкото по телевизията. Горещото приложение заплашва и други социални медии. Надали е изненадващо, че Facebook се опита да го купи за над 3 млрд. долара, и изглежда разумен изборът на Спигъл да откаже офертата Снимка: gettyimages.com
1. Евън Спигъл, съосновател и изпълнителен директор на Snapchat

На една ръка разстояние от почти всеки млад човек със смартфон, приложението на Спигъл за изпращане на "мимолетни снимки" има над 100 млн. потребители по цял свят, което прави 24-годишния Спигъл водещ играч в технологиите и в обществото като цяло.

В момента с пазарна капитализация 10 млрд. долара(състоянието на самия Спигъл е около 1,5 млрд.), Snapchat продължава да еволюира според променящите се желания и потребности на потребителите. Освен изчезващите снимки и видеа, компанията добави нова функция, наречена Discover, която възпроизвежда видеоклипове от ESPN, CNN и други партньори и която представлява сериозна заплаха за други медиа-платформи. Всъщност повече хора гледат колежански футбол чрез "Mega-Stories" на Snapchat, отколкото по телевизията.

Горещото приложение заплашва и други социални медии. Надали е изненадващо, че Facebook се опита да го купи за над 3 млрд. долара, и изглежда разумен изборът на Спигъл да откаже офертата
20. Сам Смит, музикант

Музикалният свят трябва да внимава - Сам Смит вече е на голямата сцена. Никой не може да отрече, че 22-годишният певец беше убийствено успешен на наградите "Грами" тази година, вземайки впечатляващите четири награди за най-добър нов изпълнител, песен на годината, албум на годината и най-добър поп-вокален албум. Дебютният му албум "In The Lonely Hour", излязъл миналия юни, постигна рекордни продажби в първата си седмица, като бяха закупени цели 166 000 копия от него.

Сега той е продал над 5 млн. копия и продължава да изнася концерти пред пълни зали. Смит е и активен борец за правата на хомосексуалните, като се е изказвал срещу хомофобията и включи церемония за сключване на гей-брак в последния си клип за "Lay Me Down"
19. Бетъни Мота, звезда от YouTube
19-годишната Бетъни Мота започва да снима кратки видеа за своя YouTube канал през 2009 и сега има 7 млн. зрители, следящи всяка нейна дума. Освен че е прочута в интернет, Мота има и модна линия с компанията за облекло Aeropostale и е участвала в последния сезон на американското издание на "Танцувай със звездите".Мота е харесвана от широка младежка аудитория, и дори скоро бе канена в Белия дом. След последната реч на Обама за "състоянието на съюза", тя интервюира американския президент пред всичките си фенове Снимка: gettyimages.com
19. Бетъни Мота, звезда от YouTube

19-годишната Бетъни Мота започва да снима кратки видеа за своя YouTube канал през 2009 и сега има 7 млн. зрители, следящи всяка нейна дума. Освен че е прочута в интернет, Мота има и модна линия с компанията за облекло Aeropostale и е участвала в последния сезон на американското издание на "Танцувай със звездите".

Мота е харесвана от широка младежка аудитория, и дори скоро бе канена в Белия дом. След последната реч на Обама за "състоянието на съюза", тя интервюира американския президент пред всичките си фенове
18. Алън Шаф, основател на Imgur

Всеки, който следи какво се случва онлайн, вероятно е отделял време, разцъквайки Imgur, фото- и видео-платформата, хоствала почти всяко вирусно меме, връхлетяло Интернет. Създаден от Шаф през 2009 като по-добра алтернатива на споделянето на снимки онлайн, сайтът - стартирал като личен проект от стаята му в общежитието на университета в Охайо - сега има 150 млн. уникални посетители и 5,5 млрд. импресии всеки месец.

