Проблемът пред създателите на мемета - с какво да ги правят | webcafe.bg
Mobilecafe

Проблемът пред създателите на мемета - с какво да ги правят

лебовскиMobilecafe, по The Atlantic
03.08.2018, 09:45 (обновена 04.08.2018, 16:42)
хаштаг меме

Всички се надпреварват да създадат най-добрия възможен инструмент за правене на мемета

Миналата година 19-годишно момиче от Калифорния, което държи мрежа от Instagram акаунти за публикуване на мемета, остава разочаровано от наличните приложения за създаване на мемета.

Затова наема разработчик, за да направи свое собствено. Харчи повече от 3000 долара за проекта, който й спестява часове работа и куп разочарования.

Това не й дава задължително конкурентно предимство, защото никога не се знае дали едно меме ще потръгне добре.

Страниците й обаче имат около 5 млн. последователи, а хората, които се интересуват достатъчно от изпипването на мемета до съвършенство, забелязват разликите.

Меметата започват все повече да доминират социални платформи като Instagram, но методите им за създаването остават почти допотопни. Много големи акаунти в Instagram използват Twitter като система за наслагване на текст върху изображения, но ограниченията са огромни.

Меметата стават все по-сложни визуално и принуждават създателите си - от професионалисти с масово следени страници до любители - да разчитат на разнообразни и ненадеждни инструменти за фоторедактиране.

Някои използват четири приложения, защото няма нито едно, което да обедини всички необходими функции. Няма дори доближаващи се до необходимото. Нещата са по-скоро плод на импровизации, на "кърпежи" от различни визуални елементи.

Преди години стават популярни мемета като Success Kid - хлапе, заснето как яде пясък, впоследствие използвано да демонстрира малките ежедневни успехи, или Business Cat - котка с вратовръзка, която се шегува, че ти е направила кафе, но е бутнала чашата чисто по котешки.

Бизнес-котката

Тези мемета използват шрифта Impact, който лесно се наслагва с мемегенератори.

За съжаление, с еволюцията на меметата мнозинството от водещите приложения за създаване на такива не успяха да се адаптират към по-съвременните формати, което ги прави донякъде безполезни. Сега можете да ги използвате като демонстрация на това колко отчайващо зле са. Стилът на меметата се променя и никой не проектира приложение, което да отговаря на прогреса.

Най-популярният формат за големи меме страници е такъв, който изглежда като туит с прикрепено изображение: снимка или видео отдолу, текст с шрифт, подобен на Arial, отгоре и бял фон. Но в последните няколко месеца имаше фундаментална промяна в меме-общността.

Все по-голяма популярност набират акаунтите, които публикуват по-комплексни и артистични мемета - с креативен фотомонтаж или повече текст. Това води до появата на хиляди любителски акаунти, които се опитват да копират този стил.

Най-голямата разлика е, че в днешно време в меметата има вместена много повече информация сега, отколкото в старите мемета с Impact.

Средностатистическият човек е виждал толкова много такова съдържание, че способността му да разбира нюансите в по-новия меме формат се е увеличила.

Младите започват да си падат по абсурдния, сюрреалистичен хумор. Но за да създавате съдържание в този нов жанр на мемета, трябва да разчитате на приложения, които не са били правени за точно тази цел.

Phonto, едно от най-популярните приложения за създаване на мемета с етикети на обекти, е трудно за усвояване и пълно с бъгове. Постоянно се случва да губите незаписани недовършени мемета. Понякога софтуерът просто изключва, всичко изчезва и трябва да се започне от нулата, а това губи много време.

PicsArt, друг инструмент за фоторедактиране, е ежедневно използван от много "мемъри", които с него маркират своите мемета, но е печално известен с разсейващите си изскачащи реклами.

За видео-мемета много хора разчитат на PicPlayPost, но приложението не е било правено за създаване на мемета и не включва някои функции за напреднали, за които копнеят мнозина.

