Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Instagram vs. Snapchat: Филтърът, заради който Евън Спигъл загуби над $2 млрд.

Instagram vs. Snapchat: Филтърът, заради който Евън Спигъл загуби над $2 млрд. Снимка: Getty Images

Марк Зукърбърг има много причини да не обича Snapchat.

Приложението отклони огромна маса млади потребители от Facebook, 26-годишният му създател Евън Спигъл има самочувствието на "спасител" от троленето, фалшивите новини, кибертормоза и диктатурата на нарцисизма в онлайн-пространството, а излизането му на фондовата борса през март 2017 г. беше едно от най-очакваните събития на пазара в последните няколко години.

Най-важното: преди 4 години Зукърбърг беше готов да плати 3 милиарда долара, за да придобие Snapchat, но Спигъл се осмели да откаже щедрата офера.

Едва сега създателят на Facebook се оказа в позиция, в която да си отмъсти за унижението.

Акциите на Snap Inc. паднаха рязко под нивото от $17, при което бяха пуснати при първоначалното предлагане преди четири месеца, след като инвестиционната банка Morgan Stanley, помогнала на компанията да излезе на борсата, понижи прогнозата си заради Instagram (собственост на Facebook).

Евън Спигъл притежава над 90 милиона акции от Snap, които към четвъртък се продаваха на цена под 16 долара. Най-ниската стойност на търговията настъпи в сряда следобед, когато цената на една акция се срина до 15.22 долара. Ако в деня след дългоочакваното IPO на Snap нетното богатство на Спигъл се изчисляваше на 6,4 млрд. долара, то сега падна до 3,6 млрд. - загуба на почти три милиарда долара за краткия срок от четири месеца.

Промяната дойде само ден след като Instagram представи новата си функция, наречена "fun new face filter" - допълнителен набор от филтри за снимки, които дават възможност на потребителите да украсяват селфитата си с реалистични дигитални елементи - шапки, венци, корони, очила, сърчица, стрелички, кучешки уши и носове, и други анимирани добавки към снимката.

Това е поредният софтуерен ъпдейт, чрез който Instagram цели да привлече тийнейджърската аудитория, с която Snapchat се гордее.

През август 2016 г. Instagram направи първия пробив, като пусна функцията си за споделяне на клипове - Stories. Още тогава стана ясно, че срещу Snapchat се изправя огромен конкурент. Не само защото Instagram предлага същите услуги като Snapchat, и а защото дава достъп на рекламодателите до над 2 млрд. потребители, когато се комбинира с Facebook. Предлага им и подробни данни за поведението и навиците им в онлайн-средата.

Ако Snap се ползва средно от 166 милиона потребители на ден, Instagram Stories стигат до 250 милиона души (според данни за юни 2017). Като цяло, тенденцията на растеж е стабилна - от 500 милиона потребители преди година, през април 2017 г. Instagram имаше 700 милиона абонати.

Естествено, ръстът на Instagram щеше да е невъзможен без усилието на екипа на Facebook, който изпращаше нотификации до всички свои потребители, за да им напомни колко от приятелите им вече имат профил в Instagram.

Сега дори от Morgan Stanley признават, че Instagram ще се окаже по-проблематичен конкурент спрямо Snapchat, в сравнение с данните от предварителните прогнози.

При това, атаката от Facebook съвсем не се изчерпва с имитирането на функционалности в приложението. От съобщението на инвестиционната банка става ясно, че рекламодателите в Instagram получават безплатно част от спонсорските формати, за които сега са принудени да плащат в Snapchat.

Пет години след като Facebook придоби Instgram за 1 млрд. долара, най-после успя да преобразува дъщерната си услуга за споделяне на снимки в източник на растеж. А защо не и в "убиец" на Snapchat? И то като използва същите инструменти, с които Спигъл привлича най-младите потребители - повече филтри, стикери, видео и добавена реалност.

 

Най-четените