Imgur не спира дотам - сайтът получи 40 млн.долара рисково финансиране миналия април, а 27-годишният Шаф увеличава екипа си непрекъснато
17. Бренън Потс, съосновател на Titanium Exploration Partners

Въпреки че цените на петрола падат, Потс е намерил начин да върти доходен бизнес чрез него. През 2014-та, 29-годишният младеж основа Titanium Exploration Partners, които правят сондажи за петрол и газ, използвайки хоризонтални методи, практика, по-известна като фракинг. От зараждането си, компанията е набрала финансиране на стойност 300 млн.долара от частни фондове и е придобила контрола над 100 находища на шистов газ в Тексас, твърди Forbes.

За компания, стартирала в кухнята на Потс, тя определено е изминала доста дълъг път - но той вижда още перспективи за растеж. "Все още съм в режим на изграждане, тепърва сме в началото на играта", заявява той в лекция пред университета "Бейлър", който е завършил
16. Ариана Гранде, певица

Тя дебютира като Кат в сериала "Victorious" на Nickelodeon, но бързо се отърси от имиджа си на дете-звезда. 21-годишната актриса превзе чартовете миналата година с няколко хита като "Problem", "Break Free", и "Bang Bang". Нейният втори албум "My Everything" застана на номер 1 по-малко от година след "Yours Truly" (2013) и бе продаден в 169 000 копия за първата си седмица
15. Мери-Кейт и Ашли Олсен, съоснователи на The Row

Ако все още си представяте близначките Олсен от 90-те с идентични костюми и филми, излизащи директно на видео, сте в огромна грешка. Двете сега са ръководители на два мощни модни лейбъла - The Row и Elizabeth & James - и заедно имат състояние над 300 млн.долара.
Луксозната марка The Row, която те основаха през 2004, не само ги наложи като дизайнерки, но и стана уважаван играч в модния бизнес, носейки милиони долари ежегодно за близначките. Сега 28-годишни, Мери-Кейт и Ашли не лежат на лаврите си - те контролират всеки детайл и в двете модни компании - от избора на материали до местата за дефилета Снимка: gettyimages.com
15. Мери-Кейт и Ашли Олсен, съоснователи на The Row

Ако все още си представяте близначките Олсен от 90-те с идентични костюми и филми, излизащи директно на видео, сте в огромна грешка. Двете сега са ръководители на два мощни модни лейбъла - The Row и Elizabeth & James - и заедно имат състояние над 300 млн.долара.

Луксозната марка The Row, която те основаха през 2004, не само ги наложи като дизайнерки, но и стана уважаван играч в модния бизнес, носейки милиони долари ежегодно за близначките. Сега 28-годишни, Мери-Кейт и Ашли не лежат на лаврите си - те контролират всеки детайл и в двете модни компании - от избора на материали до местата за дефилета
14. Лорди, певица.

Само на 17 години, родената в Нова Зеландия Лорди спечели две награди "Грами" за хита си "Royals", включително песен на годината. Сега 18-годишна, Лорд може да се похвали с впечатляваща биография, доколкото е подбирала целия саундтрак на "Игрите на глада: Сойка-присмехулка".

Тя може и да не получи номинация за "Оскар" най-добра оригинална песен за "Игрите на глада" - нейната "Hanging Tree", но се носят слухове, че вече работи по нов албум.

Присъстваща в списъка на сп. TIME с 25 най-влиятелни тийнейджъри за тази година, Лорди е и ролеви модел за поколението си, като насърчава здравословното възприемане на тялото; миналата година тя туитна две свои снимки - едната ретуширана, другата не - за да покаже, че дори известните хора страдат от проблеми като акне, с коментара "Няма нищо лошо в недостатъците"
13. Кевин Дюрант, играч в NBA

