Медиите като дрога | webcafe.bg
Mobilecafe

Медиите като дрога

лебовскиMobilecafe, по QZ, Guardian
01.06.2015, 18:57 (обновена 12.06.2015, 07:58)
Жена пред компютър

Снимка: © Getty Images

Новините са достъпни, обръщаме им все повече внимание, но какво помним?

Вместо да четете този текст, сега вероятно щяхте да ровите другаде из интернет или социалните мрежи, да гледате телевизия и може би, неслучайно казваме може би - да четете вестник или списание. В последните години обръщаме внимание все повече на новите, все по-малко на традиционните медии - неумолим процес, в който обаче се оказваме толкова впримчени, че губим по един работен ден. Всеки ден.

Ако ви се струва много, тогава чуйте прогнозата: през 2017-та година ще отделяме още повече време на медиите и техните проявления - около 506 минути на ден, което се доближава до половината от времето, в което сме будни. Просто опитайте да се сетите какво гледахте в тролея, колко пъти проверихте Facebook на опашката за сутрешно кафе и вечерното шоу по телевизията, което ще ви изпрати преди сън.

В момента медийната консумация средно на ден достига 490 минути или около 8 часа.

Най-активните потребители на медийно съдържание са в Латинска Америка - 765 минути на ден, което прави около 12 часа. Там се слуша радио поне три часа на ден, което не се среща никъде другаде по света. В дъното на класацията са хората в Азия и региона на Тихия Океан - 310 часа на ден, пресметна световно проучване на ZenithOptimedia.

На второ място са класирани Северна Африка и Близкия Изток, където хората посвещават на медиите 656 минути дневно. Типичната медийна „диета" в Близкия Изток включва основно интернет, въпреки множеството оплаквания от цензура.

На трето място се нареждат държавите от Централна и Източна Европа, където дневните стойности са 622 минути. В Западна Европа средната доза „медии" е 586 минути на ден, малко под американците и канадците със 608 минути, които обаче остават лидери по гледане на телевизия, с почти 5 часа на ден.

Кралят

Най-значим е интересът към виртуалните медии, включително гледането на видеоклипове в YouTube или четенето на статии в сайтове, включително когато принадлежат на вестници, телевизии или радиостанции.

„Хората по света очевидно изпитват глад за още възможности за достъп до информация, за развлечение, за комуникация - и новите технологии осигуряват тези възможности", коментира Джонатан Бърнард, шефът на прогнозите в ZenithOptimedia.

За последните пет години популярността на интернет - медиите расте със 105 на сто, докато най-сериозен спад има в продажбите на печатни издания, основно вестници (-31 на сто), които също така губят и вниманието на читателите - времето за четене намалява на 16 минути през 2015 г. от 22 минути през 2010 г.

Според Бърнард това е за сметка на дигитализирането на вестниците, което дава възможност на читателите просто да сменят носителя, като персонализират приемането на информацията в удобно за тях време. Британският пазар донякъде опровергава тази тенденция, защото въпреки традицията да четеш вестник и емблематичните неделни тиражи, продажбите регистрират спад само с 3 на сто.

И все пак, излиза, че прекараме много повече време в "консумиране" на медийно съдържание. Новините от света и от фийда на най-добрия ти приятел са достъпни, обръщаме им все повече внимание, но какво помним?

Oще: вестници  време в интернет  интернет  медии  медийно съдържание  работен ден  социални мрежи  четене на новини  четене на новити 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 11.05.2010, 18:26

1 Крив Макарон | 02.06.201516:46

За мен потребяването на информация е като сапуна, с който си мия ръцете, или ютията, с която си гладя гащите. Но в случая с медиите си промивам мозъка, и си заглаждам гънките.
   

оценка

+2 -0