Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Cisco искат колата ви

Много електронни гиганти искат да навлязат на автомобилния пазар
Много електронни гиганти искат да навлязат на автомобилния пазар

Cisco тръгна на кръстоносен поход за преобразяване на автомобилите.

Мрежовият гигант печели 46 милиарда долара годишно от продажби на рутери и мрежови комутатори, които свързват компютрите с интернет и локалните мрежи. През изминалото десетилетие, компанията пренебрегваше цяла нова система от компютри, която става все по-сложна - а именно тази в автомобилите.

Това обаче започва да се променя

През февруари Cisco откриха нов бизнес-отдел, чиято мисия е да работи с производители на автомобили и части за тях и съществено да преобрази начина, по който се свързват бордовите компютърни системи. "Свързахме се буквално с всяка автомобилна компания в света," разкрива Хелдър Антънис, управляващ директор на новия отдел на Cisco.

"Наистина искаме да помогнем на компаниите да изградят един общ стандарт за базовата мрежова платформа, след което да им дадем възможност да градят иновации върху нея", допълва той.

Cisco далеч не е единственият технологичен гигант с идеи за автомобилния свят, даже по-скоро е един от последните, пробвали се в този бранш. Microsoft отдавна предложиха версия на своята операционна система Windows, която да обединява всички услуги в автомобила, а Google разполага със собствени самоуправляващи се коли. Очевидно е, че и Стив Джобс е приемал автомобилите като следващата велика територия, която да бъде завоювана от Apple.

Cisco се различават малко от всички тях. Те не искат да създадат операционна система за вашия автомобил, или да го управляват автоматично.

Те искат да го свържат в мрежа

Резултатът от това ще бъде една по-свързана кола - такава, която може да превключва между безжични 4G мрежи, докато едновременно с това показва видеоклип от YouTube на децата на задната седалка, без да прави никакви засечки. Един такъв автомобил би могъл да получава своите ъпдейти на фърмуера дистанционно, а освен това би бил и по-лек, заради използването на безжични връзки и по-леките Ethernet кабели.

Всъщност, Антънис е на мнение, че "свързаният автомобил" на Cisco може лесно да свали 30-40 килограма от теглото на колата под формата на кабели.

Идеята се върти в компанията от около три години насам, като първоначалната й форма е иновационен проект, ръководен от Флавио Бономи от изследователския център на Cisco.

Днес Антънис управлява екип от около 20 души, който е започнал да постига сериозен напредък.

Работейки съвместно с производителя на безжични радиопредаватели Cohda по тестове за американското транспортно министерство, те разработват системи срещу катастрофи, които могат да споделят данни чрез протокол за обмен на данни между автомобилите, наречен DSRC (спезиализирани комуникации с ограничен обхват).

Миналата година, по време на автомобилно шоу в Копенхаген, Cisco демонстрираха прототип на "безжично свързан автомобил", който би могъл да бъде използван от полицията и пожарната.

Мисията: унификация на автомобилните мрежови платформи

Днешните автомобили имат множество цифрови устройства - всичко, от заключващия механизъм на вратите до сензорите в телевизорите, вградени в колите, е контролирано от компютри, но мрежите, които ги свързват заедно представляват хаотична смесица от различни технологии.

Основната цел на Cisco е да унифицира тези вътрешноавтомобилни мрежи по начин, подобен на този, по който унифицира корпоративните мрежи.

Антънис се надява, че първите автомобили с технологията на Cisco ще излязат на пазара през 2015 година. Компанията иска да започне със софтуер - "вътрешен за превозното средство клиент", който помага на колата да се свърже с безжични мрежи.

Чак след това тя планира да предложи прехода към собствената си мрежова технология за автомобили. Крайната цел е автомобилът да се превърне в постоянно свързана компютърна мрежа - нещо като осезаемо по-тежка и сложна версия на мобилния телефон.

Понастоящем техниците трябва да свързват автомобилите в сервизите, за да обновят софтуера на бордовата електроника. Платформата на Cisco "ще осигури сигурен достъп до електрониката в автомобилите, така че ъпдейтите на фърмуера да се случват дори и докато спите," обяснява Антънис.

 

Най-четените