Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Apple и по-малкият iPad

Скокът им в по-долните пазарни ниши изненада

Стив Джобс някога се подиграваше на таблетите с малки дисплеи, казвайки, че трябва да ги продават със шкурка, за да може хората да си изтъняват пръстите, преди да ги използват.

Ала това не успя да възпре неговата компания да смали iPad след смъртта му

iPad Mini на Apple, анонсиран тази седмица, тежи около 300 грама и разполага със 7.9-инчов дисплей, което прави неговата повърхност значително по-малка в сравнение с оригиналния 9.7-инчов iPad. Вицепрезидентът по маркетинга на Apple Филип Шилър заяви, че по-малкият и лек таблет би бил идеален избор за хора, които имат нужда от нещо по-преносимо, в сравнение със 700-грамовия iPad.

Най-евтиният iPad Mini ще се продава на цена от 330 долара - или с около 130 долара по-скъпо от таблетите с подобен размер от конкурентни производители. Освен това, Apple представиха и нови лаптопи и десктоп компютри, както и ъпгрейд за по-големия си iPad, състоящ се от по-бърз процесор и Lightning конектор, който първо се появи в iPhone 5.

"iPad е най-продаваният таблет в света и няма да махнем крака си от газ педала," заяви изпълнителният директор на Apple Тимъти Кук по време на събитието.

По-малкият iPad е сериозна промяна за компанията

Някога Джобс бе заявил по време на разговор с инвеститори, че 7-инчовите таблети от конкуренти като Samsung и Research in Motion са "недоносчета", които са твърде големи, за да се конкурират със смартфон - и твърде малки, за да се конкурират с iPad.

Ала заради всичко случващо се на пазара на таблетите напоследък, вече е невъзможно да се пренебрегнат по-малките модели. Най-върлият конкурент на Apple - Googlе, наскоро лансира своя 7-инчов таблет Nexus 7, струващ 200 долара. Amazon представиха седем нови Kindle таблета, сред които и 7-инчов модел на цена от $160 и 8.9-инчов модел за $300.

Таблетът Nook на Barnes & Noble, чиято стартова цена е 200 долара, също се продава добре. Взети заедно, трите компании са продали около 15 милиона от тези по-малки и по-евтини таблети, по изчисления на Forrester Research.

Колкото и да не им допада това, Apple са принудени да признаят, че имат конкуренция


По време на анонса на новия таблет, Шилър сравняваше iPad Mini директно с Google Nexus 7. Той заяви, че Mini e по-лек, по-тънък и по-издържлив от таблета на Google и въпреки всичко има по-голям дисплей от него.

"Други вече са се опитвали да правят таблети, по-малки от iPad, ала са се проваляли с гръм и трясък," каза Шилър, докато показваше снимки с приложения, работещи  на Nexus 7 и iPad Mini.

Той отбеляза, че iPad Mini разполага с достъп до каталога на Apple от 275 000 приложения, които вече са създадени специално за iPad. По-голямата част от петстотинте хиляди приложения в магазина за приложения на Android са създадени за смартфони, а не за таблети.

Apple все още доминира на пазара на таблети; компанията обяви, че до този момент е продала 100 милиона iPad-а. Ала е факт, че биха могли да продадат още 15 милиона, ако бяха предложили по-рано една по-малка и евтина версия на пазара, коментира Сара Ротман Епс - анализатор от Forrester.

"Вместо да се откажат от по-достъпната ниша на пазара и да я оставят на Amazon и Google, те предпочитат да се борят да превземат и нея," допълва Ротман Епс. "Apple постъпиха умно, като действаха, преди това да се превърне в по-голям проблем."

Борбата за по-ниските пазарни ниши не донесе скок на акциите на Apple

Ротман Епс коментира, че iPad Mini би се харесал на жените, защото би могъл да се побере в дамска чанта по-лесно. Освен това, той би постигнал по-големи успехи от по-големия и по-скъп iPad в развиващите се страни като Китай, където търсенето на iPad е по-ниско в сравнение с търсенето на по-евтини Android таблети.  

Компонентите на iPad Mini съвпадат с останалите мобилни устройства на Apple: конектор Lightning и 5-мегапикселна камера. Въпреки това, по-малкият таблет не разполага с Retina дисплеят с висока резолюция, с какъвто е снабдена по-голямата му версия, което вероятно се дължи на стремежа този таблет да бъде по-тънък и лек. Продажбата на новите iPad модели ще започне от 2 ноември, а версията с мобилен интернет ще бъде достъпна две седмици по-късно.

По-големият iPad от четвърто поколение бе лансиран седем месеца след като Apple представиха последната версия - необикновен ход от страна на компанията, тъй като обикновено изчакват година, преди да представят нови версии на продуктите си. Ала този тайминг позволява на Apple да продава таблетите си по време на празничния сезон.

Анализаторите са разочаровани от "твърде високата" цена на мини-таблета на Apple

Стойността на акциите на Apple падна с 3.3 процента и сега е 613.36 долара. Шоу Ву, анализатор в Sterne Agee, коментира, че инвеститорите са предимно разочаровани от цената на iPad Mini, като някои от тях са се надявали, че тя ще бъде по-близо до цените на конкурентните таблети от Amazon и Google.

Ву отбелязва, че като цяло, Apple не се опитва да постави минималната възможна цена за продуктите си. Според него, за разлика от Amazon и Google, Apple печелят предимно от продажби на хардуер, а не толкова на съдържание (въпреки че тази теза е леко спорна, заради огромните количества продавана музика в iTunes), така че анализаторът очаква iPad Mini да генерира сериозни приходи.

"Същото е и при Mercedes и BMW," обяснява Ву, "Дали ще понижат цените си повече от Honda или Toyota? Вероятно не". Според него, силата на Apple е във вселената от приложения, книги и музика, а нито Google, нито Amazon не покриват всички тези области толкова изчерпателно.

 

Най-четените