Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook се прицели и в онлайн търговията

Facebook Gifts може да се окаже първа стъпка в изграждането на "социална" система за онлайн разплащания
Facebook Gifts може да се окаже първа стъпка в изграждането на "социална" система за онлайн разплащания

През май тази година социалната мрежа Facebook направи едно от по-скъпите си покупки - стартъпът Karma на стойност 80 милиона долара. Програмата на малката компания използваше информация от социалната мрежа, за да уведомява потребителя за предстоящите рождени дни, сватби и подобни на приятели и улесняваше купуването на различни подаръци.

Няколко месеца по-късно, вече е ясно каква е била целта на покупката - Facebook навлезе в онлайн търговията с новата си услуга Gifts, която е базирана на технологията, разработена от Karma. С нейна помощ ще можете да купувате на своите приятели всичко - от шампанско до очила. Подаръците може да са реални вещи или ваучери за покупки, които сами по себе си са пазар за десетки милиарди долари, където позиции имат eBay и Amazon. Социалната мрежа получава процент от всяка покупка.

На този етап Facebook Gifts е достъпна за американските потребители, като може да се използва чрез уебсайта на социалната мрежа или с помощта на приложенията за мобилни телефони.

„Нашата цел е да създадем най-добрия начин за изпращане на подаръци", заяви съоснователят на Karma Лий Линдън, който отговаря за проекта.

След като Facebook започне да събира банковите данни на потребителите, платформата вероятно ще стане още по-мощна. Добър пример е начинът, по който се регистрираме в милиони сайтове чрез своя Facebook акаунт. Надали ще е твърде трудно и плащането в тях да става през социалната мрежа, а не чрез кредитна карта.

 

Най-четените