Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

8 игри, които критиците обикнаха, но геймърите намразиха

DmC: Devil May Cry

Резултат в Metacritic: 86
Средна потребителска оценка: 5.1

В известен смисъл DmC: Devil May Cry никога нямаше шанс да грабне феновете. Още от момента на нейния анонс, тази модернизирана версия на класическата хак-енд-слаш поредица бе обект на присмех и критика. Ветераните-геймъри критикуваха практически всичко, но най-много обиди отнесе промененият външен вид на главния герой Данте.

Под дизайнерските и художествени решения все пак се криеше добра игра. Бойната система бе все така атрактивна и лесно можеш да разбереш защо журналистите посрещнаха играта по-радушно от старите фенове: положените основи бяха страхотни, просто всичко над тях бе със съмнително качество.
Mass Effect 3

Резултат в Metacritic: 89
Средна потребителска оценка: 5.7

Третата част на космическата сага предостави не само епичен завършек на цялата поредица, но и увлекателен геймплей, който ще ви забавлява десетки часове. Само че едно от най-чаканите заглавия на последните години, което със сигурност вече има своето място в гейм историята, се превърна в център на един доста странен дебат, който даже измести дискусиите относно истинските качества на приключението. Става въпрос за одумвания край на играта, предизвикал бурни реакции от най-гласовитата група геймъри.

"Краят на Mass Effect 3 е едно недоразумение, той с лека ръка зачерква всичките ни решения, които сме взели в хода на играта! Трябва да се промени, и то незабавно!", гласи накратко оплакването. Станахме свидетели на петиции, упреци и конспиративни теории, подчертали разликата между професионалното и геймърското мнение за играта. Впоследствие разработчиците на Mass Effect пуснаха допълнително съдържание за третата част, внасящо известни промени във финала.
Destiny 2

Резултат в Metacritic: 85
Средна потребителска оценка: 5.5

Оригиналната Destiny не бе очакваният суперхит, но постави основите на нещо ново и мащабно. Затова и мнозина се надяваха, че продължението ще разгърне пълния потенциал на космическия шутър, но вместо това студиото Bungie показа, че за всяка стъпка напред с новата игра е допуснало и по някое препъване.

Критиката обожава шутъра и го хвали за подобрената сингълплейър кампания и по-гъвкавия мултиплейър. Геймърската общност обаче възприе играта по-скоро като Destiny 1.5, отколкото като истинско продължение. За мнозина втората част чисто и просто не добавя достатъчно нови и уникални неща и в крайна сметка не си е заслужавала тригодишното чакане. Няма спор, че играта има още доста живот пред себе си, но потребителската оценка в Metacritic не предвещава спокойни старини за Destiny 2.
Dragon Age II

Резултат в Metacritic: 82
Средна потребителска оценка: 4.5

С пускането на Mass Effect и Dragon Age: Origins, Bioware циментира позицията си на едно от най-обичаните студиа в света. Изглеждаше, че канадците не могат да направят грешен ход, но тогава те тръгнаха надолу с Dragon Age II.

Очевидна жертва на забързаното темпо на разработка, вместо да се придържа към грандиозните мащаби на оригинала, продължението замени огромния свят и амбициозната история с нещо много по-ограничено. Действието се развива в шепа повтарящи се локации и на ролевата игра очевидно й липсват разнообразието и въображението, които направиха Dragon Age: Origins такъв хит. Това не бе достатъчно, за да откаже геймърите от BioWare, но все пак ги направи доста по-предпазливи.
Evolve

Резултат в Metacritic: 76 Средна потребителска оценка: 4.3


Преди да пусне Evolve, 2К се надяваше това да се превърне в следващия голям мултиплейър феномен. На теория асиметричният режим на игра и атмосферата създаваха добра основа във време, когато онлайн геймингът бе в най-голям разцвет. Ето защо не е изненадващо, че след повече от 40 професионални ревюта, играта на студиото Turtle Rock има солидните 76 пункта среден резултат в Mеtacritic и при дебюта си се оказа и най-продаваното заглавие в седмичната класация на Steam.

Много бързо обаче геймърите осъзнаха суровата действителност. Evolve не само имаше слаба онлайн активност, но акцентът върху микротранзакциите бе много по-обиден дори от това, което наскоро видяхме в Star Wars: Battlefront II. Допълнителното съдържание под формата на DLC-та в деня на премиерата не беше нищо ново, но докато някои игри ви дават възможност да прибавите минимално допълнително съдържание, то създателите на Evolve бяха приготвили огромни пакети, които могат да бъдат ваши срещу съответното заплащане. Ако към момента на премиерата искахте да си купите всичките налични DLC-та, това щеше да ви струва 136 долара, които ще трябва да дадете над цената на самата игра и 25-те долара за Season Pаss. Това е така, защото играта дебютира с цели 44 пакета с различни форми на допълнително съдържание, които са на цена от 2 до 7 долара. Днес Evolve отдавна е безплатна и се радва на поне малко геймърска активност, но премиерата й си остава един от най-големите провали в съвременната гейминг индустрия.
Street Fighter V

Резултат в Metacritic: 77
Средна потребителска оценка: 3.6

Mнoзинa чaкaxa c гoдини дa пpoбвaт Ѕtrееt Fіghtеr V и кoгaтo игpaтa нaй-ceтнe ce пoяви, зaкoнoмepнo нaй-гoлям интepec пpeдизвикaxa oнлaйн peжимитe, къдeтo фeнoвeтe ce oпитвaт дa пoкaжaт кoй e нaй-дoбpият. Oкaзa ce oбaчe, чe тoвa, кoeтo тe зaвapиxa, бe нe дpyгo, a “пaднaли” cъpвъpи, кoитo нe мoгaт дa издъpжaт нa гoлeмия интepec. Texничecкият пpoблeм пoпpeчи нa мнoгo гeймъpи дa игpaят oнлaйн и тoвa дopи пpинyди cъздaтeля нa игpaтa Йoшинopи Oнo дa ce извини oфициaлнo зa нepaзбopиятa.

