Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тетрис в стил Fortnite? Няма да повярвате колко добра идея е това

Tetris 99 взима най-увлекателното от battle royale жанра и с него вдъхва нов живот на все така зарибяващата класическа игра
Tetris 99 взима най-увлекателното от battle royale жанра и с него вдъхва нов живот на все така зарибяващата класическа игра

Ако търсите кой да вземе една позната идея и да измисли нещо свежо и иновативно с нея, може да се обърнете към Nintendo.

Това всъщност винаги е била основната идеология на компанията за видеоигри, която умишлено пренебрегва последната дума на техниката в хардуера за сметка на нестандартни решения и уникални изживявания. А по-нестандартно и уникално изживяване от това да пригодиш Tetris като battle royale игра едва ли може да откриете.

Точно така, Tetris 99 е интерпретация за платформата Nintendo Switch на класическата игра с падащи фигурки, но във вариант, който спада към жанра battle royale. 99 души стартират едновременно реденето и последният, който все още успява да реди блокчетата, е победителят. Идеята получи популярност в последните две години най-вече в онлайн шутъри от първо лице, които сякаш изглеждаха като най-логичния пристан за нея.

Истината обаче е, че няма реална причина battle royale жанрът да е ограничен само до шутърите. Apex Legends и Fortnite са горещи заглавия в момента, но концепцията реално е универсална и проста: последният оцелял печели. Това може да се приложи към най-различни жанрове. Самият Брендън Грийн, създател на нашумялата PlayerUnknown's Battlegrounds, преди време сякаш между другото изтъкна, че всеки жанр трябва да има battle royale режим.

Независимо от формата ѝ, играта с падащите цветни фигурки е все още така измамно проста и лесна, пристрастяваща и нестихващо популярна.

Наричат я най-важния износ на СССР, където Алексей Пажитнов и Дмитрий Павловски я създават през 1984 г. През 1986 г. тя стига до Лондон и оттам до Съединените щати, където става истински бестселър, а през 1989 г. излиза и във версия за GameBoy на Nintendo. Именно тук японската компания демонстрира своя неподражаем нюх - Nintendo взима лиценза за Tetris и я добавя като игра към новата си портативна конзола. Така от нея са продадени над 35 милиона копия, а Official Nintendo Magazine я постави на пето място в класацията на 100-те най-добри игри на Nintendo. И сега компания и игра отново се събират за едно невероятно изживяване.

Преди всичко, трябва да се възхитим на чистата дързост зад Tetris 99. Идеята може да ви прозвучи като шега, която някой си е направил в Twitter - но Nintendo и студиото Arika някак са решили да развият наистина. Arika има сериозен опит, когато става въпрос за падащи блокчета; студиото е създател на аркадната класическа поредица The Grand Master, която мнозина определят като една от най-добрите Tetris интерпретации.

Когато пуснете Tetris 99 за пръв път (а имайки предвид, че играта е напълно безплатна и без никакви микротранзакции, наистина нищо не ви спира да го направите), ще забележите две неща. Първо, в основата си това си е добрият стар Tetris. И второ, това е бърза и трудна игра, чиято измамна външност умело прикрива факта, че след края на мача ще има 98 загубили и разочаровани геймъри, жадни за мъст.

Чисто технически, Tetris 99 е доста по-различна от традициите, установени от PUBG и последвалите я игри. Тя трансформира базовата концепция на жанра в нещо вълнуващо: нова форма на гейм предизвикателство, каквато не сте виждали никога.

А всъщност как се играе?

Всяка игра на Tetris 99 започва с въпросното изискване за 99 души. След като вашите онлайн опоненти са на линия, започва традиционна соло игра на Tetris с една гениална добавка: т.нар. garbage механика. Всеки път, когато изчистите повече от два реда наведнъж, това ще изпрати недовършени редове (garbage) най-долу в игралното поле на друг опонент. Той може да направи същото с вас. В някои случаи може да предотвратите идващите ненужни блокчета като изчистите няколко линии от вашето поле; получавате около 5-10 секунди, за да контрирате идващата атака.

Самите нежелани фигурки се разпределят по интелигентен алгоритъм между останалите играчи. Това, което вие може да направите, е да изберете между четири варианта играчи, в чиито полета ще се появят новите "подаръци" - "badges", "KOs", "attackers" и "randoms". На практика, това означава, че можете да насочите атаките си към най-добрите в момента играчи; към онези, които са почти привършили; към онези, които ви нападат; и към случайни жертви.

Когато изпратени от вас блокчета се окажат капката, преляла чашата на даден съперник, това ви дава правото да получите неговите „значки" (badges), които леко усилват атаката ви, но пък същевременно ви правят още по-ясна цел за онези, които са решили да атакуват най-добрите играчи. Същите тези значки обаче са изключително важни, ако искате да достигнете до финалните десет оцелели, защото ще ви трябват по-мощни атаки, за да преодолеете последните опоненти.

Резултатът от всичко това е един адски готин Tetris, особено ако си падате по по-стресиращата страна на играта. Разбира се, ако предпочитате по-абстрактната и артистична версия, Tetris Effect за PS4 може да бъде вашият избор.

Но Tetris 99 предоставя нещо различно и интересно, благодарение на уникалния си модел на трудност, който събира уж несвързаните усилия на десетки играчи и ги трансформира в могъща стихия.

Най-гениалният елемент в Tetris 99 е това как едно хрумване комбинира сингълплейър и мултиплейър игра и ви позволява да играете срещу десетки други опоненти без да ставате обект на обичайните за онлайн игрите размени на обиди, технически проблеми и т.н. В момента играта изглежда толкова популярна и забавна, че на практика оправдава еднолично абонамента за услугата Nintendo Online.

В края на 2018 г. в традиционните дебати за игра на годината имаше гласовити поддръжници както на battle royale игра като Fortnite, така и на модерната интерпретация Tetris Effect - а само няколко месеца след това получихме Tetris 99, която хитро съчетава двете концепции в най-гениалното хрумване в гейминга от доста време насам.

 

Най-четените