Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Руснаци с алтернатива на ЛГБТ филтъра

Създателят на "руската" апликация Олег Чулаков (вляво) и основателят на Фейсбук Марк Цукърбърг
Руснаци използваха повода, за да демонстрират националната си гордост
Сложиха на профилите си в социалните мрежи филтър с цветовете на руския флаг
Вдъхновен от тази "вълна", графичният дизайнер Олег Чулаков направи специално приложение

Хора от цял свят отпразнуваха новината, че САЩ легализира еднополовите бракове минала седмица. Милиони потребители използваха филтър с цветовете на дъгата, с който демонстрираха подкрепа си към глобалното либерализиране на правата на гей хората.

По-консервативни руснаци обаче използваха повода, за да демонстрират националната си гордост и сложиха на профилите си в социалните мрежи филтър с цветовете на руския флаг, пише "Индипендънт".

Вдъхновен от тази "вълна", графичният дизайнер Олег Чулаков направи приложение, което позволява на руснаците да покажат гордо своята национална принадлежност. Апликацията беше свалена над 5000 пъти.

Чулаков казва, че идеята му е патриотична, а не анти-гей инициатива. Въпреки това, мнозина сложиха контра-хаштагове, например "#pridetobestraight".

Гей правата не се радват на особена подкрепа в Русия, където през 2013 г. беше прокаран закон, криминализиращ "гей пропагандата". Много представители на ЛГБТ обществото в страната са обект на престъпления на омраза, а техни инициативи или протести често завършват с насилие и арести.

Междувременно стана ясно, че Фейсбук най-вероятно проследява хората, сложили филтър с цветовете на дъгата на профилните си снимки. Социалната мрежа следи как подкрепата на еднополовите бракове се разпространява между потребителите. Не е ясно дали това се прави заради самата статистика, нито дали данните се манипулират.

Въпросната опция за слагане на филтър върху профилната снимка е първото подобно приложение, което Фейсбук прави в защита на политическа кампания. Изследването на това колко и какви хора са го ползвали, може и да се окаже полезно, пише "Индипендънт". Влиянието на подобни апликации и кампании засега остава неясно.

 

Най-четените