Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От виртуални гаджета до масово клане - какви видеоигри харесват жените

В Китай индустрията прави усилия, за да привлече жените Снимка: Getty Images
В Китай индустрията прави усилия, за да привлече жените

Какви видеоигри играят жените? В Китай много зависи кого питате. Някои жени са обсебени по виртуални реалности, в които се срещат с четири гаджета едновременно, докато други са заети да хранят екстравагантни любимци като жаби. На някои им харесва да режат главите на враговете си на бойното поле, докато други обичат да стрелят по жертвите си на изоставен остров.

Мобилните игри, създадени специално за жени, се оказват невероятен хит в страната, дори тези, които са изпълнени с насилие.

В момента жените съставляват почти 50% от геймърите в Китай, а индустрията там се оценява на 16,5 млрд. долара. За сравнение, съотношението на жените и мъжете геймъри в САЩ е 40 на 60%. И докато жените потребители доминират категории като пъзелите и симулациите, в по-голям мащаб те остават слабо представени в "хардкор" игрите.

Успехът в последните месеци показва начинът, по който жените се превръщат в новата движеща сила на китайския пазар за видеоигри. Това става благодарение на благоприятно съчетание между добрия дизайн на игрите, ролята на социалните мрежи и поколение от млади хора, пристрастено към смартфоните си. Сега вратите на геймърската общност в Китай са широко отворени пред жените, а компаниите са решени да си гарантират, че те ще продължат да харчат за игри.

Две от най-популярните видеоигри в страната включват това да си добра майка и да си добра половинка.

В едната играчите започват в ролята на телевизионна продуцентка, която трябва да спаси продуцентската къща на баща си, докато минава през романтични срещи с четирима герои със суперсили. До януари тази симулация събира над 2 млн. потребители ежедневно, повечето от които са млади жени на възраст между 20 и 30 години. Те са похарчили най-малко 32 млн. долара в хода на играта.

24-годишната Шен Тянян, която работи в търговска фирма в Шанхай, си сваля играта малко след пускането й на пазара през декември миналата година, отчасти в опит да се съвземе от тежка раздяла. В първия ден играе без да спре в продължение на шест часа и успява да мине през една трета от сюжета.

Нейният любим персонаж е полицай, който има силата да контролира вятъра и да лети с него. Според Шен той е кавалер, който я кара да се чувства защитена. Търсейки повече от виртуална връзка с него, тя започва да чете комикси и разкази на други фенове.

Някои потребители се отнасят още по-сериозно към виртуалните си гаджета. През януари група млади жени купува билборд на стойност 39 хил. долара, за да отпразнуват рождения ден на любимия си герой.

Друг голям хит сред китайските жени е игра, в която се грижат за домашен любимец - жаба, напомняща на тамагочи. Играчите трябва да събират детелини, които разменят за храна за жабите си. Жабите от своя страна могат да се отправят на пътешествия, които траят с часове и дори с дни, а потребителите нямат какво друго да направят, освен да чакат животното да се върне. Играта е свалена повече от 10 млн. пъти до момента.

Много от играчите казват, че тя ги кара да се замислят за родителството. Да приготвяш храна за малко създание и с притеснение да го чакаш да се върне ги подсеща за собствените им родители. Някои наричат себе си "жабешки майки" и проверяват какво правят "децата им" почти през час.

Жените потребители са особено активни щом става въпрос за игри, с които се борави лесно, приятни са и са с подчертано женско съдържание. Най-популярни са симулаторите, както и игри, в които играчите се преобличат, гримират или колекционират интересни създания.

Но отвъд гледането на домашни любимци и виртуалните срещи жените започват да се насочват и към все повече игри с насилие.

През май месец миналата година броят на жените, които играят Honor of Kings, най-известната мобилна игра в Китай, надминава този на мъжете. Успехът на Honor of Kings до голяма степен се дължи на WeChat - най-популярната платформа за комуникации в страната. През WeChat потребителите могат да си изтеглят играта, както и да споделят с приятелите си постиженията в нея.

Това обяснява и защо Honor of Kings има толкова много жени потребители - жените разчитат на отзиви от близки и приятели, докато мъжете предпочитат да се информират от специализирани издания например.

Постепенно играта се превръща и в начин да поддържаш контакти с приятели, които работят в други градове, защото има опция за видео чат в хода на действието. Така играчите могат да си организират онлайн сбирки, тъй като иначе се виждат на живо най-много по няколко пъти годишно.

Много жени също така се обръщат към мобилни версии на компютърната PlayerUnknown's Battlegrounds, известна игра за стрелба и оцеляване.

В нея до 100 играчи се спускат с парашут на остров, за да търсят оръжия и да се бият едни с други, докато накрая остане само един. Юан Лиян, която работи за рекламна агенция, признава, че не е фен на игрите със стрелба, но играе, за да не изостава от приятелите си. Само трябва да извади смартфона си, за да се социализира с останалите.

В един момент Юан осъзнава, че е натрупала сериозна колекция от оръжия, а в последните четири път нейният отбор побеждава всички останали. Въпреки това тя се чувства некомфортно да играе с потребители мъже, които не са й приятели. Много от мъжете смятат, че жените не играят толкова добре в подобен жанр сюжети. Веднъж дори чува един от съотборниците си да казва "По дяволите, имаме жена в отбора!".

Има разлика обаче между това да привлечеш жените геймъри и това да изкараш пари от тях.

Юан е решена, че никога няма да даде пари за видеоигра. Ако дадено приложение стане платено, тя ще се насочи към друго.

Шен, жената с любовния симулатор, е похарчила около 8 долара за карти, които са необходими за романтична среща в сюжета. Постепенно започва да играе все по-рядко, защото осъзнава, че в противен случай преценката й за мъжете в реалния живот ще пострада. Някои жени отделят дори по 400 долара за колекциите си от дрехи или животни, но обикновено след няколко месеца им омръзва.

Като цяло мъжете продължават да са по-лоялни към видеоигрите и да харчат повече пари за тях. За да задържат вниманието на жените, на разработчиците им се налага да добавят нови и нови неща към продуктите си. Това е най-сигурният начин жените да продължат да играят и, евентуално, да плащат за игрите.

 

Най-четените