Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мама е моден блогър

Бременността и отглеждането на дете не означава да губите чувство за стил Снимка: Getty Images
Бременността и отглеждането на дете не означава да губите чувство за стил

След като изкъпва, облича, храни и оставя трите си деца на училище и детска градина, домакинята Аврил Кийс качва в блога си снимка, на която показва дрехите, с които е била облечена, докато прави всичко това.

Снимките, на които тя носи дрехи като ярка риза, комбинирана с дънки по тялото и практични обувки на платформа, които винаги купува от по-масови магазини като Marks&Spencer или H&M, са основата на нейния блог, наречен School Gate Style. Аврил оценява дрехите според техния стил и качество и поставя линкове с подобни, дори още по-евтини модели, които биха били подходящи за заети майки с по-ограничен бюджет.

След това тя изпраща съобщение на стотиците си последователи във Facebook и Twitter, за да ги уведоми, че най-новата й визия вече е качена онлайн. Само до обяд schoolgatestyle.blogspot.com достига 300 до 500 уникални посещения - а малко по-късно получава и още повече, след като последователите й от САЩ се събудят и започнат да преглеждат любимите си блогове.

И неработещите майки могат да бъдат любители стилисти

38-годишната Аврил признава: "Щях да бъда малко разочарована, ако по-малко хора четяха блога ми". Нейният сайт, който стартира през януари и досега е събрал общо 50 000 посещения, е един от новите видове блогове за улична мода, насочени към майки от всички възрасти, търсещи доза модно вдъхновение. Този тренд, често включващ самоиронично озаглавени блогове (като "Стилът на крайните квартали" и "Изглеждам ли 40-годишна в ТОВА?") се разраства постепенно, предлагайки хитри и практични съвети за целевата група на майките, която често бива пренебрегвана от модните списания и луксозните модни марки.

Новите онлайн модни гурута печелят вдъхновение от по-достъпните модни марки и приятелите си и споделят мислите си, докато децата им са на училище или спят. Техните блогове показват топове, които са модерни, могат да се перат в пералня и са на достъпни цени, токчета, с които можете да бутате детска количка и дънки, които няма да разкриват ръбовете на бельото ви, докато лазите по пода, за да събирате детските играчки.

Хелън Канинг, основател на cocomamastyle.com, коментира: "Майките също искат да бъдат модерни, но по по-практичен начин. Ако се интересувате от мода, модата за бременни и бельото за кърмене ще ви се сторят доста ужасяващи".

Бременността и отглеждането на дете не означава да губите чувство за стил

Луси Уилсън, която поддържа thesuburbanstyle.com от дома си в Челтънхам, докато двегодишната й дъщеря Матилда спи, е съгласна: "Определено се създава усещането, че да си родител означава да нямаш усещане за стил".

"След като родих дъщеря си, открих, че си купувам неща, които никога преди не бих облякла, като например обувки от Birkenstock. Изминавах много големи разстояния с бебешката количка, затова имах нужда от удобни обувки, а освен това исках да бъда виждана като майка. След това един ден се погледнах в огледалото и си помислих: "Това не съм аз". Обърнах се към модните блогове за съвет, но те нямаха представа каква е суровата икономическа реалност да бъдеш майка, която си стои вкъщи, когато трябва да се плаща за храна и бензин. А освен това не живеех в Лондон, затова и препоръчваните от модните гурута магазини не бяха особено достъпни за мен".

Балансът между мода и майчинство създава главоболия на немалко дами

Style Guile е един от най-старите подобни блогове. Той е създаден преди 2 години от 41-годишната Бет Гудърхем, която живее близо до Бирмингам и е майка на 3 деца. В опит да разбере как да открие баланса между модата и майчинството, тя се обръща към Интернет за помощ. "Осъзнах, че има много блогове на млади момичета, които публикуват снимки на всички дрехи, които носят, но съдържанието, предназначено за жени на моята възраст, бе твърде ограничено," спомня си тя.