26-годишният Дюрант бе обявен за най-ценен играч в NBA за последния сезон и стана най-добрият играч след (30-годишния) Леброн Джеймс. Сред достиженията му на терена са 51% успеваемост при стрелба към коша, 41.6% успеваемост от зоната на трите точки и 90,5% успеваемост в свободни пасове, което го прави най-младия играч, присъединил се към "клуба 50-40-90" - предишният носител на рекорда беше Майкъл Джордан.
Той е и любимец на публиката, а речта му при обявяването му за най-ценен играч, посветена на майка му, разплака мнозина.
Предвид всичко това, можете да разберете защо той е обожаван и от маркетолозите и предизвика война на наддаване между Under Armour и Nike, в която Nike спечелиха с договор над 300 млн.долара, плюс много други продуктови спонсорства Снимка: gettyimages.com
13. Кевин Дюрант, играч в NBA

26-годишният Дюрант бе обявен за най-ценен играч в NBA за последния сезон и стана най-добрият играч след (30-годишния) Леброн Джеймс. Сред достиженията му на терена са 51% успеваемост при стрелба към коша, 41.6% успеваемост от зоната на трите точки и 90,5% успеваемост в свободни пасове, което го прави най-младия играч, присъединил се към "клуба 50-40-90" - предишният носител на рекорда беше Майкъл Джордан.

Той е и любимец на публиката, а речта му при обявяването му за най-ценен играч, посветена на майка му, разплака мнозина.

Предвид всичко това, можете да разберете защо той е обожаван и от маркетолозите и предизвика война на наддаване между Under Armour и Nike, в която Nike спечелиха с договор над 300 млн.долара, плюс много други продуктови спонсорства
12. Ема Уотсън, актриса и активистка 
Ема Уотсън е много повече от момичето, което пренесе Хърмаяни Грейнджър на големия екран. 24-годишната актриса е новото лице на равенството между половете чрез ангажирането й с кампанията HeForShe.
Посланик на добра воля на ООН, Уотсън спечели аудиторията миналата есен в ООН при представянето на кампанията, и отново в Давос през януари със следващата фаза на HeForShe.
Въпреки че HeForShe е вероятно най-големият й приоритет в момента, Уотсън не е изоставила напълно актьорската игра; тя ще  изиграе Бела в новата не-анимационна версия на "Красавицата и звярът" на Disney Снимка: Getty Images
12. Ема Уотсън, актриса и активистка

Ема Уотсън е много повече от момичето, което пренесе Хърмаяни Грейнджър на големия екран. 24-годишната актриса е новото лице на равенството между половете чрез ангажирането й с кампанията HeForShe.

Посланик на добра воля на ООН, Уотсън спечели аудиторията миналата есен в ООН при представянето на кампанията, и отново в Давос през януари със следващата фаза на HeForShe.

Въпреки че HeForShe е вероятно най-големият й приоритет в момента, Уотсън не е изоставила напълно актьорската игра; тя ще изиграе Бела в новата не-анимационна версия на "Красавицата и звярът" на Disney
11. Дженифър Лорънс, актриса

24-годишната Лорънс бе най-високоплатената актриса на 2014, с "X-Men: дни на отминалото бъдеще" и "Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1", тя донесе на индустрията приход от около 1,4 млрд. долара. Тя се изяви като талантлива актриса и в "Дневник на оптимиста" и "Американска схема". Освен още една предстояща част от "Игрите на глада", Лорънс я очакват и много други главни роли, включително в "Серена", който излезе миналата есен, и "Joy", очакван преди края на тази година.

Най-важното е, че тя е невероятно популярна, възприемана е за достъпна за феновете си, препъва се на церемонии за връчвания на награди, самоиронизира се и говори за това колко обича храната
10. PewDiePie, YouTube звезда

Феликс "PewDiePie" Киелберг е най-известната YouTube звезда в сайта за споделяне на видео в момента. Само 24-годишен, той вече печели над 4 млн. долара годишно от продажби на реклама във видео-коментари за видеоигри. 
С над 34 млн. абоната в неговия канал, мнението му се чува от мнозина и влиянието му е огромно: критиките му напоследък за новите планове за споделяне на печалбите от Nintendo биват отразявани от медиите, което може би означава сериозни трусове в бъдеще за компанията за видеоигри. Киелберг се надява някой ден да стартира своя собствена видео и телевизионна мрежа Снимка: gettyimages.com
10. PewDiePie, YouTube звезда

Феликс "PewDiePie" Киелберг е най-известната YouTube звезда в сайта за споделяне на видео в момента. Само 24-годишен, той вече печели над 4 млн. долара годишно от продажби на реклама във видео-коментари за видеоигри.

