Играта, която случайно предсказа 11 септември и други "пророчества" | webcafe.bg
Mobilecafe

Играта, която случайно предсказа 11 септември и други "пророчества"

Иво Цеков
10.09.2017, 09:33 (обновена 12.09.2017, 15:05)

1 от 8 снимки Назад Напред

пророчески игри, deus ex

Терористична атака поразява Ню Йорк и кулите-близнаци липсват в света на Deus Ex

Във визията на Ню Йорк, пресъздаден за киберпънк приключението Deus Ex, подозрително липсват двете кули-близнаци на Световния търговски център. Играта обаче е пусната повече от година преди атаките от 11 септември 2011 г., което е доста странно.

По-късно, дизайнерите на Deus Ex ще обяснят пропуска с ограничения в наличната памет за програмиране и че образите на кулите са прекалено големи, за да се вместят в текстурите. В същата игра обаче се говори и за терористична атака, поразила Ню Йорк - отново припомняме, че Deus Ex излиза година и три месеца преди трагедията. За това вече няма обяснение.

Не всеки ден попадаме на игри, чиято история е добра, а да не говорим за такива, които са толкова прозорливи или прогресивни, че на практика да предскажат неща, които все още не са се случили.

Разбира се, начин за предричане на бъдещето реално няма и игрите, които ще видите тук, не са се опитвали наистина да ни предупредят за предстоящи опасности или събития.

В същото време е адски интересно да видим как техните сюжети пресъздават неща, които по онова време не са били реални. Комбинация от дизайнерски решения, находчиви хрумвания, съвпадения и случайности - нека видим как тези осем игри предсказаха бъдещето по един наистина необясним начин.

Oще: 11 септември  9/11  alpha centauri  deus ex  final fantasy viii  ghost recon  homefront  mercenaries 2  metal gear 2: solid snake  metal gear rising: revengeance  доналд тръмп  измислени пророчества  кулите близнаци  пророчески игри  странни пророчества  ясновидски способности на игрите 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.02.2012, 11:18

2 IRCPoliceman | 15.09.201717:30

e-mil Президент!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 10.09.201714:33

"... нека видим как тези осем игри предсказаха бъдещето по един наистина необясним начин."

Нека видим как в осем текста има осем грешни извода. Много щастлив

* * *
"... Deus Ex, подозрително липсват двете кули-близнаци... което е доста странно... В същата игра обаче се говори и за терористична атака, поразила Ню Йорк... За това вече няма обяснение."

Всъщност е необяснимо, че не сте чувал за атентата срещу Световния търговски център от 1993.
А иначе кулите близнаци са събаряни в поне 5-6 комикса издадени през 80-те години. Идеите пък са още повече. Примерно в X-men, брой 189 от 1985 има телепатично предвиждане за събаряне на СТЦ.

* * *
"Metal Gear Rising... Те ще направят Америка велика отново!", казва сенаторът, практически възпроизвеждайки дословно девиза на Доналд Тръмп..."

Всъщност възпроизвежда девиза на Роналд Рейгън от първите му избори през 1980: "Let's Make America Great Again".
И въобще на какво основание смятате, че дадена игра е предсказала нечии думи, а не допускате, че някой може да е взел идея от играта?

* * *
"Final Fantasy VIII предвиди онлайн стрийминга и появата на YouTube... през 1999 г."

Глупости. Концепцията за Video on Demand излезе в началото на 90-те и през цялото десетилетие активно се работеше по нея. Дядото на YouTube беше Shareyourworld.com от 1997. През браузер имаше порно сайтове с видео стрийминг още в края на 90-те. Явно сте скорошен и не помните популярния RealPlayer от 1995, който имаше възможност за стрийминг. Те (RealMedia) имаха и собствен видео формат - .RM с много висока компресия, но със значително по-добро качество от популярния тогава .MPG. По същото време вече уеб камерите бяха ценово достъпни дори в нашата бедна и съборена от Виденовата криза държава.
После около 2000 година всички луднаха по Flash, после през 2004 се появи Vimeo, и чак след това Google Video, и YouTube се появиха в един вече доста развит пазар.


* * *
"Homefront... Като политически наблюдател в областта на международните отношения, играта е изненадващо точна. В нея се предрича смяната на върха в режима в Пхенян - смъртта на Ким Чен Ир и наследяването му от Ким Чен Ун."

Е, то пък много трудно да се сетиш, че Ким Чен Ир е твърде стар и че ще бъде заместен от Ким Чен Ун. Има сума ти снимки от официални събития, на които до бащата стои именно Ким Чен Ун, а не някой от другите му синове. Освен това още през 2008-2009 беше обявено, че Ким Чен Ун е определен за приемник и че му строят отделна резиденция. Играта излезе 2 години по-късно.

* * *
"Ghost Recon скара Русия и Грузия години по-рано... двете държави наистина влязоха в сериозен пограничен конфликт."

Конфликтът през 2008 изобщо не беше пограничен, а беше между Грузия и сепаратистката република Южна Осетия. А те воюваха една срещу друга още 10 години по-рано - през 1991-1993. А иначе двете страни са в конфликтна ситуация още от края на 80-те.
Така че няма никаква мистерия. По него време Русия беше обвинявана в контрабанда на стоки и оръжие, както и в широко предоставяне на руско гражданство на жители от Южна Осетия и Абхазия. Ами то и без бинокъл се виждаше, че там пак ще пламне. Всъщност играта излиза малко преди въоръжения конфликт от 2004, така че като си въобразявате предвиждания е добре да четете по-често новините.

И въобще не се иска много акъл да предвидиш конфликт в Кавказ. Това е място, което Руската империя завоюва през 18 век, а после редовно потушава въстания. Е, много ясно, че след разпада на СССР Кремъл пак ще иска да стъпи там, а кавказците ще се дърпат.

* * *
"Mercenaries 2 описа национализация на американски петролни платформи от Венецуела... през 2008."

А пък Венецуела предрече Mercenaries 2 като национализира петролната индустрия още през 1976. После през 1999 на власт дойде Чавез и някъде 2003-2004 започна да говори за ре-национализация.

* * *
"Alpha Centauri предвижда картографирането на човешкия геном... през 1999 г."

И тя нищо не предвижда. Проектът за човешкия геном стартира през 1990.

* * *
"Metal Gear 2: Solid Snake превръща в реалност горивото от водорасли... Botryococcus braunii... през 1999 г... В реалния свят идеята започва да се реализира цяло десетилетие по-късно. През 2016 г."

А в какво се състои предвиждането? Щото специално за извличане на ботриококцени от Botryococcus braunii има патент още от 1986. И в патента специално пише, че са стартов материал за производство на гориво и петролни химикали.

* * *
И друг път съм срещал грешки в подобни галерии, ама 8 от 8 досега не бяхте уцелвали. Много щастлив
   

оценка

+0 -0