След като прочита статия за блоговете в едно женско списание, тя решава да ги опита и така създава styleguile.blogspot.co.uk. "Не разбирам особено от компютри и все още правя някои грешки," признава тя. Бет публикува снимки на дрехи,с които изпраща децата си до училище (често от по-масови модни марки като Gap и Zara) и дава модни съвети на жените като нея. Style Guile получава по 1000 посещения всеки ден и непрекъснати въпроси от читатели за това какви костюми прилягат на формата на тялото им и къде да си намерят разделители за гардероб. Първоначално обаче авторката се е притеснявала, че блогът ще провокира злонамерени реакции.

"Има едно усещане, че жените трябва да стават невидими след определена възраст. Мислех, че хората ще си кажат: "За коя се мисли тази?", но в по-голямата част от времето обратната връзка е много позитивна. Преди един месец получих имейл от една жена, която ми сподели, че е научила повече от блога ми за обличането според формата на тялото, комбинирането на цветовете и дрехите, отколкото от разглеждане на лъскави списания в рамките на 20 години".

За неработещите майки е важно облеклото да е едновременно естетично и достъпно

Аврил, която преди е работила в банковия сектор, се вдъхновява да започне блога си, когато открива, че се намира в модна задънена улица. "Ако сте работили в бизнес среда и след това си останете вкъщи, ви се налага да си намерите съвършено нова идентичност и стил," обяснява тя. "Преди носех костюми всеки ден, а изведнъж се оказах вкъщи с повръщащи деца, които се въргалят по пода и ходят на детска градина. Не исках да изгубя чувството си за стил и да се превърна в поредната майка с гащеризон, но това, което имах в гардероба си, не ми вършеше работа. Не се смятам за някакъв моден оракул - аз съм просто една майка, която показва всекидневното си облекло. И все пак мисля, че доста разумно избирам какво обличам и на каква цена го купувам."

Блогът на Аврил е непретенциозен (понякога дори двете й дъщери я снимат за него), но точно това е част от чара му. "Аз съм голяма късметлийка. Познавам блогъри, които са получавали наистина лоши коментари, но на мен това не ми се е случвало, защото имам добра публика и не се опитвам да прекрачвам граници с дрехите, които нося," споделя тя. "Блогът ми изглежда толкова нормално, че хората просто не намират какво да критикуват в него. Някой някога беше казал, че в него има само жилетки и дънки по тялото - но в крайна сметка нали точно това носят жените?"

"Правя го с толкова голяма страст, че дори не би ми направило впечатление, ако някой ми каже, че не му е харесал. Винаги съм била твърде критична към себе си в работата си, винаги съм мислела, че мога да се справя още по-добре, но блогът ми ме кара да очаквам с нетърпение всяка следваща публикация. Чувствам се много горда от това, което съм направила с него до момента".

Някои от тези жени дори успяват да превърнат блоговете в своеобразна кариера

Какво обаче мотивира тези жени да нарушават собствената си неприкосновеност и да посвещават толкова време и усилия на това? Дали е търсенето на внимание, възможността за печелене на пари или борбата със социалната изолация? Аврил, която признава, че някои от приятелите й не разбират нейното решение да поддържа блог, споделя: "Това е лесен начин да споделиш и сравниш това, което си си купила в магазина с някой друг - а коя жена не обича да го прави? Никога не съм имала намерение да печеля пари от блога си".

Въпреки това, изглежда че блогът й започва да се превръща в някаква форма на удобна за семейството кариера. През февруари тя бе поканена на модната седмица в Белфаст, а освен това е писала статии за няколко различни лайфстайл издания. Междувременно Бет е загърбила своята успешна кариера в областта на правото и сега работи като личен стилист заради блога си. Освен това по-малки британски марки като Hush и Stella & Dot се опитват да се свържат с нея и да я поканят да оцени продуктите им.

"Постепенно започват да ме търсят от разни места," споделя тя. "Аз съм добър посредник за всички марки, които са насочени към потребителската група, в която попадам - макар че по-малките компании още не са свикнали да работят с блогъри. Учителите в училището на децата ми искат да изнеса урок пред момичетата за това какво е да управляваш собствен бизнес. А дъщеря ми ми казва, че имам "най-яката" работа на света."

 

Най-четените