Шест непоносимо дразнещи неща, които могат да ви откажат и от най-страхотните игри | webcafe.bg
Mobilecafe

Шест непоносими неща, които могат да ви откажат и от най-страхотните игри

Иво Цеков
20.10.2017, 23:10 (обновена 23.10.2017, 07:45)

1 от 6 снимки Назад Напред

Star Wars: The Force Unleashed II

Quick Time Events или наказание за пръстите

Макар и да не са най-лошото в тази своеобразна класация, т.нар. Quick Time Events, каращи ви да натискате бързо поредица от бутони в определен ред, могат да бъдат наистина дразнещи. Особено ако се злоупотребява с тях или ако не са реализирани както трябва.

Да вземем за пример Star Wars: The Force Unleashed II. За да придадат по-кинематографичен вид на играта и в желанието си да разнообразят и без това монотонния геймплей, авторите прибягват до помощта на въпросните QTE. Екипът обаче е решил, че трябва да направи визуалните подсказки за активация миниатюрни и на всичкото отгоре – да се появяват всеки път на различно място на екрана. Така, на фона на целия визуален кич, който представлява The Force Unleashed II, е ужасно изморително да се взираш къде точно е изписано копчето, което трябва да натиснеш, за да реагираш навреме. За капак, и самите анимации по време на тези пасажи не са кой знае колко разнообразни и след първия един час игра започвате да гледате едни и същи сцени, които стават все по-досадни.

Гейминг индустрията през годините е блестяла с оригинални и находчиви идеи във видеоигри, превърнали се във вечни класики. Същата тази гейминг индустрия обаче е родила и някои от най-глупавите недомислици, появявали се в дигитален формат.

Независимо дали става въпрос за дразнещи дизайнерски решения, садистично трудни нива или друг зле реализиран елемент, това са препъникамъните, които могат да ви откажат и от най-страхотните игри.

Например геймърите, играли в края на 90-те, още си спомнят въвеждащата мисия от играта Driver, която е толкова трудна, че повечето играещи въобще не могат да я преминат и да започнат същинската сингълплейър кампания. Приклещени в подземен паркинг, задачата ви беше да извършите поредица от неособено ясни маневри и трикове с колата без никаква допълнителна помощ.

Туториълът би трябвало да бъде леко въведение към основните механики в дадена игра, но Driver ви съсипваше с това откриващо ниво - в което даже имаше известна ирония, защото играта никога не ставаше по-трудна, отколкото в самото си начало.

Ето още шест примера за подобни неща, които би ни се искало да отсъстват от игрите.

Oще: dead space  driver  gothic  grand theft auto  gta san andreas  guitar hero  half-life  legend of zelda  mafia  need for speed  quick time events  san andreas  star wars the force unleashed  the force unleashed  too human  анимации  бос битки  босове  видеоигри  гейминг  гейминг индустрия  гейм индустрия  геймплей  геймъри  герой  дизайнерски решения  дразнещи  игра  играещ  игри  кътсцени  мисия  непоносими  непрекъсваеми  нива  ниво  опростяване  откажат  поредица  препъникамъни  сан андреас  смърт  трудност  туториъл 


Още от Ревю

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.