Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

14 неща, които те правят малко по-добър в LinkedIn

LinkedIn има потенциал в България, използвайте го
LinkedIn има потенциал в България, използвайте го

LinkedIn е социалната платформа за професионалисти. Това не е Facebook, не е Twitter, не е блога ви. За да имате успешнa кариерa, е важно онлайн присъствието ви в LinkedIn да бъде под строг етикет. От създаването на платформата през 2002 г. до днес тя е събрала 225 милиона потребители. Ако искате да се откроявате сред тези потребители, няма да ви стигне да сте добри в това, което правите. За да преставите себе си професионално, трябва да следвате етикета за тази платформа. Ето няколко кратки съвета за вас от професионалист:

1. Сложете си снимка

Дори не си и помисляйте, че можете да се свързвате с хора в тази платформа, ако нямате снимка! Снимката, която си изберете, трябва да е представителна и да показва предимно лицето ви (тип паспортна). Може да си позволите тя да е по-разчупена и не толкова сериозна, но не прекалявайте в "разчупеното"; селфитата тук са абсолютно изключени! (Освен ако не сте германски национал и до вас не е Меркел)

 

Цвета


2. Бъдете персонални, когато пращате покана 

За разлика от поканата за приятелство във Facebook, LinkedIn предоставя възможността да добавите персонализирано съобщение с поканата, която пращате. Това не е просто досадна функция, добавена в професионалната мрежа. Идеята е да се свържете лично с всеки, когото познавате, или да се запознаете с тези, които не познавате лично. Така, ако не сте се виждали с някого от много време, може да разберете повече за работата му, дали компанията му има отворени работни позиции и т.н. Ако изпращате покана на някого, когото не познавате лично - представете му се. LinkedIn предоставя чудесна възможност за завързване на нови връзки.

3. Бъдете професионалисти

Ако в останалите мрежи обичате да споделяте неща за себе си, то тук е добре да не прекалявате с това. Бъдете професионалисти в социалната мрежа и никога не говорете по трите (мои) златни теми: политика, религия и пари. Ако искате да сте успешни и да изглеждате професионално, забравете да обсъждате тези теми онлайн.

4. Съобщението за "Добре дошъл"

Когато някой ваш познат се присъедини към LinkedIn, поздравете го! Това ще възбуди познанството ви и ще отвори диалог между вас и новобранеца: "Какво ново при теб?", "Къде работиш сега?", "Доволен ли си от комpанията си?" и подобни въпроси могат да ви помогнат да разберете повече за работната позиция и компанията на събеседника ви.

5. Поддържайте връзка

Направете усилието да поддържате някаква връзка с хората в LinkedIn, които мислите, че могат да ви бъдат полезни в бъдеще. Когато видите, че някой е качил интересна статия, постарайте се да я прегледате, да изкажете мнение и т.н. Статиите, които се качват в LinkedIn, са професионални и може и да ви е от полза да преглеждате за какво говорят вашите връзки там. Когато някой има нова работа, поздравете го - всички имаме голямо его и е важно то да се подклажда, тук LinkedIn не се различава от Facebook.

6. Запознавайте хората в LinkedIn

Най-добрият начин да ви харесват хората и препоръчват един на друг, е когато вие сте човекът, който ги свързва. Ако познавате добър работник, за когото мислите, че ще е подходящ за някоя компания, препоръчайте го; запознайте го с правилните хора; бъдете връзката между хората. Какво полза имате да познавате някой добър в една сфера, ако не го запознаете с този, на когото му трябва точно такъв работник. Създавайте респект сред познатите си чрез свързването им с други, сходни на тях, хора.

7. Отговаряйте на съобщенията си редовно

LinkedIn съобщенията са като имейлите - не искате да карате познатите си да чакат за отговора ви повече от 1-2 дни.

8. Саморекламата тук е табу

Ако сте любител на бижута и правите такива с цел продажба, LinkedIn е мястото, където НЕ искате да продавате. Недейте да пращате съобщения, в които карате приялите си в мрежата да купуват каквото и да било. Освен ако не сте прогресиращ и известен самосръчко сред бижутерите и вестниците и списанияте публикуват успешни истории за вас и бизнеса ви, забравете за саморекламата и продажбата в тази мрежа.

9. Не прекалявайте с постовете

Някои гурута в социалните мрежи казват, че да се поства в LinkedIn по веднъж на ден е ОК, но, по мое мнение, не поствайте повече от веднъж на всеки два дни. Постването на статии, информативни публикации и т.н. може да стане доста досадно за хора с малко време онлайн.

10. Не искайте препоръки от хора, които не познавате

Случвало ми се е да получавам молба за препоръка от хора, които дори не познавам. Вашата репутация на професионалист зависи от това колко професионално се представяте. Не искайте препоръки от хора, които не познавате - как може някой, който не е работил с вас, да ви препоръча?

11. Никога не бъдете негативни

LinkedIn групите са чудесно място за завързване на връзки, така че не отблъсквайте вашите нови връзки с негативни коментари и дръзки гледни точки. Никой не харесва Сърдитко Петко...

12. Забравете за съкращенията, хаштаговете и :-)

Ако не можете да пишете правилно, тогава имате проблем. Но ако можете да пишете добре, а сте пристрастени към съкращенията, чат езика и усмихнатите личица, помнете че LinkedIn не е мястото за тях.

13. Не просете Фейсбук харесвания

Една от най-големите грешки в LinkedIn етикета е просенето на Facebook харесвания. Не правете грешката да молите LinkedIn връзките си да ви харесват страниците в други социални мрежи.

14. Не става дума за вас, става дума за другите

Най-голямата грешка, която правят съвременниците ни в социалните мрежи, е, че всички мислят, че става дума за тях и за техните чувства и какво те мислят. Грешка - LinkedIn, особено, е мястото, където не става дума за вас, а за това с кого може да се свържете. Бъдете професионални, LinkedIn е за това.

 

Най-четените