Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

KONA: Малкото SUV оръжие на Hyundai

Името, ако се чудите, идва от един от крайбрежните региони в Хаваи Снимка: Webcafe.bg
Името, ако се чудите, идва от един от крайбрежните региони в Хаваи
Новоразработеният 1.6 T-GDI четирицилиндров турбо бензинов двигател с показатели 177 к.с. и 265 Nm въртящ момент се справя лесно с градската среда и не се страхува от рисковете на извънградската среда. 100 km/h се развиват само за 7.7 секунди. KONA идва оборудван с новоразработените от Хюндай Мотор компактно задвижване на четирите колела и плавно превключващата седем-степенна трансмисия с двоен съединител Снимка: Webcafe.bg
Новоразработеният 1.6 T-GDI четирицилиндров турбо бензинов двигател с показатели 177 к.с. и 265 Nm въртящ момент се справя лесно с градската среда и не се страхува от рисковете на извънградската среда. 100 km/h се развиват само за 7.7 секунди. KONA идва оборудван с новоразработените от Хюндай Мотор компактно задвижване на четирите колела и плавно превключващата седем-степенна трансмисия с двоен съединител
Външните цветове, налични за KONA са черен Phantom Black, бял Chalk White, сребрист Lake Silver, тъмно сив Dark Knight, червен Pulse Red, оранж Tangerine Comet, жълт Acid Yellow, морско синьо Blue Lagoon, син Ceramic Blue и светло сив Velvet Dune. Снимка: Webcafe.bg
Външните цветове, налични за KONA са черен Phantom Black, бял Chalk White, сребрист Lake Silver, тъмно сив Dark Knight, червен Pulse Red, оранж Tangerine Comet, жълт Acid Yellow, морско синьо Blue Lagoon, син Ceramic Blue и светло сив Velvet Dune.
KONA предлага щедро място за краката на предната седалка със 1,054 mm  и 880 mm за пътниците отзад. Общото място за багаж от 361 литра е напълно достатъчно за всекидневни нужди. Със свалени седалки KONA предлага  1,143 литра пространство за излети в края на седмицата или по-дълги пътувания. Снимка: Webcafe.bg
KONA предлага щедро място за краката на предната седалка със 1,054 mm и 880 mm за пътниците отзад. Общото място за багаж от 361 литра е напълно достатъчно за всекидневни нужди. Със свалени седалки KONA предлага 1,143 литра пространство за излети в края на седмицата или по-дълги пътувания.
Предницата на изцяло новия KONA е изразителна и мощна като възприема новата семейна самоличност на Хюндай Мотор, каскадната предна решетка. Нови двойни предни фарове усилват въздействието върху погледа, с LED дневни светлини, разположени над предните LED фарове. Разделените светлини на предницата осигуряват уверена, прогресивна външност с изчистени, заострени очертания. Смели предна и задна части на автомобила са подчертани от широката стойка  на колата и нейното обемно, агресивно оформление на купето. Снимка: Webcafe.bg
Предницата на изцяло новия KONA е изразителна и мощна като възприема новата семейна самоличност на Хюндай Мотор, каскадната предна решетка. Нови двойни предни фарове усилват въздействието върху погледа, с LED дневни светлини, разположени над предните LED фарове. Разделените светлини на предницата осигуряват уверена, прогресивна външност с изчистени, заострени очертания. Смели предна и задна части на автомобила са подчертани от широката стойка на колата и нейното обемно, агресивно оформление на купето.
Покривът в два цвята и изборът на десет отличителни външни цвята предлага голям брой оригинални съчетания за почти всеки индивидуален стил. Снимка: Webcafe.bg
Покривът в два цвята и изборът на десет отличителни външни цвята предлага голям брой оригинални съчетания за почти всеки индивидуален стил.
Хюндай Мотор е единственият производител на автомобили, който сам произвежда стоманата за производство на автомобилите си, с големи предимства за изцяло новата KONA, именно здрава, лека каросерия, която подобрява динамичното поведение на пътя и повишава сигурността  на пътниците чрез ползването на стомана с висока якост, широка употреба на горещо щамповане и 115 метра структурно лепило. Снимка: Webcafe.bg
Хюндай Мотор е единственият производител на автомобили, който сам произвежда стоманата за производство на автомобилите си, с големи предимства за изцяло новата KONA, именно здрава, лека каросерия, която подобрява динамичното поведение на пътя и повишава сигурността на пътниците чрез ползването на стомана с висока якост, широка употреба на горещо щамповане и 115 метра структурно лепило.
KONA: Малкото SUV оръжие на Hyundai Снимка: Webcafe.bg
 Снимка: Webcafe.bg
Новото – и първо за Хюндай – комбиниращ проекционен дисплей HUD с водеща в своя клас яркост предоставя съответната пътна информация право в зрителното поле на водача Снимка: Webcafe.bg
Новото – и първо за Хюндай – комбиниращ проекционен дисплей HUD с водеща в своя клас яркост предоставя съответната пътна информация право в зрителното поле на водача

„Изцяло новият KONA не е просто още един автомобил на Хюндай – той е важен крайъгълен камък от нашето пътуване към това да станем азиатска автомобилна марка на първо място в Европа до 2021”, казва Томас А. Шмид, директор на Hyundai Motor Europe, на премиерата на авотмобила в Милано, където миналата седмица беше представен новият мини SUV модел.

Компанията залага много големи надежди на този автомобил и това си личи както в дизайна, така и в екстрите, с които се предлага, дори и в усилията, вложени в промотирането му. Hyundai Motor Europe са си поставили за цел да вземат титлата водещ азиатски автомобилен бранд в Европа до 2021 г. Затова от компанията планират пускането на пазара на 30 нови модела и версии и първият от тях е именно KONA.

