Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

6 игри, които вече са много по-добри, отколкото бяха при излизането си

Rainbow Six Siege (PC, PS4, Xbox One)

Играта се появи през 2015 г. и представлява тактически екшън, в който играчите се изправят един срещу друг в екипи, защитавайки и атакувайки своите позиции. Геймплеят бе различен от досега познатото ни в поредицата Rainbow Six, но очевидно се прие положително от играчите. Въпреки това, шутърът бе критикуван за липсата на съдържание, микротранзакции и бавен процес на развитие на героите. Откакто излезе, играта увеличи броя на героите от 20 на 30 и предлага общо 18 карти спрямо 11 при премиерата си. През лятото на 2017 г. Ubisoft потвърди плана си да поддържа Rainbow Six Siege поне до края на 2017 г., а вероятно през следващата година. И го направи като дори договори споразумение с Electronic Sports League за това играта да се превърне в част от популярния е-спорт календар. Така към юни 2018 г., или две и половина години след премиерата си, тя вече има 35 милиона регистрирани играчи за всички платформи.
Destiny (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

Destiny е първото голямо произведение на Bungie след хитовата поредица Halo и е смесица между шутър, ролева игра и масова онлайн игра. От самото начало амбициите бяха Destiny да стане огромен проект с дълъг живот. Началото бе доста трудно и отново липсата на достатъчно налично съдържание бе главният виновник за това. В резултат, Bungie направи множество промени и пусна цели четири допълнителни разширения, които добавиха всичко от нови мултиплейър и ко-оп мисии до нови територии и предмети. Преломният момент дойде с излизането на The Taken King през септември 2015 г. Пакетът промени множество основни геймплей механики, вдъхна нов живот в играта и счупи рекорда на PlayStation за най-сваляно заглавие в деня на премиерата му.
No Man's Sky (РС, PS4, Xbox One)

Да се каже, че No Man's Sky имаше трудна премиера би било твърде меко казано. Дори и онези, които успяха да се забавляват с играта, трябваше да признаят, че липсваха много от обещаните функции и първата версия въобще не беше изпипана. Две години по-късно много неща са се променили в космическото приключение, даващо ви да летите из космоса и да изследвате безброй планети, и всичко е за добро. Това е и първият път, когато можем да кажем, че No Man's Sky е действително качествена игра. До голяма степен това се дължи на усилията на студиото Hello Games, което устоя на критиката и продължи упорито да добавя нови неща в играта, дори когато отзивите бяха жестоко критични. Така дойдоха няколко масивни ъпдейта, а най-скорошният от тях добави мултиплейър, десетки часове допълнително съдържание, заедно с преработен интерфейс, комплексно изграждане на бази по отделните планети и още доста неща. No Man’s Sky изобщо не трябваше да излиза в онзи ранен вариант през 2016 г., но чакането чак досега си заслужаваше. Снимка: Hello Games
No Man's Sky (РС, PS4, Xbox One)

Да се каже, че No Man's Sky имаше трудна премиера би било твърде меко казано. Дори и онези, които успяха да се забавляват с играта, трябваше да признаят, че липсваха много от обещаните функции и първата версия въобще не беше изпипана. Две години по-късно много неща са се променили в космическото приключение, даващо ви да летите из космоса и да изследвате безброй планети, и всичко е за добро. Това е и първият път, когато можем да кажем, че No Man's Sky е действително качествена игра. До голяма степен това се дължи на усилията на студиото Hello Games, което устоя на критиката и продължи упорито да добавя нови неща в играта, дори когато отзивите бяха жестоко критични. Така дойдоха няколко масивни ъпдейта, а най-скорошният от тях добави мултиплейър, десетки часове допълнително съдържание, заедно с преработен интерфейс, комплексно изграждане на бази по отделните планети и още доста неща. No Man’s Sky изобщо не трябваше да излиза в онзи ранен вариант през 2016 г., но чакането чак досега си заслужаваше.
The Division (PC, PS4, Xbox One)