Друго oт мнoгoбpoйнитe oплaквaния, кoитo гeймъpитe oтпpaвиха към Ѕtrееt Fіghtеr V e, чe нeйният cингълплейър peжим e твъpдe cкpoмeн и нe пpeдлaгa peaлнo пpeдизвикaтeлcтвo. Toвa дeйcтвитeлнo e тaкa, имaйки пpeдвид, чe мoжe дa изигpaeтe т.нap. “кaмпaния” c вcичкитe 16 гepoи бyквaлнo зa някoлкo чaca. Неочаквано докaзaтeлcтвo зa липcaтa нa cepиoзнa интpигa в тoзи peжим дойде пoд фopмaтa нa зaбaвeн YоuТubе клип, пoкaзвaщ кaк eднo 6-мeceчнo бeбe c лeкoтa ce cпpaвя c кoмпютъpнитe oпoнeнти със случайни натискания на бутоните. B някoи мoмeнти дeтeтo дopи изoбщo нe глeдa към eкpaнa, но пpoтивницитe любезно го изчакват без да контраатакуват.
Call of Duty: Modern Warfare 3

Резултат в Metacritic: 88
Средна потребителска оценка: 3.4

В последните години е нещо като традиция Call of Duty игрите да бъдат оплювани здраво от потребители в Metacritic, а тенденцията започна с появата на Modern Warfare 3. Това е първата игра от серията след напускането на голяма част от служителите на Infinity Ward, на чиито умения се дължеше успехът на предните игри.

Технически проблеми и скучни сцени помрачиха играта, особено на фона на нейните предшественици. Мултиплейърът - този стълб на цялата поредица - също бе най-слабият досега. Рециклираните режими и оръжия не добавиха нищо ново, а недоизпипаният дизайн на много от картите водеше до това играещите да умират често и по глупав начин. Call of Duty: Modern Warfare 3 бе първата грешна стъпка на някогашната хитова поредица и мрачен предвестник на това накъде отива тя.
Снимка: YouTube.com
Call of Duty: Modern Warfare 3

Резултат в Metacritic: 88
Средна потребителска оценка: 3.4

В последните години е нещо като традиция Call of Duty игрите да бъдат оплювани здраво от потребители в Metacritic, а тенденцията започна с появата на Modern Warfare 3. Това е първата игра от серията след напускането на голяма част от служителите на Infinity Ward, на чиито умения се дължеше успехът на предните игри.

Технически проблеми и скучни сцени помрачиха играта, особено на фона на нейните предшественици. Мултиплейърът - този стълб на цялата поредица - също бе най-слабият досега. Рециклираните режими и оръжия не добавиха нищо ново, а недоизпипаният дизайн на много от картите водеше до това играещите да умират често и по глупав начин. Call of Duty: Modern Warfare 3 бе първата грешна стъпка на някогашната хитова поредица и мрачен предвестник на това накъде отива тя.
Star Wars: Battlefront II

Резултат в Metacritic: 68
Средна потребителска оценка: 0.9

Актуалната Star Wars: Battlefront II дебютира ужасяващо и влиза ударно в тази класация със средна оценка от геймърите под 1 по десетобалната система. Гневът на феновете е съсредоточен най-вече върху пъкления план на ЕА да изкопчи колкото може повече пари под формата на микротранзакции при положение, че всеки собственик на играта вече е платил пълна цена за нея.

Критиката обаче не обхваща само бизнес модела, тъй като геймърите с право са разочаровани и от посредствената сингъл кампания. С продължителност от едва пет часа, в нея всичко свършва още преди да е започнало и вместо увлекателна сюжетна линия от гледната точка на Империята, имаме по-скоро един дълъг туториъл, бързо падащ жертва на отдавнашни Star Wars клишета. В резултат, въпреки че бе пълна с толкова много потенциал при анонса си, Star Wars: Battlefront II се оказа дори по-разочароваща от своя предшественик от 2015 г. и игра, за която ще се говори много в бъдеще – макар и не с добро.

Оценките, които дадена видеоигра получава в журналистическите си рецензии често се обсъждат широко от геймърите.

Професионалните материали имат голямо влияние, но критици и фенове често се оказват разделени в мненията си за някои от най-големите и дългоочаквани заглавия.

Това води до ситуации, при които високобюджетни ААА игри се оказват изключително зле приети от играчите, а заклеймени от списания и сайтове заглавия се радват на всенародната любов.

Разделението между двата лагера напоследък стана особено осезаемо, а скандалите около новата Star Wars: Battlefront II правят темата особено актуална.

Тук си припомняме 8 всеизвестни игри, които бяха оценени положително (или поне сравнително добре) от гейм журналистиката, но геймърите не им простиха някои грешки и напълно ги отрекоха.

За ориентир използваме средните оценки на тези игри, дадени им от публика и критика, в събирателния сайт Metacritic.

 

Най-четените