"Не сме правили PicPlayPost с идеята да бъде насочен към меме-общността, но като се имат предвид инструментите, с които разполагаме, не ме изненадва, че той набира популярност в тази група", казва Даниъл Вин, ръководител по маркетинга на Mixcord - компанията-майка на PicPlayPost.

"Ако някой от тези автори иска да се обърне към нас и да поговорим за петте основни функции, които желаят или от които имат нужда те, охотно бихме направили нещо повече от брейнсторминг по въпроса как те да бъдат реализирани", допълва той.

Междувременно някои "мемъри" са открили, че сегашната гама от мобилни приложения е толкова недостатъчна като възможности, че избират да създават меметата си на десктоп компютри. На телефона може би никога няма да можете да направите толкова, колкото на компютър.

Някои от тези създатели на съдържание дори работят с добрия стар MS Paint.

Той е леснодостъпен и не се налага да си го изтегляте. Има го на всеки компютър с Windows, а е и най-елементарното приложение за рисуване, което бихте могли да използвате.

Разпознавайки тази потребност, в последните месеци се появиха някои приложения за смартфони, които се опитват да овладеят този пазар. Но изграждането на убийствено добро приложение за мемета е невероятно голямо предизвикателство.

Много "мемъри" казват, че за да може едно приложение да има всичко, от което те имат нужда, то трябва да включва комплексни инструменти за фото- и видеоредактиране и високопрецизна гума за триене. То трябва и да е достатъчно гъвкаво, за да се адаптира към нови формати в реално време.

Джулия Ентховен, ветеран от Силициевата долина, работила за Google и Apple, преди девет месеца участва в създаването на Kapwing. Става дума за приложение за фото- и видеоредактиране, което по нейни думи е трябвало да запълни огромната празнота на пазара. В момента е едно и от най-търсените в Google.

А там цифрите говорят. Търсенето на инструменти за правене на мемета са се удвоили от септември 2017-а насам.

Следенето отблизо на съвременните меме тенденции и изпипването на детайли - като прецизни настройки за шрифтове или разстояние по подразбиране между снимките и текста - са голямо предизвикателство за хората, които не са постоянно потопени в света на меметата.

Появява се и цялостно приложение за създаване на мемета - Momus Meme Studio. То излиза през януари и вече се наблюдава сериозен ръст на броя потребители.

Преди три месеца Red Blue Media, които притежават memes.com и @memes в Instagram и Facebook, също дадоха живот на собствено приложение за правене на мемета - Memes Generator + Meme Creator, което също бързо привлече потребители. Приложението сега е начело на резултатите от търсене за средства за създаване на мемета в App Store и е получило хиляди позитивни оценки.

За да остава съвременно и адекватно, Memes Generator + Meme Creator използва екип от хора, които търсят зараждащи се меме тенденции в Instagram, Twitter и "зони за инкубация на мемета" като Reddit и 4chan.

"Търсим неща, които ще станат много популярни и актуални, и ги включваме в приложението", казва Крис Розиак, съосновател и изпълнителен директор на Red Blue Media.

Информираността обаче е най-голямата пречка за по-новите приложения за мемета.

Няколко големи "мемъри" казват, че чуват за нови продукти в групови чатове с колеги и връстници. Там споделят и "творби" помежду си, случва се да си пращат и архиви с шрифтове. Някои мемъри също така разчитат на Facebook групи, където разменят снимки от сайтове за илюстративни снимки и обсъждат новите тенденции.

Но тези, които тепърва започват, не бива да се стряскат от комплексните формати, с които биха се сблъскали в този свят. Ако сте забавни, имате чувство за хумор и идеи, които са добри, просто продължавайте да правите това, което работи за вас.

Има изключително много приложения и изключително много начини да го правите.

Oще: business cat  impact  instagram  ms paint  success kid  меме  меме генератор  мемета  приложение  приложения  социални мрежи  създаване на мемета 


Още от Приложения

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.