С над 34 млн. абоната в неговия канал, мнението му се чува от мнозина и влиянието му е огромно: критиките му напоследък за новите планове за споделяне на печалбите от Nintendo биват отразявани от медиите, което може би означава сериозни трусове в бъдеще за компанията за видеоигри. Киелберг се надява някой ден да стартира своя собствена видео и телевизионна мрежа
9. Лена Дънам, създател на "Момичета"

Лена Дънам проби в Холивуд едновременно в три насоки: сценаристка, режисьорка и актриса, като се прочу с "Момичета", хит на HBO, който е нещо като "Сексът и градът" на Бруклин.

28-годишната Дънам е номинирана за "Златен глобус" и "Еми" ежегодно от дебюта на шоуто и вече има един "Златен глобус". Излязлата наскоро нейна книга с мемоари и съвети "Не съм такова момиче" се превърна в бестселър и бе обявена за една от най-добрите книги на годината от New York Times, Buzzfeed, Globe and Mail и Library Journal. Като една от малкото жени зад кулисите в Холивуд, особено в ролята на режисьор и сценарист, тя е модел за подражание във все още доминираната от мъже киноиндустрия.

Дънам продължава да измисля идеи, които впечатляват феновете й: следващият й проект включва адаптация на един от любимите й детски романи "Catherine, Called Birdy" за пълнометражен филм
8. Дейвид Карп, изпълнителен директор на Tumblr

Карп основава успешната блог-платформа Tumblr, когато е само на 20 години, след което привлече милиони потребители и продаде компанията на Yahoo през май 2013 за над 1 милиард долара. Карп остава изпълнителен директор на фирмата, и тя продължава да бележи ръст като трафик и доходи.

Личното състояние на 28-годишния жител на Бруклин се оценява на около 200 млн. долара, като той използва влиянието и славата си, за да говори с Барак Обама за образованието в Америка. Напоследък той се занимава и с "малко" инвестиции
7. Джош Кушнър, съосновател на Oscar

29-годишният Кушнър има отличен нюх за печеливш бизнес. Основател на Thrive Capital, Кушнър бе сред ранните инвеститори в продадени по-късно за огромни суми компании като Instagram (купена от Facebook) и Twitch (погълната от Amazon). Той е инвестирал и в Artsy, Warby Parker и Codecademy, както и в много други фирми.

Училият в Харвард Кушнър е предприемач и извън Thrive: той е сред съоснователите на нюйоркската застрахователна компания Oscar, пазарната оценка на която в момента е около 800 млн. долара
6. Малала Юсафзай, активист
Светът за първи път научи името на Малала Юсафзай, когато тя бе простреляна от талибаните през 2012 година. Тя е известна с мирната си съпротива на потисничеството на жените и момичетата от талибаните, особено по отношение на образованието. Дейността й предизвика силен ефект и извън Пакистан, в други страни като Нигерия, където млади момичета търсят в нея вдъхновение за начина, по който гласовете им да бъдат чути по света.
Тийнейджърката-активистка публикува мемоари, озаглавени "Аз съм Малала", през 2013 година и бе номинирана за Нобелова награда за мир. Тя спечели наградата през 2014-та, което я прави най-младия нобелист в историята. Паралелно с това тя спечели "Грами"за най-добър детски албум за аудиозапис на книгата си. 
Едноименният фонд на Малала се стреми да разшири възможностите за просвета на жените и момичетата по света, като над 3,5 млн.долара са осигурени за проекти до 2016 Снимка: Getty Images
6. Малала Юсафзай, активист

Светът за първи път научи името на Малала Юсафзай, когато тя бе простреляна от талибаните през 2012 година. Тя е известна с мирната си съпротива на потисничеството на жените и момичетата от талибаните, особено по отношение на образованието.

