Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пиер Карден се продава за 1 милиард евро

88-годишният световноизвестен дизайнер няма наследник и казва, че иска да продаде бизнеса си сега: "Разбирам, че след няколко години няма да съм на този свят, а делото ми трябва да продължи"
88-годишният световноизвестен дизайнер няма наследник и казва, че иска да продаде бизнеса си сега: "Разбирам, че след няколко години няма да съм на този свят, а делото ми трябва да продължи"

След 60 години в модната индустрия френският дизайнер и индустриалец Пиер Карден е готов да продаде веднага своята компания, като иска за нея 1 милиард евро, заяви самият той в интервю пред "Уолстрийт Джърнъл".

88-годишният световноизвестен дизайнер няма наследник и казва, че иска да продаде бизнеса си сега: "Разбирам, че след няколко години няма да съм на този свят, а делото ми трябва да продължи", обяснява той.

Според банките обаче, създадената през 1949 г. империя на Карден струва 200 милиона евро или пет пъти по-малко от исканата от него сума, посочва икономическото издание.

Други източници, цитирани от "Уолстрийт Джърнъл", пък заявяват, че цената на групата "Карден" може би е равна на сумата на продажбите, умножена по 4, само че те не споменават конкретни числа.

През 2009 г. Пиер Карден продаде на китайските компании "Jiangsheng Trading" и "Cardanro" за 200 милиона евро 32 свои лиценза за текстил и аксесоари, но не и търговската си марка.

Пазарът за луксозни стоки се раздвижва


Според "Уолстрийт джърнъл" французинът е избрал подходящ момент да продава, защото пазарът за луксозни стоки се раздвижва и има интерес към инвестиране в него. По думите на дизайнера той вече провежда срещи с инвеститори от Китай, САЩ и Великобритания.

Може да се заинтересуват големи играчи като френската PPR (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Puma) или групата Prada. Но по-вероятно е напред да излязат китайците.

Въпросът е, че Карден продава не бизнес-проект с определена рентабилност, а бранд. Покупка при такива условия могат да направят само азиатски инвеститори, разполагащи с ресурси за производство, обясняват анализатори.

От чорапи до химикалки


Проблемът на Пиер Карден обаче е, че не е лесно да се определят приходите и печалбите. Основният доход на компанията идва от продажбата на лицензи за използване на бранда й от производители на различни стоки - от чорапи през химикалки до костюми. В момента "Пиер Карден" има такива договори с над 400 компании.

Именно това разпиляване сред стотици лицензианти и недостатъчният контрол над качеството на продукцията им се смята, че е подкопало репутацията на "Пиер Карден"

"Днес само аз съм 100% собственик на името си"

Това отбеляза в края на миналата година Карден, който твърди, че е бил първият човек, който е поставил инициалите си върху дрехите. "Бях първият човек, който демократизира модата, който постави инициалите си върху дрехите", заяви дизайнерът.

Докато повечето модни къщи използват красиви жени за свои рекламни лица, моята най-добра реклама е името ми, казва той.

Запаленият по сценичното изкуство дизайнер твърди, че предпочита да финансира театрални фестивали или архитектурни проекти: "Музикалната комедия "Казанова", за която създадох костюмите и която беше играна на площад Сан Марко във Венеция, след което в Париж, а скоро и в Русия, придава културен престиж и международно измерение на моята работа", заяви Карден, който живее в имение във Венеция, където някога е живял Казанова.

Карден признава още, че е станал първият служител на Кристиян Диор и именно от там започнала историята на успеха му. Пролетната му колекция прет-а-порте през 1959 г. обаче е приета крайно негативно.

"Не зная дали причината за това беше завист или снобизъм, но сигурното е, че докато някаква си интелигенция определи колекцията ми като скандална, аз бях на корицата на Vogue и на първа страница на NYTimes.

 

Най-четените