6 игри, които вече са много по-добри, отколкото бяха при излизането си | webcafe.bg
Mobilecafe

6 игри, които вече са много по-добри, отколкото бяха при излизането си

Иво Цеков
29.07.2018, 00:19 (обновена 30.07.2018, 12:15)

1 от 6 снимки Назад Напред

Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege (PC, PS4, Xbox One)

Играта се появи през 2015 г. и представлява тактически екшън, в който играчите се изправят един срещу друг в екипи, защитавайки и атакувайки своите позиции. Геймплеят бе различен от досега познатото ни в поредицата Rainbow Six, но очевидно се прие положително от играчите. Въпреки това, шутърът бе критикуван за липсата на съдържание, микротранзакции и бавен процес на развитие на героите. Откакто излезе, играта увеличи броя на героите от 20 на 30 и предлага общо 18 карти спрямо 11 при премиерата си. През лятото на 2017 г. Ubisoft потвърди плана си да поддържа Rainbow Six Siege поне до края на 2017 г., а вероятно през следващата година. И го направи като дори договори споразумение с Electronic Sports League за това играта да се превърне в част от популярния е-спорт календар. Така към юни 2018 г., или две и половина години след премиерата си, тя вече има 35 милиона регистрирани играчи за всички платформи.

Дълги години работата по игрите приключваше с отпечатването им на диска.

Веднъж влезли в кутийката, по тях вече не можеха да се правят никакви промени и дори разработчиците да имат гениални нови идеи за подобрения на геймплея или допълнително съдържание, чисто и просто нямаше как да ги въведат във вече излязлата игра.

Да не говорим за различните бъгове и технически проблеми, изплъзнали се от качествения контрол; те завинаги си оставаха на диска. С развитието на дигиталните технологии, днес пускането на една игра вече е само началото. Добавянето на ъпдейти, нови мисии и дори по-значителни промени като цели режими на игра става лесно, стига конзолата или компютърът ви да са свързани с интернет.

В последно време доста компании се ориентират към един нов модел, базиран на продължителни ъпдейти на вече съществуващи игри.

Той се нарича Games as a Service (може да сте срещали и съкращението GaaS) и според него, видеоиграта не е толкова продукт, колкото услуга. С други думи, ако около нея има формирана достатъчна общност от играчи, разработчикът или издателят могат да я поддържат дълго време - не само месеци, а години - добавяйки периодично ново съдържание.

Понякога то може да бъде безплатно, друг път е платено, но целта му винаги е играта да се развива и да реагира на новите пазарни реалности и желанията на геймърите, а не да бъде онзи статичен и несъвършен продукт в началото.

Приложена както трябва, подобна политика се оказва могъщ инструмент за възраждане на играта и интереса към нея, както и за привличането на много нови играчи.

Ето няколко примера за това как активната поддръжка може да възнагради търпението на геймърите.

Oще: bungie  destiny  digital extremes  gaas  games as a service  microsoft  no mans sky  rainbow six siege  sea of thieves  the division  ubisoft  warframe  безплатно  бъгове  видеоигри  гейминг  геймплей  геймъри  добавки  допълнително съдържание  експанжън  играчи  игри  игрите като услуга  излизане  изпипана  компания  космос  критики  масова онлайн игра  модел  мултиплейър  общност  онлайн  пирати  поддръжка  поправки  премиера  развитие  разработчик  рецензии  студио  съдържание  шутър  ъпдейти 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.