Дейността й предизвика силен ефект и извън Пакистан, в други страни като Нигерия, където млади момичета търсят в нея вдъхновение за начина, по който гласовете им да бъдат чути по света.

Тийнейджърката-активистка публикува мемоари, озаглавени "Аз съм Малала", през 2013 година и бе номинирана за Нобелова награда за мир. Тя спечели наградата през 2014-та, което я прави най-младия нобелист в историята. Паралелно с това тя спечели "Грами"за най-добър детски албум за аудиозапис на книгата си.

Едноименният фонд на Малала се стреми да разшири възможностите за просвета на жените и момичетата по света, като над 3,5 млн.долара са осигурени за проекти до 2016
5. Нат Търнър и Зак Уайнбърг, съоснователи на Flatiron Health

Нат Търнър и Зак Уайнбърг получиха около 130 млн. долара финансиране от Google Ventures миналата година, за да продължат работата си по събиране и анализ на свързани с рака клинични данни чрез Flatiron Health. Това, което те правят, е да улесняват и да правят по-достъпна сложна област, изобилстваща от данни.

28-годишните Търнър и Уайнбърг вярват, че чрез организиране и стандартизиране на данните от клинични изпитания на лечението на рак и предоставянето им на лекари, учени и пациенти могат да помогнат на лекарите да открият по-ефективно лечение, като анализират какво е дало ефект до момента и какво не
4. Тейлър Суифт, певица 
Последният албум на Суифт "1989" бе най-добре продаван  албум на 2014. Той я направи първата жена с три албума, продадени в над милион копия само за седмица. Когато тя премахна албума си от Spotify - въпреки че поточната услуга я умоляваше да не го прави, това бе тема за разговори на целия интернет и предизвика по-мащабен разговор за заплащането, което музикантите получават за труда си.  
С нетно състояние около 200 млн. долара, 25-годишната Суифт има влияние не само в музикалната индустрия; брандове като Victoria's Secret я използват за увеличаване на продажбите си. Тя е и чест гост в тв шоута като SNL, които я поканиха за водещ на епизод и й отредиха важна роля в изданието си по повод своята 40-та годишнина.
 Феновете я харесват, тъй като тя общува директно с тях и демонстрира нов начин за "реално" поведение на знаменитост Снимка: getty images
4. Тейлър Суифт, певица

Последният албум на Суифт "1989" бе най-добре продаван албум на 2014. Той я направи първата жена с три албума, продадени в над милион копия само за седмица. Когато тя премахна албума си от Spotify - въпреки че поточната услуга я умоляваше да не го прави, това бе тема за разговори на целия интернет и предизвика по-мащабен разговор за заплащането, което музикантите получават за труда си.

С нетно състояние около 200 млн. долара, 25-годишната Суифт има влияние не само в музикалната индустрия; брандове като Victoria's Secret я използват за увеличаване на продажбите си. Тя е и чест гост в тв шоута като SNL, които я поканиха за водещ на епизод и й отредиха важна роля в изданието си по повод своята 40-та годишнина.

Феновете я харесват, тъй като тя общува директно с тях и демонстрира нов начин за "реално" поведение на знаменитост
3. Матео Ахили, основател на Egomnia

Наричан "италианския Зукърбърг", Ахили е привлекъл над 250 000 потребители и 700 компании-партньори на онлайн мрежата си за търсене и предлагане на работа Egomnia.

Компанията стартира само в Италия, но вече е достъпна и в Бразилия и се очаква да стане достъпна и в Корея, Великобритания, Испания, Колумбия, Гърция, Германия, Южна Африка, Нигерия и Непал.

