Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Добавената реалност ще промени начина, по който приемаме модата

Взаимодействието на хората с модната индустрия се изменя Снимка: Getty Images
Взаимодействието на хората с модната индустрия се изменя

Добавената реалност, която комбинира физическия с дигиталния свят, предоставя невероятно изживяване, в което виртуалните изображения се сливат с реалната среда около нас. Спомнете си колко всеобхватна беше манията по играта Pokemon GO, при която участниците "ловиха" покемони, благодарение на камерите на смартфоните си.

Вече всеки голям производител на "умна" техника вкарва в устройствата си и различни възможности за употреба на добавената реалност.

Модната индустрия от своя страна е секторът, в който понякога се случват най-драстичните и бързи промени, особено що се отнася до употребата на новите технологии. В нея добавената реалност няма да има за цел просто по-забавно преживяване. Тя ще може дори да повиши стойността на някои модни марки и да подобри връзката им с клиентите.

Контактът с потребителя ще е по-пълноценен, независимо дали той се намира във физически магазин на бранда, пазарува онлайн или посещава модно събитие.

Някои марки използват подобни екстри от доста време.

На уебсайтовете си те предлагат разнообразни начини да разгледате продуктите от различни ъгли и дори да ги насложите един до друг, за да видите дали си подхождат.

С все по-широкото навлизане на добавената реалност възможностите стават все повече, но потенциалът не е напълно разгърнат. Едно от първите и може би най-полезни приложения за смарт-устройства, за което купувачите се сещат, е добре функционираща виртуална пробна.

Така без значение дали сте вкъщи, или в магазина, ще има начин да видите дрехите, дали ви стават и как ви стоят без реално да ги обличате.

На потребителите се предоставя изцяло ново и очарователно преживяване, но и пазаруването става по-ефикасно. Когато човек е убеден, че това е правилната покупка за него, той много по-лесно ще приключи поръчката си и/ или ще отиде с продукта до касите на магазина. Шопингът ще стане по-лесен и ще се спести време.

Друго удобство, което тепърва ще използваме все повече, е възможността за сканиране чрез мобилно приложение на определена дреха в каталог, списание или плакат. Например можете да я "облечете" върху 3D модел, да я увеличите, за да разгледате детайлите, да пробвате различни комбинации. Също така вече можете да създавате собствени видеа като "съживявате" тези манекени и ги изкарате от статичното им положение.

Опцията да търсите подобни продукти на такъв, сканиран през телефона, също набира популярност.

Често виждаме някого, който носи дреха, за която искаме да знаем на коя марка е и откъде можем да си я купим. Разпознаването и дигиталната обработка ни позволяват да правим "умно търсене" на информация за стоката, а в много случаи дори ни води директно до закупуването й онлайн.

Не на последно място идват модните изживявания като ревютата, където въвеждането на елементи от добавената реалност може да даде информация за моделите и за това, което носят.

Или може би е добра идея усещането за висша мода вече да се пренесе до дома на всеки потребител.

Някои от най-добрите нововъведения идват от марки като Nike, Gap и Burrberry, както и козметичните L'Oreal и Rimmel. По-малките играчи в бранша също не остават чужди на този прогрес. Дали добавената реалност ще насочи още повече потребители към онлайн пазаруването, или ще направи обиколките по магазините по-приятни и продуктивни - предстои да видим.

 

Най-четените