Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google и Facebook си го мерят по снимките

Интерфейсът на Snapseed за iPad
Интерфейсът на Snapseed за iPad

Пет месеца, след като Facebook купиха Instagram за 1 милиард долара, Google също навлезе в бизнеса със ефектите върху снимки. Търсачката-гигант погълна съществуващата от 17 години компания Nik Software, която стои зад приложението за редактиране и филтриране на снимки Snapseed. Макар че Nik Software разработват всякакви фотографски приложения като Color Efex Pro и Dfine за Mac и Windows, софтуерът за iOS очевидно е златното яйце в тази сделка.

Условията на продажбата на бяха разкрити, но очевидно тя не може да се сравнява с Instagram поне като цена. Въпреки това, Google не могат да бъдат обвинени, че са спрели да наливат пари в разрастващата се битка срещу Facebook. Социалната мрежа Google+ непрекъснато получава нови и нови функционалности, но все още растежът й е далеч от този на процъфтяващ проект.

Snapseed е просто поредното оръжие във войната за потребители, която Google води срещу Марк Зукърбърг и компания.

Повечето хора правят аналогии между Snapseed и Instagram, но в много аспекти Snapseed предлага повече. Така и трябва, защото за разлика от Instagram, това е софтуер, който струва между 5 и 20 долара. С Instagram можете да приложите един от 16 филтъра и рамки на снимка, след което да промените фокуса и наситеността на цветовете, докато Snapseed може да прави това плюс още цял куп други неща. Приложението е известно с прецизните настройки на цвета, осветяването и наситеността на цветовете. Освен това, то може да изостря, изправя, изрязва и добавя ретро филтри към снимките.

Само година след лансирането на Snapseed, приложението достигна до 9 милиона потребители и спечели наградата "Приложение на годината за iPad" за 2011 г. То е достъпно за Mac и Windows на цена от 20 долара и за iOS срещу $5. От януари тази година от компанията обещаха да пуснат и версия за Android, но поне до този момент няма индикации за такава. Това вероятно ще се промени съвсем скоро, предвид новите собственици на компанията, освен ако Google не отидат още по-далеч и не абсорбират технологията на Snapseed в съществуващите си продукти.

Новите територии, завземани от Google в "социалната" им надпревара с Facebook

Google+ се фокусира върху снимките от известно време насам, осигурявайки неограничено пространство за съхранение на снимки, инструменти за редактиране на изображения, предоставени от Picasa, плюс функцията Instant Upload в мобилното приложение за Google+. Тя автоматично качва всяка заснемана с вашия телефон снимка в албумите ви в социалната мрежа. Новата покупка ще даде възможност на Google да добави още повече функции към Google+ или пък да разработи остави Snapseed като свое собствено приложение от рода на Instagram. Това едва ли ще заличи предимството на Facebook, но поне би направил настоящите потребители на G+ по-доволни.

Google вече са се справили добре в предоставянето на сигурно място за бегълците от Flickr и други фотоентусиасти, предоставяйки възможност за качване на изображения с висока резолюция и инструменти за редактиране като изрязване, изостряне, добавяне на текст и разнообразни фотофилтри в Google+. Facebook и Instagram от своя страна са пословични с компресирането на потребителските снимки с цел пестене на пространство в сървърите, макар че Facebook наскоро добавиха възможност за качване на изображения с по-висока резолюция в сайта си. Подобен на Snapseed фотоинструментариум в мобилното приложение на Google+ бързо би го изравнил с възможностите за фоторедактиране на Facebook и Instagram. Важно е, все пак, да добавим, че потребителите на Google+ , които използват опциите за качване на снимки от мобилен телефон, далеч не са толкова активни.

Нивото на интеграция между SnapSeed и Google+ все още не е напълно ясно

Факт е, че макар Snapseed да не е толкова популярно като Instagram, приложението си има своите почитатели сред фотоентусиастите и би паснало добре на Google+ в акцента им върху споделянето на снимки. От The Verge разкриха, че отделът от придобитата компания, който досега е работил по Snapseed, ще работи директно по проекти за социалната мрежа, което разбива всякакви съмнения за интеграцията на Snapseed и Google+.

Основният въпрос е как интернет гигантът ще подходи в случая. Да вземем например Facebook, които въпреки че купиха Instagram, засега го поддържат като независимо приложение и лансираха отделен софтуер за iOS - Facebook Camera, който разполага с подобни на Instagram филтри. Google също имат възможност да интегрират филтри, рамки и инструменти за редактиране на изображения от Snapseed директно в мобилното си приложение за Google+ за iOS, докато междувременно се разработва отделна Android версия на Snapseed.

В интерес на истината, Google се опитва да ни убеди, че G+ не е призрачният град, за който много от нас го считат

Главният вицепрезидент по инженерните въпроси Вик Гундотра потвърди новините за новата покупка на Google чрез пост в социалната мрежа на търсачката, ала по-голямата част от неговия ъпдейт акцентираше върху факта, че мрежата е достигнала до 400 милиона регистрирани потребители - хора, които са се регистрирали за услугата или индивидуално, или през съществуващ акаунт в Gmail. Той пише: "Тази седмица достигнахме и до друг важен момент - над 400 000 000 хора вече използват Google+. Само преди година разрешихме публичната регистрация в мрежата и не можем да си представим, че толкова много хора са се присъединили към нея за 12 месеца".

Тези цифри не бива да се бъркат с броя на хората, които действително използват Google+ редовно, а и самият Гундотра изтъква, че реално само 100 милиона от потребителите използват социалната мрежа всеки месец - както през компютрите си, така и чрез мобилните си телефони. Разбира се, тази статистика е нищожна в сравнение с 955-те милиона активни потребители месечно във Facebook, но Google бързат да подчертаят, че новата им социална мрежа се разраства бавно, но славно.

 

Най-четените