Постапокалиптичните екшъни не са от най-оригиналните заглавия на пазара, но когато гигант от калибъра на Ubisoft застане зад подобна игра, очакванията са големи. За разлика от останалите игри тук, The Division успя да прескочи капана на студения първоначален прием, но подобно на тях, тя също придоби облик и се разви като заглавие именно с течение на времето. Възприемайки модела на мобилните игри, Ubisoft започна да я поддържа с ежедневни и ежеседмични мисии, които карат геймърите да се връщат отново и отново в играта. Комбинация от платени и безплатни ъпдейти добави значително съдържание под формата а кооперативни и конкурентни мисии. Изкоренена бе и хакерската заплаха, която разваляше удоволствието на онези, предпочели РС версията. През март 2017 г. френската компания обяви още една година поддръжка с два безплатни експанжъна и т.нар. глобални събития, които са активни за ограничен период от време и носят специални вагради. Успехът на The Division и трансформацията в хитово заглавие дори й отредиха място в специализиран анализ на сп. "Форбс". Ubisoft вече анонсира предстоящата поява на The Division 2, както и холивудска екранизация по играта с Джейк Джилънхол и Джесика Частейн.
Warframe (РС, PS4, Xbox One, Switch)

Днес Warframe е еталон за безплатна онлайн игра, която има адекватен и ненатрапващ се бизнес модел, но докато стигне до този успех, студиото Digital Extremes премина поне през няколко от кръговете на ада. Най-ранните концепции за това, което днес играят над 38 милиона души, датират още от 2000 г. Тогава канадците започват постепенно разработката на игра с името Dark Sector, която през 2008 г. е издадена като самостоятелно и доста различно заглавие. Виждайки успеха на free-to-play игрите, Digital Extremes взима енджина и елементите на тази игра, за да създаде през 2013 г. нов продукт с името Warframe. Студиото обаче не намира издател, който да се ангажира; въпреки това, то решава да пусне само играта. Началото е бавно заради малкото играчи и неособено хвалебствените рецензии. Работейки тясно с ядрото от запалени фенове, Digital Extremes издава няколко експанжъна, оправя бъгове и търси връзка с онези, от които най-много зависи успеха на играта - обикновените геймъри. Digital Extremes се прочува с ежеседмични YouTube видео послания, в които разказва за всички новости и промени по играта. Днес Warframe вече има редица награди и дори ежегодна фен конвенция, която събира хиляди фенове.
Sea of Thieves (PC, Xbox One)

След Ubisoft, Microsoft е другият най-голям привърженик на концепцията за игрите като услуга и го доказа с новата си Sea of Thieves. Пусната през пролетта на тази година, към момента на премиерата си Sea of Thieves бе просто една фундаментална основа на игра без особена дълбочина. В най-добрия случай, това е пиратско ролево приключение с чар. В най-лошия е скука и досада, особено ако играете сами. За щастие, легендарното студио Rare прие критиките присърце и пусна поредица от ъпдейти, които оправиха нестабилната онлайн игра и добавиха доста ново съдържание. Благодарение на него Sea of Thieves придоби повече идентичност и започна да се превръща в солидно заглавие. Експанжънът The Hungering Deep, който излезе през май, добави и ново могъщо чудовище, което може да бъде убито само със съвместните усилия на поне петима играчи - доста различна стратегия от хаоса, който цареше при премиерата на Sea of Thieves. До края на годината ще видим поне три нови експанжъна, така че пиратското приключение продължава с пълна скорост.

Дълги години работата по игрите приключваше с отпечатването им на диска.

Веднъж влезли в кутийката, по тях вече не можеха да се правят никакви промени и дори разработчиците да имат гениални нови идеи за подобрения на геймплея или допълнително съдържание, чисто и просто нямаше как да ги въведат във вече излязлата игра.

Да не говорим за различните бъгове и технически проблеми, изплъзнали се от качествения контрол; те завинаги си оставаха на диска. С развитието на дигиталните технологии, днес пускането на една игра вече е само началото. Добавянето на ъпдейти, нови мисии и дори по-значителни промени като цели режими на игра става лесно, стига конзолата или компютърът ви да са свързани с интернет.

В последно време доста компании се ориентират към един нов модел, базиран на продължителни ъпдейти на вече съществуващи игри.

Той се нарича Games as a Service (може да сте срещали и съкращението GaaS) и според него, видеоиграта не е толкова продукт, колкото услуга. С други думи, ако около нея има формирана достатъчна общност от играчи, разработчикът или издателят могат да я поддържат дълго време - не само месеци, а години - добавяйки периодично ново съдържание.

Понякога то може да бъде безплатно, друг път е платено, но целта му винаги е играта да се развива и да реагира на новите пазарни реалности и желанията на геймърите, а не да бъде онзи статичен и несъвършен продукт в началото.

Приложена както трябва, подобна политика се оказва могъщ инструмент за възраждане на играта и интереса към нея, както и за привличането на много нови играчи.

Ето няколко примера за това как активната поддръжка може да възнагради търпението на геймърите.

 

Най-четените