Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Следващият Assassin’s Creed ви прави потомък на Леонидас в Древна Гърция

Новият Assassin's Creed обещава достатъчно нови RPG елементи, които да освежат поредицата и да продължат посоката, поета от миналата игра Origins
Пренасянето в Древна Гърция дава много обещаващи възможности на Ubisoft

Когато хвърлим поглед назад, няма как да не се учудим, че поредицата Assassin's Creed вече е на цели 11 години.

Тя бе една от половин дузината нови серии, призвани да въведат гейминга в HD епохата. Днес, над десет игри и повече от 100 милиона продадени копия по-късно, Assassin's Creed е име, което надхвърли пределите на гейминг индустрията и навлезе в света на комиксите, романите и дори холивудските продукции.

Четейки това, човек лесно може да си помисли, че бъдещето пред Assassin's Creed е безоблачно и френският издател Ubisoft просто не може да сгреши в ходовете си. Това обаче не е съвсем така. В последно време видяхме неубедителни игри като прочутата с техническите си проблеми Assassin's Creed: Unity, както и цялостно пренасищане на феновете от ежегодните издания. Затова глътката свеж въздух, дошла миналата есен с Assassin's Creed: Origins, бе задължителна и сега Ubisoft знае, че няма право на грешка, ако иска да запази добрата воля на потребителите.

За целта е необходима качествена промяна, която да забърка перфектния коктейл от пленителна графика, вълнуващ исторически период и доста нови геймплей елементи.

Assassin's Creed Odyssey, предстоящата игра от поредицата, ще опита да постигне именно това и няма да бъде просто поредната игра с отворен свят, а по-скоро екшън-RPG от типа на The Witcher 3. Odyssey, която е в разработка през последните три години, е описвана от старшия продуцент Марк-Алексис Кот като "100-процентова ролева игра". Този процес започна още в Origins, но Odyssey добавя още повече елементи от модерните ролеви игри, включително избиране на реплики при диалог, както и адаптивни бойни умения.

Odyssey изпраща поредицата в нова историческа епоха - Древна Гърция. По-конкретно, действието започва през 431 г. пр. Хр. по време на Пелопонеската война, където две коалиции от гръцки градски държави, Делоският морски съюз, воден от Атина, и Пелопонеската лига, водена от Спарта, се бият за контрола над Гърция. Вие контролирате потомък на спартанския крал Леонидас, ръководил легендарните 300 спартанци в битката при Термопилите (може да го помните като героя, който крещи "Това е Спарта" в холивудския хит "300" - или от учебниците по история). Но героят ви не е високопоставен аристократ и всъщност е нещо като черна овца.

След като пророчество предсказало, че ще донесете беди на семейството, сте изгонен от Спарта като дете и изхвърлен от прочутата скала.

Въпреки това, вие сте наследили меча на Леонид и сте готови за нови подвизи и възвръщане на доброто име. В началото избирате дали да играете с мъж (Алексиос) или жена (Касандра). И двамата са успешни наемници капитани, а посланието е очевидно - Ubisoft иска да се отъждествявате максимално с избрания персонаж, вместо да налага готов такъв.

Имайки предвид, че за мнозина геймъри Assassin's Creed винаги е била подчинена на историята поредица, най-голямата промяна в Odyssey е именно възможността сами да избирате как се развива сюжетът. За разлика от миналите игри, тук понякога ще може да избирате конкретните реплики на вашия герой. Потвърдени са поне 13 действия, които може да приложите в разговор, включително опции да лъжете, заплашвате и съблазнявате.

Друга новост, която този път произтича от разчупения характер на историята, е, че Odyssey ви дава повече избори с по-малко последици. Алексиос и Касандра не са членове на ордена на асасините и не трябва да се придържат към стриктния му код. Вместо това, те са свободни да действат според ситуацията, желанията и уменията си.

С други думи, играта няма да ви накаже с провалена мисия, ако например убивате невинни граждани; просто светът ще реагира по друг начин.

Ако мрачната ви слава например се разнесе достатъчно, някои древногръцки полиси дори могат да обявят награда за главата на героя ви.

Плаването се връща в Odyssey. Вашият герой е капитан на кораба "Адрестия", който можете да използвате, за да плавате между многото острови на Гърция по всяко време. Няколко от по-късните Assassin's Creed игри, като любимата на феновете Black Flag, бяха обичани именно заради приключенията в открито море, така че феновете няма как да не са щастливи от завръщането на този елемент.

Проблем при морските сражения е фактът, че те могат да се окажат по-ограничени, просто защото историята в играта се развива доста преди барутът и оръдията да навлязат като въоръжение.

Ще бъде интересно да видим как екипът на Ubisoft ще се справи с това неочаквано предизвикателство.

Както споменахме, Алексиос и Касандра са войници, а не асасини. Те могат да се промъкнат в сенките, но техните персонажи, оръжията и способностите им ясно показват, че не бива да се плашите от битката, а промъкването е просто един инструмент за предимство в нея. Както във всяка ролева игра, и тук ще имате голям брой активни и пасивни умения, приложими най-вече в битките.

Подобно на всяка добра Assassin's Creed игра дотук, и този път историческата действителност осигурява гръбнака на приключението. Вдъхновена от местоположенията, събитията и хората в реалния свят, Odyssey ще представи редица забележителни моменти от гръцката история и ще ви даде да общувате с великия философ Сократ. Древна Гърция е красива среда, изпълнена с зеленина, озарена със слънце и с брегове, които се мият от сини морета - безспорно хубава промяна след предимно пясъчните гледки в Origins. Ubisoft ще положи доста усилия да превърне отворения свят в органична и взаимносвързана територия, която да не е изкуствено ограничена от субективни показатели като нивото на вашия герой или статистиката на оръжието му.

Така отделните региони няма да са толкова недостъпни, ако не сте развили героя си предварително, а битките с врагове няколко нива над вашето няма да са автоматично обречени на неуспех.

В крайна сметка, въпреки всички тези промени - нови механики, които идват на мястото на стари концепции - Odyssey все още изглежда много близо до това, което очакваме от една Assassin's Creed игра. Ако сте играли такава през последните пет години, ще се почувствате като у дома си.

Ако сте играли Origins, ще разпознаете дизайна на картата, менютата и по-голямата част от контролите. Алексиос и Касандра дори могат да извикат орел, точно като героя от предната част. При всички съществени промени, които дизайнерите правят, серията не е загубила поглед към компонентите, които карат една игра с открит свят да се чувства и играе като Assassin's Creed - а това би трябвало да е добра новина за феновете.

Assassin's Creed Odyssey излиза на 5 октомври 2018 г. за PS4, Xbox One и PC.

 

Най-четените