Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Митичната игра, която ще си остане само мечта за милиони геймъри

Една от най-очакваните игри в историята едва ли въобще някога ще се появи. Но ненадейно изникна нейният сценарий, за да могат геймърите поне да узнаят как завършва историята на поредицата
Първата част на Half-Life предизвика революция в гейминга и в жанра на шутърите, а втората си остава една от най-качествените игри, създавани някога
Сценаристът Майк Лейдлоу разкри какво се случва с Аликс Ванс и останалите основни персонажи от Half-Life

Почти цяло десетилетие дългоочакваният финал на великата поредица видеоигри Half-Life се изплъзваше на феновете. Дори самото споменаване на Half-Life 3 се бе превърнало в някаква зла шега.

И когато всичко изглеждаше обречено, в самия край на август дългогодишният сценарист на Valve Майк Лейдлоу без никакво предизвестие просто пусна линк в своя Twitter профил към сценария на това, което можеше да бъде Half-Life 2: Episode 3 или чисто и просто Half-Life 3.

Лейдлоу напусна компанията наскоро, след като преди това беше написал сценариите на емблематичните две Half-Life игри. Въпреки че в текста от линка той използва псевдоними за различните герои и раси, очевидно е, че Лейдлоу наистина представя своята визия за завършека на историята. Сценарият му, пресъздаден под формата на писмо, започва веднага след трагичното събитие от края на Half Life 2: Episode 2 и милионите геймъри, които се надяваха някой ден да играят третата част, сега поне могат да видят какъв е щял да бъде завършекът на историята.

И да добият представа какво изпускат, защото към днешна дата изглежда сигурно, че Half-Life 3 ще си остане просто една нереализирана мечта...

Какво всъщност стана с Half-Life 3?

През 2003 г. на Е3 се появи една изненада - Half-Life 2. Играта бързо измести показания година по-рано Doom III от фокуса на гейм медиите, а 30-минутното демо, записано нелегално с контрабандно внесена в закрития прожекционен салон камера, започна да обикаля световната мрежа. Няколко месеца по-късно някой успя да пусне и незавършена версия на самата игра по интернет.

Шефовете на Valve се ядосаха на "теча" до такава степен, че преосмислиха концепцията си изцяло. Финалната версия на играта се промени драстично, а плановете на компанията за разпространение претърпяха сериозна промяна. Разработката на планираната от Valve платформа за дигитално разпространение Steam стана приоритет и услугата стартира още през септември 2003 г., като предлагаше точно една игра - току-що направения римейк на популярния мод Counter-Strike, с подзаглавие Source. В последствие Steam стана единственият начин да се сдобием с игра на Valve, а в наши дни софтуерната платформа е изключително популярна и е на път да задмине по продажби физическите копия на игрите.

Излизането на Half-Life 2 беше голямо събитие за гейминг индустрията. Въвеждането на реалистична физика и пъзели, силно зависещи от нея, атмосферата, излязла сякаш от прословутия роман на Оруел „1984", разнообразието в геймплея и задължителният загадъчен финал превърнаха новата част в огромен хит. За това значително помогна и резкият графичен скок спрямо другите заглавия на пазара.

И тук настъпи затъмнението

Никой не знае какво точно се случи с разработката на Half-Life 2: Episode 3; в един момент проектът просто изчезна от полезрението до степен на пълно отсъствие. Ясно е, че днес Valve очевидно има съвсем различни цели. Свръхамбициозните сингълплейър игри са в миналото, а Valve печели от огромната популярност на дигиталния пазар в Steam и мултиплейър хитове като DOTA 2, Team Fortress 2 и др. Никоя от тези игри обаче не се доближава до обещания финал на Half-Life. Вече измина цяла вечност, откакто видяхме последната засега част Half-Life 2: Episode 2. Обещаният завършек така и не дойде и в крайна сметка Valve дори престана да отговаря на въпроси за поредицата.

Почти веднага след съобщението на Лейдлоу, личният му сайт буквално се срина заради големия интерес от страна на геймърите, желаещи да прочетат завършека на историята. Самият сценарист се пошегува, че писанията ме са популярни, дори когато са "къс от сън", който е имал преди много години. Разбира се, в неговата версия се говори за някой си Гърти Фремонт и спътничката му Алекс Ваунт, кораб на име "Хиперборея" и опасни извънземни, наречени The Disparate, но не е трудно да отгатнем, че зад тях се крият имена и места от вселената на Half-Life (Гордън Фриймън, Аликс Ванс, Borealis и Combine). В Pastebin бе публикувана преработена версия, в която измислените имена са заменени директно с тези от играта, за да няма и най-малко объркване.

Къде остава надеждата

Ако прочитането на сценария не ви е достатъчно, може би усилията на ентусиазиран екип от 60 души да превърне Half-Life 2: Episode 3 в реално интерактивно изживяване ще ви помогнат. Групата се нагърби със задачата да създаде достоверна адаптация на историята на Лейдлоу с дължина от 4 до 6 часа. Инициативата се нарича Project Borealis, което е препратка към отдавна изгубения кораб от вселената на Half-Life.

Междувременно, екипът Tiger Team създаде мод за Half-Life 2, базиран на разкрития от Лейдлоу сценарий. Историята е кратка, но има доста добро озвучаване, както и някои екшън сцени, благодарение на които сюжетът наистина оживява.

В продължение на дълги години, феновете на Half-Life трябваше да се задоволяват с откъслечни интервюта, концептуални картинки и най-вече спекулации. Сега сценарият на Лейдлоу им дава възможност най-сетне сами да изпитат емоцията от завършека на историята, дори ако се налага да разчитат предимно на въображението си.

Интересно е, че в заключителните редове на писмото има няколко двусмислени изказвания, които могат да се приемат за намеци относно реалната съдба на Half-Life 2: Episode 3.

Възможно ли е в един момент от Valve да са загубили фокус върху проекта? Дали фактът, че твърде много хора от оригиналния екип са напуснали, е попречил? И има ли някой в компанията, който и днес е готов да се бори за бъдещето на Half-Life, въпреки че поредицата изглежда изоставена? Въпросителните са твърде много, но можем да кажем едно - благодарим ти, че най-сетне ни даде завършека и поне донякъде успокои геймърските ни терзания, господин Лейдлоу.

 

Най-четените