Пилотите са новите звезди на Instagram | webcafe.bg
Mobilecafe

Пилотите са новите звезди на Instagram

webcafeLifecafe, по Дейли Бийст
29.04.2019, 17:10 (обновена 02.05.2019, 18:50)
пилот инфлуенсър

Снимка: © Instagram @ PilotPatrick

Всички са любопитни какво ли е да си пилот

Снимка от март 2018 година показва Патрик Биденкап наведен през един от прозорците на пилотската кабина като изглежда прическата, слънчевите очила и ризата му не се влияят от вятъра високо във въздуха.

Той е пилот на граждански самолет, който обича да споделя кадри с 522 хил. свои последователи в Instagram, където е @PilotPatrick.

Много от коментарите демонстрират обожание към към Патрик.

Биденкап е гермнец с неустоимо руса коса и безупречен тен. Нормално е да получава комплименти, макар че мнозина са скептични за автентичността на снимката. Те се чудят как е успял да се снима и го обвиняват, че е качил колаж.

Пилотът предпочита да не отговори на критиците си, но производителите на Airbus държат да подчертаят, че изображението очевидно е Photoshop.

Патрик обаче е един от примерите за една нарастваща тененция - пилотите са новите знаменитости на Instagram. Хаштагът #pilot е използван 5,2 млн. пъти. Анас Амире, който пилотира Airbus A350, има 390 хил. последователи и няколко фен страници, посветени на него.

Според него всички са любопитни какво е да си пилот.

Амире казва, че непрекъснато вижда как пасажерите се опитват да надникнат в пилотската кабина, докато се настанява в самолета. Много от пилотите могат да се похвалят със стотици хиляди последователи.

Освен това авиолинии като Emirates и Lufthansa поддържат собствени акаунти в социалните мрежи. Жаждата за подробности около пилотите явно е голяма.

Мария Петерсон в интернет е @PilotMaria. Половината от нейните пътувания са по работа, а другата част са за удоволствие. Тя уточнява, че докато е в пилотската кабина и е на работа, няма много време да си прави селфита. Извън професията си лично плаща за всеки един свой полет. Първоначално профилът й е насочен само към нейните приятели.

Снимките на пилоти могат да помогнат да добиете представа какъв е животът им. Те изглеждат страхотно в своите униформи и обикновено пътуват към някоя нашумяла дестинация. Не работят седнали в някой скучен офис.

Уменията и тренировките, необходими, за да станеш пилот, остават на заден план.

Вместо това всеки последовател остава с впечатлението, че между полетите всеки пилот си прекарва времето с коктейл в ръка на някой слънчев плаж и си представя, че ако той самият беше пилот, щеше да разполага със същите удоволствия.

Разбира се, има достатъчно пътуващи инфлуенсъри, които ни показват различни кътчета на света. Те обаче нямат осигурен достъп до пилотската кабина и изгледа, който се разкрива от там.

Петерсон се опитва да предупреди феновете си, че не всичко е такова, каквото изглежда. Пътят до това да станеш професионален пилот е дълъг и включва обучение, което може да струва над 100 хил. долара на година плюс стотици часове тренировки, натоварен график и често сериозен недостиг на сън.

Всички си мислят, че професията е бляскава и лесна, но всъщност работата е крайно отговорна и тежка.

Да бъдеш пилот е удовлетворяващо, води те до красиви местенца по света, но същевременно е изморително и трудно и включва дълги часове в кабината, пот, глад и объркан биологичен ритъм. Някои пилоти следват стриктно правилото да не се снимат по време на полет, дори и самолетът да е на автопилот и/ или в момента за управлението да отговаря помощник-пилотът.

От друга страна пилотите са перфектните инфлуенсъри. Те обикалят целия свят и почти винаги имат време да си направят поне едно селфи с някоя забележителност. Кой посещава повече дестинации от пилотите? Въпросът е риторичен...

Последователите им си мислят, че те летят безплатно, спят по хотелите без пари, получават невероятни възнаграждения и имат дълги ваканции. Всъщност обаче те стават рано, изпитват огромно напрежение, заплатата невинаги е удовлетворяваща, особено в началото, а много пилоти започват с големи банкови заеми.

Почитателите обаче поглъщат всяка подробност от живота на пилотите и не им пука дали е съвсем истинска.

Ежедневно пилотите в Instagram получават запитвания от рода на "Какво е нужно, за да стана и аз пилот?". Хората разпознават любимците си по летищата и им споделят, че също са се записали в авиошкола с цел да станат като тях.

Затова и много пилоти започват да се държат като типични инфлуенсъри. Те публикуват платено съдържание. Рекламират луксозни хотели. Показват с какви точно продукти поддържат косата и кожата си. Някои са толкова популярни, че си създават отделни профили с цел единствено и само реклама, от която получават доходи.

За момента не е ясно как авиолиниите гледат на това поведение. Повечето казват, че държат професионално и лично отговорни пилотите си за поведението им в социалните мрежи. Другото е въпрос на интерпретации, включително и спонсорираното съдържание.

Петерсон например рекламира скъпата марка часовници Breitling.

Тя споделя, че печели повече като инфлуенсър, отколкото като пилот. Благодарение на спонсорираните си снимки с часовниците на бранда тя успява да изплати студентските си заеми, които са надхвърляли 100 хил. долара. Но държи да се знае, че това не е животът на един пилот - това е измамата на социалните мрежи.

Другото е да прекарваш по 25 минути на твърда земя, да летиш до дестинацията си и обратно без почивка и да си правиш някое и друго селфи междувременно.

Oще: instagram  авиация  авиокомпании  авиолинии  гражданска авиация  инфлуенсър  пилот  пилоти 


Още от Социални мрежи

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

2 Bichkiiata | 02.05.201914:06

Бати марципановата снимка там най-отгоре. Тотален кич, но то си има хора за всичко.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 21.08.2013, 11:44

1 COMANCHY | 02.05.201900:46

Вярно е, така стоят нещата. Много скъпо обучение, много учене и труд. Но да летиш е яко!
   

оценка

+0 -0