Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Windows Phone се подсилва с Minecraft

Култовата видеоигра е изградена върху принципа на блокчетата, които се използват за конструкции от различни материали за защита от атаките на чудовища, вече 5 години на пазара и успехът й огромен Снимка: Getty Images
Култовата видеоигра е изградена върху принципа на блокчетата, които се използват за конструкции от различни материали за защита от атаките на чудовища, вече 5 години на пазара и успехът й огромен
Към 25-ти юни 2014 г. играта е продала над 12 милиона копия за Xbox 360, 15 милиона копия за PC - или общо над 54 милиона копия за всички платформи Снимка: Getty Images
Към 25-ти юни 2014 г. играта е продала над 12 милиона копия за Xbox 360, 15 милиона копия за PC - или общо над 54 милиона копия за всички платформи
Основната цел на Microsoft е да привлече младите и подрастващите потребители Снимка: Getty Images
Основната цел на Microsoft е да привлече младите и подрастващите потребители

Предстоящата покупка от Microsoft на шведската компания Mojang, привлекли над 100 милиона потребители към играта си Minecraft, изглежда по-скоро има за цел да привлече повече потребители към недотам популярната си мобилна платформа, отколкото към по-известната им PC операционна система или игровата конзола Xbox.

Windows Phone, операционната система на Microsoft, в момента държи само 2.5% от световния пазар на смартфони, а таблетът им Surface не е постигнал много повече от тези стойности, поне ако се съди по последните данни от компанията за технологични пазарни изследвания IDC.

Ръстът на платформата е малък, защото много разработчици на приложения и игри просто я игнорират

И точно тук се намесва Minecraft, който е сред най-популярните платени приложения в магазините за приложения на Apple и Google. Microsoft купиха компанията-разработчик на Minecraft срещу $2.5 млрд.

"Изглежда, че Microsoft разчитат на Mojang като средство да се възползват от страхотно нашумелия културен феномен Minecraft", казва Дейв Биселия, изпълнителен директор на независимото студио за разработка на игри Tap Lab. "Ако погледнете iOS, Minecraft оглавява списъка с най-продаваните игри от доста време; ако Microsoft осигурят върху Windows Phone телефоните уникално, неустоимо преживяване, което другите платформи няма как да дадат, това би могло да предизвика ръст на продажбите на устройства сред настоящите фенове на Minecraft."

Microsoft не разкриват официално данни за броя потребители на Windows Phone и отказаха коментари по сделката

Minecraft дебютира преди 5 години като игра за настолни компютри, но след 54 млн. продадени копия, сега около 40 на сто от продажбите на играта са за телефони и таблети. Ако бъдеха оставени да се оправят сами, надали 40-членният екип на Mojang някога изобщо би стигнал до създаването на Windows Phone версия на Minecraft.

Маркус Першон, създателят на играта и съосновател на Mojang, бе заявил миналата година, че Windows Phone устройствата са толкова незначителни като дял от пазара на смартфони и таблети, че просто не си заслужава да се разработват приложения и игри за тях.

"Дялът е минимален," писа Першон през юни миналата година, запитан защо неговата компания прави мобилни версии на игрите си само за iOS и Android, но не и за Windows Phone. "И Symbian, и Blackberry имат повече потребители от Windows Phone," тогава бе казал Першон, визирайки вече прекратената операционна система на Nokia и залязващия канадски пионер в областта на смартфоните.

Уолстрийт засега се концентрира върху мобилните изгоди от покупката за Microsoft

"Не възприемаме това изкупуване като сигнал за намерение на Microsoft да заложи в много по-голяма степен на Xbox, а го считаме за опит да подходят по-успешно към мобилните устройства на многоплатформена основа," казва анализаторът от Nomura Рик Шерлунд в послание до клиентите на компанията за пазарни изследвания тази седмица. "Този ход също така съвпада с обявената от изпълнителния директор на Microsoft Сатия Надела стратегия за мобилни решения и облачни услуги."

Microsoft плащат близо $2.5 млрд. за Mojang, приблизително 8 пъти повече от доходите от продажби миналата година. За Microsoft това е направо символична сума - компанията разполага с $86 млрд. в брой и краткосрочни инвестиции. Но все пак това е относително голяма сума за покупката на компания за разработка на игри, която няма рекордна серия от успехи извън свръхпопулярния Minecraft.

Японската компания SoftBank плати миналата година $1.53 млрд. за 50-процентен дял във финландската компания за игри Supercell - около 3.5 пъти над прогнозните годишни продажби. Покупката от Electronic Arts за $750 млн. на PopCap през 2011 се оценяваше на около 10 до 11 пъти надвишаваща продажбите.

Йост ван Дрьонен, изпълнителен директор на фирмата за пазарни анализи SuperData, казва, че цената "звучи като доста завишена за заглавие, което със сигурност не е достигнало тавана на възможностите си, но не е и в етапа на начална трескава употреба и популярност."

Според него Minecraft надали може да спомогне за продажбите на телефони с Windows Phone: "Minecraft сам по себе си се справи много добре на iOS платформата, но той е много по-добър върху iPad, защото екранът му е по-голям," коментира той. "Не виждам как той би могъл да предизвика бум на продажби на телефони".

 

Най-четените