Следващият Assassin’s Creed ви прави потомък на Леонидас в Древна Гърция | webcafe.bg
Mobilecafe

Следващият Assassin’s Creed ви прави потомък на Леонидас в Древна Гърция

Иво Цеков
17.08.2018, 22:14 (обновена 20.08.2018, 07:22)

1 от 2 снимки Назад Напред

Assassin's Creed Odyssey

Новият Assassin's Creed обещава достатъчно нови RPG елементи, които да освежат поредицата и да продължат посоката, поета от миналата игра Origins

Когато хвърлим поглед назад, няма как да не се учудим, че поредицата Assassin's Creed вече е на цели 11 години.

Тя бе една от половин дузината нови серии, призвани да въведат гейминга в HD епохата. Днес, над десет игри и повече от 100 милиона продадени копия по-късно, Assassin's Creed е име, което надхвърли пределите на гейминг индустрията и навлезе в света на комиксите, романите и дори холивудските продукции.

Четейки това, човек лесно може да си помисли, че бъдещето пред Assassin's Creed е безоблачно и френският издател Ubisoft просто не може да сгреши в ходовете си. Това обаче не е съвсем така. В последно време видяхме неубедителни игри като прочутата с техническите си проблеми Assassin's Creed: Unity, както и цялостно пренасищане на феновете от ежегодните издания. Затова глътката свеж въздух, дошла миналата есен с Assassin's Creed: Origins, бе задължителна и сега Ubisoft знае, че няма право на грешка, ако иска да запази добрата воля на потребителите.

За целта е необходима качествена промяна, която да забърка перфектния коктейл от пленителна графика, вълнуващ исторически период и доста нови геймплей елементи.

Assassin's Creed Odyssey, предстоящата игра от поредицата, ще опита да постигне именно това и няма да бъде просто поредната игра с отворен свят, а по-скоро екшън-RPG от типа на The Witcher 3. Odyssey, която е в разработка през последните три години, е описвана от старшия продуцент Марк-Алексис Кот като "100-процентова ролева игра". Този процес започна още в Origins, но Odyssey добавя още повече елементи от модерните ролеви игри, включително избиране на реплики при диалог, както и адаптивни бойни умения.

Odyssey изпраща поредицата в нова историческа епоха - Древна Гърция. По-конкретно, действието започва през 431 г. пр. Хр. по време на Пелопонеската война, където две коалиции от гръцки градски държави, Делоският морски съюз, воден от Атина, и Пелопонеската лига, водена от Спарта, се бият за контрола над Гърция. Вие контролирате потомък на спартанския крал Леонидас, ръководил легендарните 300 спартанци в битката при Термопилите (може да го помните като героя, който крещи "Това е Спарта" в холивудския хит "300" - или от учебниците по история). Но героят ви не е високопоставен аристократ и всъщност е нещо като черна овца.

След като пророчество предсказало, че ще донесете беди на семейството, сте изгонен от Спарта като дете и изхвърлен от прочутата скала.

Въпреки това, вие сте наследили меча на Леонид и сте готови за нови подвизи и възвръщане на доброто име. В началото избирате дали да играете с мъж (Алексиос) или жена (Касандра). И двамата са успешни наемници капитани, а посланието е очевидно - Ubisoft иска да се отъждествявате максимално с избрания персонаж, вместо да налага готов такъв.

Имайки предвид, че за мнозина геймъри Assassin's Creed винаги е била подчинена на историята поредица, най-голямата промяна в Odyssey е именно възможността сами да избирате как се развива сюжетът. За разлика от миналите игри, тук понякога ще може да избирате конкретните реплики на вашия герой. Потвърдени са поне 13 действия, които може да приложите в разговор, включително опции да лъжете, заплашвате и съблазнявате.

Друга новост, която този път произтича от разчупения характер на историята, е, че Odyssey ви дава повече избори с по-малко последици. Алексиос и Касандра не са членове на ордена на асасините и не трябва да се придържат към стриктния му код. Вместо това, те са свободни да действат според ситуацията, желанията и уменията си.

С други думи, играта няма да ви накаже с провалена мисия, ако например убивате невинни граждани; просто светът ще реагира по друг начин.

Ако мрачната ви слава например се разнесе достатъчно, някои древногръцки полиси дори могат да обявят награда за главата на героя ви.

