Битката за титлата "Крал на YouTube" | webcafe.bg
Mobilecafe

Битката за титлата "Крал на YouTube"

лебовскиMobilecafe по BBC
28.12.2018, 17:29 (обновена 29.12.2018, 21:28)

1 от 3 снимки Назад Напред

Кой ще бъде крал на YouTube

Снимка: © YouTube

Само един канал в платформата за видео споделяне може да е на първо място по най-много абонати в световен мащаб. А в свят, в който традиционната развлекателна индустрия е доминирана доста сериозно от САЩ, претендентите за титлата са доста необичайни:

Индиецът Бушан Кумар твърди, че не е чувал за PewDiePie (ПюДиПай) допреди няколко месеца. Тогава 28-годишният швед, чието истинско име е Феликс Шелберг, обявява война на музикалния лейбъл на Кумар – T-Series.

Каналът на PewDiePie във видео платформата YouTube е този с най-много абонати в световен мащаб, но по-рано през 2018-а се появяват спекулации, че скоро ще бъде задминат от канала на индийската музикална компания. Това кара шведският влогър публично да коментира темата и да започне кампания за трупане на нови абонати. Феновете му взимат присърце надпреварата. Не такъв е случаят с "конкуренцията".

Собственикът на T-Series Кумар обяснява, че не се вълнува особено от това състезание и не разбира защо шведът гледа на това толкова сериозно, че да кара други хора да промотират канала му. Индиецът казва пред BBC просто и ясно: "Ние не се състезаваме с него".

И все пак "каналът с най-много абонати" може да е само един и в свят, така ангажиран със случващото се онлайн, не е чудно защо поне няколко милиона души са вперили погледи в броячите, за да следят кой ще е №1. А претендентите, с оглед на американската доминация в традиционния развлекателен пазар - наистина са необичайни – шведски влогър и индийска музикална компания.

От едната страна е PewDiePie - най-скъпоплатената YouTube звезда в света. Каналът му в сайта съществува от вече осем години и там могат да бъдат открити коментарни видеа от видеоигри, както и традиционни влогове и комедийни шоута. Името на Шелберг е вече е било замесвано в скандали заради анти-семитски коментари и нацистки изображения в неговия видеа. Неща, за които шведът вече се е извинявал публично.

В другия въображаем ъгъл на тази "битка" е T-Series – 35-годишен музикален лейбъл, който се разраства и на филмовия фронт, опитвайки се да се превърне в най-големия играч в Боливуд. Около 15 процента от приходите на компанията – равняващи се общо на 100 милиона долара – идват от нейния YouTube канал. Зад него стоят 13 души, които работят от седеметажната централа на T-Series в развлекателния квартал на Мумбай.

И двата YouTube канала имат по над 77 милиона абонати всеки като това е двойно повече от абонатите, които имат официалните канали на музиканти като Ед Шийрън и Тейлър Суифт.

Благодарение на своята кампания в търсене на подкрепа PewDiePie за момента води с около 1 милион абонати.

Тези числа обаче не са константа, а постоянно растат – шведът ежедневно се сдобива със средно 220 000 нови абонати, а новозаписалите се за канала на T-Series са средно 178 000 души дневно, сочат данните от сайта SocialBlade.

PewDiePie от есента насам е превърнал това каналът му да остане номер 1 не само в своя лична кауза, но и на много от почитателите си. Той призовава зрителите на своите видеа не само да се абонират за него, но и да се откажат от абонамента си за канала на T-Series, ако имат такъв.

Същевременно негови фенове хакнаха десетки хиляди принтери, за да принтират на тях съобщения и постери, с които призовават хората да се абонират за канала на шведа (доколко този агресивен подход води до желания резултат е друг въпрос).

Проблемът е толкова сериозен, че някои производители на принтери (сред които HP) да излязат с препоръки към потребителите си за това как да се предпазят от подобни хакове.

Освен това съществуват и онлайн подписки, започнати от почитатели на YouTube-ъра, в които има призиви каналът на индийската компания да бъде изтрит от видео платформата, тъй като е "заплаха за индивидуалните създатели на съдържание". Там T-Series е определяна като "алчна корпорация".

А самият PewDiePie дори записа песен, изпълнена с нападки към неговия конкурент за титлата "Крал на YouTube".

