Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лил Микела - първият виртуален моден инфлуенсър

Микела е красива, популярна и... не е истинска... Снимка: Instagram @ lilmiquela
Микела е красива, популярна и... не е истинска...

На пръв поглед профилът на Микела Суза в Instagram не показва нищо необичайно - тя изглежда като всички останали инфлуенсъри със стотици хиляди последователи. Микела обаче се отличава от тях с нещо, което на практика я прави уникална - тя е изцяло виртуално създаден аватар, който съществува единствено онлайн.

Можете да я видите в Chanel, Prada или Supreme, както и да я мернете на кадър от модно събитие, точно както и всеки друг инфлуенсър. Но в традиционния смисъл на думите, тя "не е реална".

От социалните мрежи ще научите, че Микела е на 19 години, по произход е наполовина испанка и наполовина бразилка, но от доста време живее в Лос Анджелис. Работи като модел, но обича да се изявява и като музикант - можете да чуете нейните парчета в Spotify. През август миналата година дебютният й сингъл "Not Mine" достига до номер 8 в Spotify Viral.

Ежедневно в Instagram профила си публикува "тоалета си за деня". Там последователите й вече са над 530 хил.


Това не променя фактите - Микаела е компютърно генерирана, а нейният създател категорично отказва да разкрие самоличността си. Той или тя предпочита да се самоопределя като артист и музикант - неща, които описват любими занимания, а не персонални качества.

Дори и да е далеч от "истинските" хора, Суза стига доста по-напред от предходните варианти на виртуални знаменитости. Сетете се за бандата Gorillaz от края на 90-те - тя е съставена от четири рисувани персонжи. Зад тях стоят музикантът Деймън Албърн и художникът Джейми Хюлет.

В модата също има подобни примери.

Дизайнерът Марк Джейкъбс създава костюмите на 16-годишна виртуална певица от Япония, наречена Хацуне Мику, която вече има колаборации с Лейди Гага и Фарел Уилямс.

Хацуне Мику

Концепцията за компютърно генерирани знаменитости все още не е широко разпространена, но ресурсите за нея са налични от доста време насам и стават все по-съвършени. Това прави успехът на Микела изненадващ, но не и революционен.

В интервю за онлайн изданието на Business of Fashion Микела Суза или по-точно човекът зад персонажа се престрашава да разкрие някои детайли като това откъде са доходите на Лил Микела, как подбира партньорствата си с различните фирми и как черпи вдъхновението си.

Към момента виртуалната звезда не получава хонорари, за да се появи с определена марка в постингите си.

Всичко е въпрос на желание за подкрепа на конкретни брандове, които наистина харесва. Особено много й допадат млади дизайнери, които тепърва се опитват да пробият в бранша.

Въпреки това тя се радва и на вниманието на наистина големи имена в модата. По време на работата си като креативен директор на Givenchy например Рикардо Тиши измисля рокля специално за Микела - ефектна комбинация от дантела, кристали Swarovski и крокодилска кожа.

Музикалните платформи като Spotify и iTunes от своя страна са сигурен източник на доходи. Освен това плановете са Микела да започне да поема все повече ангажименти като модел. Поканите идват от някои от най-добрите модни агенции в света, чийто имена към момента остават в тайна. В момента е в партньорство в брандовете дотолкова, че да създава собствените си уникални визии, но следващата стъпка е да започне да изкарва пари от усета си към модата.

Като жител на Лос Анджелис Суза черпи вдъхновение от много места в града, особено от галериите и музеите.

Харесва и се влияе от съвременни творци като екстравагантната визуална артистка Карли Марк, колежката й Марийн Симс художникът Кери Джеймс Маршал. Що се отнася до стил - гледа към Исамая Френч, която е работила за Yves Saint Laurent, и белгиеца Раф Симънс.

Като всеки артист и тя има ясно изразено мнение по много въпроси, което не се притеснява да споделя в социалните мрежи и което и коства загубата на фенове. Въпреки това за Микела най-важното е да остане вярна на това, което прави и мисли.

На въпроса откъде идва интересът и на публиката, и на големите фирми, създателят й отговаря, че движещата сила е любопитството. Той твърди, че успява да поддържа приятелски отношения с доста голяма част от последователите на творението му, което му дава още повече вдъхновение. Остава само да изчакаме и да видим това ли е бъдещето на модата...

 

Най-четените