Hyundai присъстват на пазара на SUV автомобили още от 2001-ва година с пускането на Santa Fe, но сега за първи път стъпват на сегмента на компактните SUV автомобили, където ще бъде в директна конкурецния с модели като Honda HR-V, Mazda CX-3 и новата Toyota C-HR.

По-големият представител на марката Hyundai Tucson засега се представя доста добре и е най-бързо продаваният SUV на Хюндай в Европа с повече от двеста хиляди продажби от пускането си през 2015 г.

Всичко това трябва да ни подскаже, че летвата за Hyundai Kona e поставена доста високо и поне засега изглежда, че очакванията се оправдават.

Дизайн

Основното име зад дизайна на KONA e Питър Шрайър, отговорен за външния вид на коли като Aуди ТТ, Kia Cee'd и луксозния Genesis G90 от Hyundai.

Както повечето автомобили на Hyundai напоследък, дизайнът определено е добре различим. Той е сравнително агресивен за стандртатите на компактните SUV модели. Това е постигнатно с обшишвките на калниците, които му придават стабилна и широка стойка долу и двойните фарове, създадени от светодиодните LED светлини за движение през деня, разположени отгоре на светодиодните LED фарове. Покривът на KONA е в два тона и предлага много външни цветови комбинации.

Представените  в Милано модели бяха ярко оранжев и ярко зелен - не са традиционните цветове и това не е случайно. Както беше отбелязано на представянето - KONA е като човек в костюм, който ходи с кецове.

Що се отнася до вътрешността - цветовите акценти са на вентилационните отвори, около скоростния лост, пръстена на бутона за стартиране на двигателя, шевовете на седалките и волана. Всички интериорни цветови опции вървят в комбинация с черен таван.

Нещо, което традиционалистите ще оценят - около сензорния екран в основата са запазени и физическите бутони. Като опция за първи път в Хюндай има и комбиниращ проекционен дисплей (HUD), който проектира подходяща информация за управление направо в зрителното поле на водача. Това позволява по-бърза обработка на информация докато вниманието е насочено към движението отпред.

Двигател, окачване и поведение

Новото при двигателите от гамата на Hyundai 1.0 T-GDI и 1.6 T-GDI бензинови двигатели, съответно с 120 к.с. и 175 Nm и 177 к.с. и 265 Nm въртящ момент. В рамките на година от пускането на пазара на редицата на задвижващите системи на KONA ще бъде разширена още повече с добавянето на новоразработен ефикасен 1.6-литров четирицилиндров дизелов двигател с турбокомпресор, наличен в два варианта на мощност: нормална версия от 115 PS, предлагащ въртящ момент от 260 Nm с шестстепенна механична трансмисия 6MT и предно предаване. Високомощната дизелова версия предоставя 133 PS (98 kW) и мощните 300 Nm в съчетание със 7DCT и избор между задвижване на четирите колела или предно предаване.

Автомобилът ще се предлага и с 7-скоростната трансмисия с двоен съединител на марката 7DCT, както и с нормален и спортен режим на каране.

KONA предлага усещане за SUV благодарение на пътен просвет от 170 mm. Освен само с предно предаване, автомобилът ще се предлага и с 4x4.

В бъдеще се очаква да бъде представена и изцяло електрическа KONA.

Шасито е базирано на това на i20 и както се гордеят от Hyundai e направено от стомана, произведена от самите тях. Резултатът е здрава, лека каросерия, която подобрява динамичното поведение на пътя и повишава пасивната сигурност на пътниците

Пръстеновидната конструкция на кабината, която разсейва енергията на удара в различни посоки в случай на сблъсък и намалява въздействието върху пътниците

Джаджи

Клиентите могат да избират между три системи. Системата Standard Audio с 5-инчов мощен светодиоден LCD сензорен дисплей с функции за радио, свързаност чрез Bluetooth и USB връзка. Системата Display Audio със 7-инчов мощен LCD сензорен дисплей с интегрирана камера за задно виждане с динамично насочване. свързаност чрез Bluetooth, Apple Car Play и Android Auto или трета опция, 8-инчова система за навигация, включваща камера за задно виждане с динамично насочване, свързаност чрез Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, 7-годишен абонамент за услугите LIVE, 3D карти и Lifetime MapcareTM.

В колата има и място за безжично зареждане на телефоните.

Както вече споменахме има и HUD дисплей, койот показва информация за управлението на прозрачна повърхност точно над волана. Дисплеят може да се прибира и изкарва според желанието на потребителите. Спрямо системите, които проектират директно на предното стъкло, тази е по-лека и по-евтина, но не чак толкова ефектна.

От към аудио, апаратурата идва от „KRELL” с осем високоговорителя, включително два 20 mm туитъра, четири 160 mm високоговорителя за ниски честоти, един 100 mm централен високоговорител и един 200 mm субуфер.

Сигурност

Тук можем да изборим система за автономно аварийно спиране (AEB) с функция за пешеходци, система за поддържане и предупреждение при напускане на пътната лента (LKA), система за автоматично превключване на дългите светлини (HBA), система за предупреждение при наличие на автомобил в мъртвата зона (BSD), система за предупреждение за движение на пресичащи отзад автомобили (RCTA).

Освен стандартните 6 въздушни възглавници (две предни въздушни възглавници, две странични въздушни възглавници и две завесни въздушни възглавници на първия и втория ред, защитаващи водача и пътниците, въздушната възглавница за коленете е допълнителна за сигурност за водача.

Oчакванията са колата да се предлага на българския пазар в края на годината. Цените все още не са ясни, но прогнозите за британския пазар са в широкия спектър от модели между 15 и 30 хиляди паунда.

 

Най-четените