Битката за денима - дънки с които да ходиш на йога | webcafe.bg
Webcafe

Битката за денима

Lifecafe, по Huffington Post
31.08.2014, 15:36 (обновена 01.09.2014, 17:08)

1 от 6 снимки Назад Напред

Levis

Що се отнася до дънките - не е мода докато Levi's не го пуснат на пазара, а те вече го направиха със серията си Ravel

Американските лидери в производството на дънки са се вкопчили в технологична битка, за да подобрят женските панталони, тъй като, според проучвания, все повече дами изоставят дънките, за сметка на впити панталони и клинове.

Търговците на дънки като Levi Strauss и VF Corporation, които притежават популярните брандове Lee, Wrangler и 7 For All Mankind, се стремят да добавят повече стреч към платовете си, за да спечелят нарастващия брой хора, търсещи едновременно комфортни и придаващи добър вид на тялото дрехи.

Междувременно, пионерите на прилепналите "оформящи тялото" дрехи като Spanx, се опитват да създадат еластични панталони, които да изглеждат като дънките и да привлекат клиентите, все още лоялни към денима.

Съвременните клиенти търсят "небрежен комфорт"

Миналата есен Levi's лансираха нова дамска серия Revel - дънки с патентована технология, която предлага гъвкаво покритие от вътрешната страна на плата.

Тя е замислена така, че да ограничава разпъването на плата на определени места, за да свива визуално бедрата и да стои по-комфортно. Материалът запазва формата си, същевременно подчертавайки формите. Или поне така твърдят от компанията.

През 2013 година, Levi's откриха Eureka Lab, изследователски център в Сан Франциско за разработка на прототипи. Компанията експериментира с интеграцията на материали като Dyneema, изграждащи здрави олекотени нишки в традиционния деним-плат.

Под марката Lee, VF пък лансираха еластични дънки за жени през август. Сериите им Heavenly Touch, Curvy Fit и Easy Fit използват свръхмек плат деним, но все изглеждат като традиционен деним.

Скот Бакстър, ръководител на бизнеса с дънки във VF, казва, че са били необходими години, за да стигнат дънките от чертожната дъска до рафтовете на магазините.

"Едва сега започваме да виждаме резултатите от усилията и проектите, които стартираха някъде през 2010 година", казва Бакстър. "Необходимо е доста време, докато се разработи нещо такова и премине през целия производствен цикъл".

VF откриват и "иновационен деним-център" до централния си офис в Грийнсбъро, Северна Каролина, с идеята той да гарантира въвеждането на още нови технологии.

Преди компанията обикновено се е концентрирала върху проекти, реализацията на които е отнемала между 6 месеца и 2 години. С новия център, VF искат централно място, където да работят по "революционни" идеи, осъществяването на които може да изисква още повече време, казва Бакстър.

По-малките производители на дънки също са яхнали вълната. Канадската фирма Silver Jeans е създала хибрид между дънки и клин. Наречен "Joga Jeans", панталонът съчетава традиционен външен вид на деним с плюшена вътрешна оплетка, наподобяваща клиновете.

Денимът среща сериозни затруднения да се конкурира с еластичните панталони

Общите продажби на дънки дори и в САЩ са спаднали с над 6% за последната година, според данни от компанията за пазарни проучвания NPD Group. Продажбите на женски дънки са понесли още по-тежък удар, спадайки със 7%.

Най-засегнат от оттеглянето на потребителите е "скъпият деним". Продажбите на дънки, струващи над 75 долара, са се сринали с шокиращите 32.5% от март 2013 година до март 2014 година, съобщават от NPD.

Levi's освободиха над 800 свои служители през март т.г. През юли компанията оповести 76%-ен спад на продажбите спрямо предишното тримесечие, слизайки до 11.5 млн. долара в сравнение с 48.1 млн. долара през същия период само преди година.

Доходите на дънковите брандове на VF сумарно са намалели с 1% за последното тримесечие, като специално при Lee спадът е над 7%.

А другият популярен американски производител на дънки - Lucky Brand Jeans, все още се опитва да се изправи на крака, след като неговата фирма-майка Fifth & Pacific (сега преименувана на Kate Spade & Co.) се отказа от деним бизнеса си и го продаде на частен инвестиционен фонд през декември 2013.

Децата също постепенно изоставят дънките

За първи път в историята, клиновете са обявени за най-популярна тенденция сред тийнейджърките тази пролет, констатира проучване на финансовата компания Piper Jaffray.

"Дънките са фундаментален елемент на гардероба, сравним по популярност с бялата риза", казва Лорън Шърман, главен редактор във Fashionista. "Но модата е нещо циклично, и подобно на всякакви брандове или типове дрехи, денимът бележи ръст или спад на популярността си с промяната на нагласите и тенденциите".

Бягството от дънките е и заради възхода на нещо, което в бранша наричат "атлежър" - стреч дрехи, подходящи за носене и извън фитнеса.

"Това е новият деним" - заяви за еластичните клинове изпълнителният директор на Gap Глен Мърфи през февруари, докато се хвалеше с успехите на Athleta, компанията за спортно облекло, която Gap изкупи през 2008 година. Мърфи коментира, че двата му най-популярни масови брандове - Gap и Old Navy, постепенно също ще се преориентират към "атлежър" дрехи.

Спортното облекло вече се разполага в по-предната част на магазините на Gap, вместо да бъде навряно в обичайното си място до отдела за бельо.

Докато търговците на дънки се опитват да навлязат в тяхната територия, компаниите за спортно облекло като Nike, Adidas, Under Armour и Lululemon също разработват усърдно в лабораториите си нови технологии.

"Спортните компании бележат сериозен напредък като дизайн и платове," казва Али Пю, икономически редактор в изданието InStyle. "Те не искат да изгубят клиентите си и да ги оставят да преминат при който друг пожелае да навлезе на този пазар".

Дори Spanx, производителят на "оформящо тялото" и визуално свиващо пропорциите бельо, който според почитателите му прави чудеса, също навлиза в борбата за дънковия сектор.

Новите му разработки обещават да съчетаят "вида на дънки с комфорта на клиновете," същевременно запазвайки "нежеланите издатини невидими". Levi's и J Brand също подготвят серии дънки, които твърдят, че помагат на носещите ги да изглеждат по-слаби.

Както и да завърши тази надпревара, едно е ясно: с присъствието на еластичните и "атлежър" дрехи почти навсякъде, вицовете за жените, ядящи торти на корем и носещи впити клинове, ще стават все по-актуални.

Oще: деним  джинси  дънки  клин  клинове  мода  модна индустрия 


Още от Животът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани