Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Два милиона геймъри срещу най-мразената видеоигра

Нехаресванията за новата Call of Duty гонят 3 млн., а реакцията на феновете отдавна излезе извън традиционния интернет негативизъм. Става въпрос за натрупано недоволство, което изригна в малко очакван момент Снимка: YouTube.com
Нехаресванията за новата Call of Duty гонят 3 млн., а реакцията на феновете отдавна излезе извън традиционния интернет негативизъм. Става въпрос за натрупано недоволство, което изригна в малко очакван момент
Космическите битки в трейлъра може и да изглеждат примамливо за незапознатите с традициите на Call of Duty, но масово разгневиха феновете. Изглежда те имат нужда да усетят, че производителят Activision се съобразява с желанията им и с отзивите им от миналите игри Снимка: YouTube.com
Космическите битки в трейлъра може и да изглеждат примамливо за незапознатите с традициите на Call of Duty, но масово разгневиха феновете. Изглежда те имат нужда да усетят, че производителят Activision се съобразява с желанията им и с отзивите им от миналите игри
Поредицата Call of Duty е отчела над 250 млн. продажби в световен мащаб и е донесла милиардни приходи на Activision

Това е един от блокбъстърите в света на видеоигрите, една от най-продаваните поредици в историята. Нейното най-ново издание обаче бива разгромявано в малко очаквана негативна кампания, сякаш започната спонтанно от милиони геймъри - и то месеци преди играта въобще да излезе.

Call of Duty: Infinite Warfare е традиционното годишно продължение на Call of Duty серията, радваща се на нова част всяка есен. Още първият трейлър на Infinity Warfare, излязъл в началото на месеца, разгневи геймърите, като до момента „палците долу" за него в YouTube са над 2 млн. и половина срещу 400 хил. харесвания.

В резултат на тази масирана атака срещу видеото, то вече е не просто най-неодобряваният трейлър в историята на YouTube, но и вторият най-мразен клип в платформата от какъвто и да е тип. Над него остава само трудно достижимият Джъстин Бийбър с видеоклипа си към Baby и неговите 6.2 млн. нехаресвания от недоброжелателите - като естествено, геймърите са си поставили за цел да надминат и тази цифра в гнева си към Infinite Warfare.

Но от какво е продиктувано цялото недоволство?

На незапознатите със специфичния случай трейлърът едва ли би им изглеждал зле, даже напротив (поредицата Call of Duty по начало предлага едни от най-впечатляващите екшън сцени във видеоигрите). Причините той да е толкова зле приет обаче не са една и две и отразяват дълго трупано геймърско недоволство.

Като начало, действието на новата игра се развива в бъдещето и включва космически битки, а феновете на поредицата съвсем ясно заявяват, че предпочитат по-реалистичните сюжети от миналите издания. Първите Call of Duty игри пресъздаваха епични сражения през Втората световна война и традициите на поредицата са свързани с действие, развиващо се в миналото или в съвременността. Геймърите изразяват отегчение към футуристичните екшън игри, от каквито има достатъчно голям избор извън Call of Duty.

Също така, в графично отношение играта все още изостава от конкуренцията, а големи промени в графиката на Call of Duty продължават да липсват година след година.

Подигравки и пренебрежение предизвиква и това, че Infinity Warfare е предлагана в специален пакет с обновено издание на една от най-обичаните Call of Duty игри, Modern Warfare, която излезе преди 9 години.

Като цяло, геймърите изглежда се чувстват пренебрегнати от производителите Infinity Ward и разпространителите от Activision, които с нищо не показват, че се вслушват в желанията им как да продължат поредицата.

Невъзможността за по-добра връзка между фенове и разработчици идва и от безмилостния цикъл на производство - нова Call of Duty игра наистина излиза всяка година и като цяло следва едни и същи утвърдени формули. Тук се крие вероятно най-голямата причина за недоволството и тя е натрупалата се умора от всичко, свързано с поредицата, която изглежда отдавна преминала най-добрите си години, но въпреки това продължава да е успешна.

От Activision реагираха още през първите дни на негативната кампания и опитаха да я представят като нещо положително, показващо каква огромна страст предизвиква Call of Duty у феновете.

Изпълнителният директор на компанията Ерик Хиршбърг припомни, че трейлърът на Black Ops 2 (една от предишните Call of Duty игри) също имаше рекорден брой нехаресвания за трейлър на Activision, но самата игра се превърна в една от най-продаваните от серията. „Със сигурност знаем, че ако винаги правехме само това, което е сработвало в миналото и никога не поемахме творчески рискове, нямаше да изградим поредица. Денят, в който започнем да се тревожим, е денят, в който ще спрем да опитваме нови неща", каза Хиршбърг.

Той добре осъзнава, че Infinity Warfare все още има шанса да се окаже много успешна игра, колкото и геймъри да твърдят, че са я отписали предварително.

Случаят с недоволството към нея обаче е показателен и е част от все по-популярна тенденция.

Продължава да е актуален идентичният случай с трейлър на предстоящ филм - този на „Ловци на духове", превърнал се в най-мразения филмов трейлър в YouTube с над 800 хил. нехаресвания и концентрирал в себе си натрупалото се недоволство към холивудската индустрия.

Гневът към Call of Duty: Infinite Warfare обаче е в доста по-големи мащаби, а как ще се отрази той на самата игра, ще разберем след нейното излизане на 4 ноември.

 

Най-четените