Младостта му и амбициите му го правят популярен в медиите. "Понякога забравям, че съм на 22 години", казва той пред BBC. Ахили наскоро успя да привлече като партньори Ericsson и Vodafone, и според слуховете финализира договорите си с Google и Microsoft
2. Палмър Лъки, основател на Oculus VR

На 19-годишна възраст, Лъки завършва шестия си прототип за очила за виртуална реалност, наречен Rift, в чест на стремежа си да затвори пропастта между виртуалната и истинската реалност. В последвалите две вихрени години, Лъки намира финансиране, за да стартира компанията си Oculus VR, да създаде потребителски прототип и да продаде компанията на Facebook за над 2 млрд. долара - всичко това без окончателен, готов за пазара продукт.

Сега 22-годишен, Лъки остава в Oculus като основател, работейки под шапката на Facebook. Forbes изчислява личното му състояние на над 500 млн. долара.

Потребителският продукт на Лъки променя начина, по който хората възприемат видеоигрите и в бъдеще е възможно да позволи на архитектите да предлагат "туристическа обиколка" на проекти за сгради или да позволи на историците да "изживеят наново" важни исторически мигове. Версия за крайни потребители се очаква да се появи на пазара тази година
1. Евън Спигъл, съосновател и изпълнителен директор на Snapchat
На една ръка разстояние от почти всеки млад човек със смартфон, приложението на Спигъл за изпращане на "мимолетни снимки" има над 100 млн. потребители по цял свят, което прави 24-годишния американец водещ играч в технологиите и в обществото като цяло

В момента с пазарна капитализация $10 млрд. (състоянието на самия Спигъл е около $1.5 млрд.), Snapchat продължава да еволюира според променящите се желания и потребности на потребителите. Освен изчезващите снимки и видеа, компанията добави нова функция, наречена Discover, която възпроизвежда видеоклипове от ESPN, CNN и други партньори и която представлява сериозна заплаха за други медиа-платформи. Всъщност повече хора гледат колежански футбол чрез "Mega-Stories" на Snapchat, отколкото по телевизията.

Горещото приложение заплашва и други социални медии. Надали е изненадващо, че Facebook се опита да го купи за над $3 млрд., и изглежда разумен изборът на Спигъл да откаже офертата. Снимка: gettyimages.com
1. Евън Спигъл, съосновател и изпълнителен директор на Snapchat

На една ръка разстояние от почти всеки млад човек със смартфон, приложението на Спигъл за изпращане на "мимолетни снимки" има над 100 млн. потребители по цял свят, което прави 24-годишния американец водещ играч в технологиите и в обществото като цяло В момента с пазарна капитализация $10 млрд. (състоянието на самия Спигъл е около $1.5 млрд.), Snapchat продължава да еволюира според променящите се желания и потребности на потребителите. Освен изчезващите снимки и видеа, компанията добави нова функция, наречена Discover, която възпроизвежда видеоклипове от ESPN, CNN и други партньори и която представлява сериозна заплаха за други медиа-платформи. Всъщност повече хора гледат колежански футбол чрез "Mega-Stories" на Snapchat, отколкото по телевизията. Горещото приложение заплашва и други социални медии. Надали е изненадващо, че Facebook се опита да го купи за над $3 млрд., и изглежда разумен изборът на Спигъл да откаже офертата.

В наши дни, повече от всякога, младите хора могат да постигнат почти всичко, пише Business Insider.

Представяме ви някои от най-влиятелните персони под 30 години във всички браншове, класирани по четири критерия, според изданието: колко хора официално ръководят; колко е личното им състояние; до каква степен са променили света; и доколко вероятно е да променят света в бъдеще.

Може и списъкът да е субективен, но властта и влиянието винаги са субективни, според авторите на класацията. А всички в този списък, от знаменитости до технологични магнати, разполагат и с двете в изобилие.

Начело на списъка е 24-годишният изпълнителен директор на Snapchat Евън Спигъл.

Въпреки че фирмата му има само няколко десетки служители, той е създал невероятно популярна и изключително успешна платформа за социални медии - и компанията му има неограничени перспективи, съдейки по нарастващата й пазарна оценка. Самият Спигъл, според медиите, има лично състояние от 2 млрд. долара.

 

Най-четените