Шведът определено не може да се похвали с музикален талант, но това не пречи клипът с песента да е гледан над 83 милиона пъти – много повече, отколкото хиляди други стойностни парчета в YouTube.

Ръководните лица в T-Series обаче не дават вид да са се трогнали от битката за нови абонати, която PewDiePie и феновете му водят. Бушан Кумар отбелязва, че не е казвал на музикантите, които имат договор с компанията му, да публикуват съобщения с цел да увеличат абонатите на канала на T-Series. Изглежда, няма и нужда от това, защото шведът сам е свършил тази работа.

Кумар отбелязва, че благодарение на шума, вдигнат от PewDiePie по темата, индийският лейбъл е получил вниманието на много повече хора от целия свят.

Така абонатите са започнали да се увеличават дори по-бързо, а освен това творци от различни държави са започнали да търсят партньорство с T-Series. Т.е. кампанията на влогъра се е оказала полезна от бизнес гледна точка за неговия предполагаем опонент.

Ето защо Кумар коментира, че не се интересува от това кой е първи или втори по брой абонати в YouTube. Според музикалния шеф неговата компания има по-голям обсег, а това за него е по-важното.

Още повече, че "враждата" с PewDiePie няма как да дойде в по-подходящ момент за индийската компания. Следващият месец в YouTube канала й ще се появи клип на песен на един от най-популярните й изпълнители – Гуру Рандава, в който той си партнира с рапъра Питбул. И макар вторият да отнася доста подигравки онлайн, през годините е доказал, че умее да създава леки парчета, които да се харесват на масовата публика. Колаборацията му с индиеца е нещо, на което шефът на T-Series гледа като на успех, тъй като ще помогне за това повече хора извън Индия да узнаят за съществуването на YouTube канала на компанията му.

Лейбълът преговаря и с друга "международна поп звезда" за сходен дует с някой популярен индийски певец. Целта – популяризиране на бранда и опит за пробив на външни пазари. През годините T-Series вече са спомогнали за популяризирането на няколко певци като самия Гуру Рандава, чиито три най-гледани видеа имат повече от 1,5 милиарда гледания общо.

Възходът на индийската компания не спира – тя разполага с архив от повече от 160 000 песни и 55 000 музикални клипа. Следващата цел пред T-Series е да стане най-голямата филмова компания в Боливуд. През 2019-а ще продуцира общо 21 филма. В същото време продължава развитието и на музикалния фронт. Компанията понякога пуска до два нови клипа към песни дневно, а съдържанието постоянно расте.

Това помага на T-Series да стане най-гледания канал в YouTube. Клиповете в него са гледани общо над 55 милиарда пъти. Повече от половината от този трафик идва от Индия, следван от Пакистан и страните от Залива.

Насреща си азиатският лейбъл има един млад швед, който с провокативното си съдържание и постоянство е натрупал почитатели в Европа, САЩ и – естествено – азиатски държави. За Кумар обаче неговата компания и PewDiePie нямат нищо общо.

"Ние сме музикална компания. Той прави нещо различно. Играе видео игри, прави влогове и други подобни - няма място за сравнение. Желая му всичко най-добро", коментира шефът на T-Series.

PewDiePie обаче не е на това мнение. "Враждата" му с индийската компания за това кой ще притежава канала с най-много абонати в света носи дори на самия него облаги – нови зрители и тема, която да експлоатира във видеата си. А и, нека бъдем честни, отклонява вниманието от по-спорните моменти от неговата онлайн кариера.

Oще: pewdiepie  t-series  web  youtube  врява  интернет  развлечение  социални мрежи 


Още от Социални мрежи

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.12.2018, 11:30

1 L. U. V | 30.12.201811:36

Статията е писана от човек с изключен Интернет през 2018. Очаквах някъде да все пак да се каже че всичко е просто 'на ташак' ама уви, явно от някъде сигурно е копирана. Я от VOX я от WSJ или BBC, че те обичат да си дъвчат тая тема без да я разбират.
Да не говорим че PewDiePie тази година е доста далече от най-печеливш канал.
Цялата война е просто едно голямо 'Меме'. Дано някой не си мисли нещо различно.
   

оценка

+0 -0