Плаването се връща в Odyssey. Вашият герой е капитан на кораба "Адрестия", който можете да използвате, за да плавате между многото острови на Гърция по всяко време. Няколко от по-късните Assassin's Creed игри, като любимата на феновете Black Flag, бяха обичани именно заради приключенията в открито море, така че феновете няма как да не са щастливи от завръщането на този елемент.

Проблем при морските сражения е фактът, че те могат да се окажат по-ограничени, просто защото историята в играта се развива доста преди барутът и оръдията да навлязат като въоръжение.

Ще бъде интересно да видим как екипът на Ubisoft ще се справи с това неочаквано предизвикателство.

Както споменахме, Алексиос и Касандра са войници, а не асасини. Те могат да се промъкнат в сенките, но техните персонажи, оръжията и способностите им ясно показват, че не бива да се плашите от битката, а промъкването е просто един инструмент за предимство в нея. Както във всяка ролева игра, и тук ще имате голям брой активни и пасивни умения, приложими най-вече в битките.

Подобно на всяка добра Assassin's Creed игра дотук, и този път историческата действителност осигурява гръбнака на приключението. Вдъхновена от местоположенията, събитията и хората в реалния свят, Odyssey ще представи редица забележителни моменти от гръцката история и ще ви даде да общувате с великия философ Сократ. Древна Гърция е красива среда, изпълнена с зеленина, озарена със слънце и с брегове, които се мият от сини морета - безспорно хубава промяна след предимно пясъчните гледки в Origins. Ubisoft ще положи доста усилия да превърне отворения свят в органична и взаимносвързана територия, която да не е изкуствено ограничена от субективни показатели като нивото на вашия герой или статистиката на оръжието му.

Така отделните региони няма да са толкова недостъпни, ако не сте развили героя си предварително, а битките с врагове няколко нива над вашето няма да са автоматично обречени на неуспех.

В крайна сметка, въпреки всички тези промени - нови механики, които идват на мястото на стари концепции - Odyssey все още изглежда много близо до това, което очакваме от една Assassin's Creed игра. Ако сте играли такава през последните пет години, ще се почувствате като у дома си.

Ако сте играли Origins, ще разпознаете дизайна на картата, менютата и по-голямата част от контролите. Алексиос и Касандра дори могат да извикат орел, точно като героя от предната част. При всички съществени промени, които дизайнерите правят, серията не е загубила поглед към компонентите, които карат една игра с открит свят да се чувства и играе като Assassin's Creed - а това би трябвало да е добра новина за феновете.

Assassin's Creed Odyssey излиза на 5 октомври 2018 г. за PS4, Xbox One и PC.

Oще: 300  assassins creed  assassins creed odyssey  odyssey  rpg  ubisoft  асасини  битки  бойни умения  видеоигри  войници  гейминг  геймплей  геймъри  древна гърция  елада  елементи  игри  избори  исторически период  история  концепция  кораб  леонидас  мисии  новости  одисея  орден на асасините  оръжия  отворен свят  очаквания  плаване  поредица  потомък  превю  промени  реплики  решения  ролева игра  следващият  сократ  спарта  сюжет  фенове 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

2 Дракон с кисело зеле | 18.08.201815:18

Леонидас...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.06.2018, 00:36

1 Владимир Ламбрев.10211895005598258 | 18.08.201811:04

След Assassins Creed Brotherhood,главния сценарист на игрите до тогава напусна Ubisoftслед което качеството на историята,геймплея и като цяло духа на играта горе долу умряха,а компанията тръгна по пътя на мизерниците EA.Всяка следваща игра ставаше от зле по зле,като Black Flag ,достави някакво разнообразие и оригиналност в геймплея ,докато историята беше напълно унищожена.Да не говорим за Unity,която беше една от най очакваните игри,пусната специално за некст джен конзолите.Френската революция беше отдавна очаквна,като исторически период за игрите от поредицата,резултата беше трагичен,а софтуерните проблеми бяха скандални за годината ,в която излезе.Ubisoft станаха известни със ужасната оптимизация на игрите си.Разписах се основно ,защото съм изключителен фен на поредицата и бях значително разочарован ,след като първата игра беше революционна и създадена в една от най-добрите години за видео игри - 2007.Не знам ,дали превеждате статия,от някой от платените сайтове - Gamespot,IGN,Gametrailers и други,или не разбирате нищо от видео игри,но такова прехвалване е просто смехотворно.
   

оценка

+0 -0