Когато продължението удря в земята първата част | webcafe.bg
Mobilecafe

Когато продължението удря в земята първата част

Иво Цеков
30.09.2016, 18:48 (обновена 05.11.2016, 09:23)

1 от 7 снимки Назад Напред

mass effect 2

Mass Effect 2 (EA/BioWare)

Оригиналната космическа сага на BioWare постави солидно начало, но именно Mass Effect 2 е добър пример за това как продължението може да бъде изпипано, така че да отговаря на нуждите на всеки геймър. За хардкор играчите, които все още пазят сейвовете си от оригинала, е предвидена възможността да ги заредят в продължението, което развива историята според изборите на геймърите в първата част.

Ако обаче не сте запознати с всички галактически интриги и деликатни завои, също може да се потопите в играта без проблем. Историята се развива интуитивно, а за по-любопитните е предвидена и виртуална енциклопедия, към която винаги може да се допитате.

В последно време класациите за най-продавани игри отново са доминирани от поредни части на известни поредици.

Това е разбираемо, защото сякаш след периода на икономическа криза традиционно се поемат по-малко рискове и издателите закономерно са склонни да финансират преди всичко доказани серии.

Така наскоро излезлите и предстоящите игри са обичайни заподозрени като Call of Duty, Battlefield, FIFA, Assassin's Creed и др. Всички те и поредиците им са много успешни, но дали наистина е толкова лесно да се направи продължение, или освен поредната цифра в заглавието са необходими още усилия?

Във филмовата индустрия вторите части обикновено се представят по-слабо от оригинала и от успеха или провала на продължението зависи дали дадената марка може да се превърне в доходоносна поредица.

При игрите предизвикателството е не по-малко и създаването на качествено продължение определено е по-трудно, отколкото изглежда на пръв поглед.

Простото събиране на героите от първата част в нова игра с набързо скалъпена история не е добра идея. Вторите части могат да осъществят наистина голям скок, не само в технически аспект, и за това има достатъчно примери.

Ето 7 продължения, които успяха да надградят спрямо първата част и да докажат, че поне при видеоигрите не е нужно проклятието на продълженията да важи.

Oще: among thieves  assassins creed  bioshock  diablo  diablo 2  half-life  half-life 2  just cause  mass effect  uncharted  видеоигри  втора част  гейминг  игра  игри  история  отворен свят  поредица  продължение  продължения  продължения при видеоигрите  проклятие  първа част  сейвове  серия  сикуъл 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.08.2012, 12:38

1 деграданта | 03.10.201608:41

Иво, че не си ги играл, стана ясно, но поне да беше прочел някое ревю в този случай. ME2 и Bioshock 2(която е най-слабата от трите), са абсолютното доказателство, че изобщо не знаеш за какво пишеш. Дори и Diablo-то не е уместен пример, защото за 96-та година първата част си беше супер, но по това време световната мрежа още не беше навлязла достатъчно. А двойката стана нещо сносно за игра чак след пач 1.07(2001г.) и насочена точно към мрежова игра. Примери за по-добри продължения много, особено в индустрия, толкова зависима от технологиите, но се предполага, че за статия примерите трябва да са безусловни. Е, не си се справил особено добре...
   

оценка

+0 -0