Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Краят на измислените сметки за GSM е близо, твърдят специалисти

Краят на измислените сметки за GSM е близо, твърдят специалисти

Казват, че конкуренцията е хубаво нещо. Особено в бизнеса, тя ражда освен „спортна злоба" между съревноваващите се, и много подобрения, най-често за клиентите. И това, ако тя е между фирми, които предлагат подобни услуги. Когато обаче, конкуренцията е от типа „сектора срещу технологиите", тогава направо очакваме чудеса за потребителите.

И за да не стане много евфемистично, веднага обяснявам. Въпреки, че не е особено популярно, „любимите" на мнозина мобилни оператори, в последната половин- една година претърпяват сериозна криза. Тя далеч не е свързана с това, че броят на абонатите спада. Напротив. Той расте главоломно в цял свят и това всъщност е един от основните бизнес парадокси. Кризата обаче никак не е лесна за справяне, защото тя не е свързана с появата на нов играч на пазара или дъмпинг на цените, а е резултат от естествени еволюционни процеси, под формата на безплатни приложения.

Както у нас, така и в световен мащаб, броят на хората, които използват смартфони или таблети нараства скокообразно. Съвсем естествено, всички, които имат достъп до мобилен интернет или Wi-Fi, предпочитат да използват безплатните възможности за разговори или съобщения - WhatsApp, Viber, iMessanger и други. Резултатът - милиарди долари годишни загуби за мобилните оператори...

Сигурни сме, че на дали точно в момента ще ви стане жал за тях. Не ни е и това целта. Въпросът в случая е, че специалистите по мобилни комуникации са категорични, че единственият „шанс" за мобилните оператори, както по света, така и у нас, разбира се, в тази криза, е най-после да започнат да се „вслушват" в желанията на клиентите си. В нас.

„Кризата, в която са в момента мобилните оператори е изключително сериозна за тях. Единственият начин да оцелеят на бизнес пазара, е да започнат да персонализират услугите си, да ги адаптират изцяло към нуждите на клиентите си или с други думи те най-после да осъзнаят, че клиентът е преди всичко", категоричен е вицепрезидентът на една от големите световни IT компании - Comptel, Ула Койуковски.

„Времето на монополно високите цени за разговори, съобщения или интернет е безвъзвратно отминало. Загубите в момента в световен мащаб са за милиарди долари месечно, заради използване на безплатните приложения. Пред мобилните оператори алтернативата е една единствена - бърз, качествен и по-евтин интернет. Но не с предлагане, както досега, на няколко „универсални" пакета. Универсалното не е дума от бъдещето. Успешните бизнеси на утрешния ден ще са персонални. Какво означава това? По-добро разбиране на клиента, проучване в дълбочина на неговите навици, интереси и желания. Големите данни (Big Data), или всички данни, които ежесекундно се събират от нас - потребителите, докато пазаруваме с кредитните си карти или сърфираме из интернет, просто трябва да се разчитат правилно, да се анализират от бизнеса и на базата на резултатите, да се правят прогнози, да се разработват нови продукти или услуги. Друга алтернатива просто няма."

Въпреки, че към момента явлението „Големите данни" се възприема със смесени чувства от представители на бизнеса по цял свят, които го оприличават с хипер-база данни „ала Оруел", експертите са сигурни, че ако към тях се подходи с внимание и дори с необходими държавни регулации, те са нашият „билет към бъдещето". Бъдещето, когато ще използваме повече и ще плащаме по-малко.

Дотогава?

Дотогава, ще е добре да си „носим новите дрехи", както казват хората, и да си използваме „бързия интернет", защото, ако мобилните оператори не подобрят тези си пакети, няма да са рядкост хората, които ще си купуват смартфони и ще ги използват само с Wi-Fi. Без СИМ и без месечни такси и измислени цени за SMS и други подобни услуги, непроменени при някои български оператори, дори с години.

 

Най-четените